Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tanečnice Paula, která má v životě i v lásce už tak dost smůly, marně hledá uplatnění v některém z broadwayských muzikálů. Na konkursu si většinou vyberou mladší kolegyně. Nikoho nezajímá, že musí živit osmiletou dcerku Lucy a platit nájem bytu, ve kterém zůstala sama po odchodu dalšího ze svých povedených partnerů. Ten navíc svůj byt výhodně pronajal svéráznému herci Elliotu Garfieldovi, aniž by se postaral o dvě "podnájemnice". Vynucené soužití nového nájemníka se dvěma přívažky začíná dramaticky uprostřed noci a lijáku. Uslyší Paula i tentokráte tolik známé "loučím se, děvče", nebo půjde o něco víc? O tom vypráví americká romantická komedie, těžící z vtipného scénáře zkušeného autora Neila Simona, nominovaného na Cenu Akademie za nejlepší původní scénář. Role Pauly byla ostatně "šitá na míru" jeho tehdejší ženě Marshe Masonové, tanečnici a především divadelní herečce, která za roli Pauly získala svou druhou oscarovou nominaci. Její herecký partner Richard Dreyfuss dopadl podstatně lépe - svým přesvědčivým výkonem v těžké roli talentovaného herce a představitele Richarda III. získal ve svých 29 letech Oscara za herecký výkon v hlavní roli. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (33)

Terva 

všechny recenze uživatele

Předlohou k Rossovu romantickému filmu je autobiograficky laděný scénář newyorského autora Neila Simona. Ocenění: Oscar - hlavní herec (R. Dreyfuss); nominace: hlavní herečka (M. Mason), vedlejší herečka (Q. Cummings), film, původní scénář BAFTA - herec (R. Dreyfuss) David di Donatello Awards - režie zahraničního filmu, zahraniční herec (R. Dreyfuss) Zlatý glóbus - film (muzikál/komedie), herec v muzikálu/komedii (R. Dreyfuss), herečka v muzikálu/komedii (M. Mason), scénář Kansas City Film Critics Circle Awards - herec (R. Dreyfuss) Los Angeles Film Critics Association Awards - herec (R. Dreyfuss). .....Scénář: Neil Simon. Kamera : David M. Walsh. Dreyfuss je prostě klasik. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Na filmy nakrútené podľa divadelných hier alebo scenárov Neila Simona sa dobre pozerá, pretože sú plné vtipu, duchaplnosti a dejových peripetií. A keď hercom v hlavných úlohách ich role sadnú tak, ako Richardovi Dreyfussovi a Marshe Mason potom by mal film v mojich očiach siahať po najvyšších métach. Ostal však na obvyklom ľahko nadpriemernom hodnotení jednoducho preto, že ma nezaujal. Pripadal som si ako pozorovateľ mikróbov v mikroskope. Ani od neho nemôže nikto chcieť, aby si k mikróbom vytvoril nejaký vzťah. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Herbert Ross /California Suite, Play it again, Sam/ natocil krasny film o tanecnici, ktora sa obiede pretlka zivotom - smolu ma nielen v zivote, praci, ale aj v laske. Tak veru, zivot je utrpenie, bolest a nestalost. Spolocnost sa nezaujima o to, ze musi zivit haranta a platit najom. Naviac sa este veci komplikuju a ona musi strpiet dalsich najomnikov- teda dve zenske konkretne. Marsha mason v roli tanecnice bola skvela, dialogy perfektne odsypali, kulisy na urovni. Tempo bolo zo zaciatku take vselijake, akel potom sa to zlepsilo a film ma nepustil cely cas a udrziaval ma v napati. Jeden z najkrajsich romantickych filmov, a to ich zrovna nevyhladavam : 89 % ()

zette 

všechny recenze uživatele

Nevim, do jake miry jsem s hlavnimi postavami sympatizoval... Musim ale uznat, ze Dreyfuss se sve role ujal dobre. Sice uz od zacatku je jasne, jak film dopadne, presto svymi dialogy dokaze pobavit a myslim, ze tento film patri mezi ty stare dobre romanticke komedie, ktere nemohou urazit. Mozna by filmu sluselo vice hudby. Jinak, pro nasince celkem raritka: kdyz Paule na ulici ukradou kabelku a pribehne za ni Elliot, v povzdali je mozno videt restauraci, ktera laka na ceskoslovenskou kuchyni! ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nebudete je pronásledovat? Budou ozbrojený...Chcete abych je bombardoval těma konverzama?  Mám rád americké komedie ze staré školy  a atmosférou starých časů a humor scénáristy Neila SImona. Mám také rád, že od něj pokaždé tak nějak vím, co čekat. Tentokrát mi ale ty jeho  tradiční dialogové přestřelky a tahanice o byt (kde jinde, než v New Yorku.:o)  přišly ze začátku trochu rutinní a ne tolik vtipné. Občas jsem si připadal jako bych sledoval slabší pozdější verzi legendárních Bosých nohou v parku (které jsem si chtěl tyhle Vánoce konečně  zopakovat, prosím nekoukat na mé hodnocení.:o), která jako by jen byla natočená o pár let později s postavami kápanek pozdějšího věku...A zatímco Richard Dreyfuss nebyl vůbec špatný, tak Marsha Mason mě snad ničím nezaujala a moc ji nepomohl ani ukňouraný dabing Dany ,,Marcelky z Comebacku´´ Batulkové. Film jsem rád díky kolegovi sehnal s nějákou českou stopou, ČT má většinou kvalitní dabingy,  i tenhle se dal (především díky Davidu Prachařovi) snést, ale tady narážím po Snídani u Tiffanyho na další trochu necitlivé porevoluční nadabování retro komedie.  Ne že by tentokrát postavy kvůli dabingu tak zhrubli, ale bez staršího dabingu a možná nejlépe originalu se pak  trochu těžko přenáší atmosféra...Protože atmosféru to přeci jen má. Nakonec mě některé ty hlášky věčně uštěkané dvojice přeci jen slušně pobavily (viz.začátek komentáře), na tehdejší New York  se pěkně dívá  a ta dvojice dvou zkrachovalých herců mě nakonec párkrát vzala...hlavně při závěrečné půlhodince, která vystřídala několik emocí. Večírek na střeše s hezkým tancovaním se mi líbil, při ranních opětovných hádkách jsem si  k nim zase hůř hledal cestu a závěr je takový přirozeně dojemný s vybalancovaným sentimentem, kdy se Paula sice rozhodne neodlětět, ale Elliot u nich nechá kytaru...Takže konec dobrý, všechno dobré... Navrch se mi dost líbila nadčasové  zobrazení vedlejší postavy úměleckého  režiséra, který chápe Krále Richarda jako obět své homosexuality...Nejsem sice nějaký znalec Shakespare, ale tahle vedlejší linka mě pobavila. Přesto u mě nakonec asi jen lepší tři, možná časem změním. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Roli Elliota Garfielda, za kterou získal Rychard Dreyfuss sošku Oscara, měl původně ztvárnit Robert De Niro. (Terva)
  • Titulní píseň "Goodbye Girl" od Davida Gatese byla v roce uvedení filmu v žebříčku „Billboard Hot 100“ na patnácté pozici. (Terva)
  • Scénář Neila Simona k filmu je autobiograficky laděným dílem. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno