Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (50)

Skeksis 

všechny recenze uživatele

Natočiť fiktívne príbehy o niečom reálnom mi pripadá drzé, rovnako ako celé Spotify. Kto povedal, že hudba by mala byť zadarmo, by si zaslúžil po hlave. Keď idem do galérie, zaplatím za lístok. Keď napíšem knihu, chcem predsa, aby si ju ľudia kúpili, či už v tlačenej podobe alebo v elektronickej. Prípadne mám za to peniaze z knižných výpožičiek z LITA, ktorá u nás chráni autorský zákon. To sa vzťahuje na všetkých umelcov. A keď niekto nahrá album, alebo iba singel, tak by si ho mali fanúšikovia kúpiť na CD, alebo stiahnuť za peniaze. Ak niekto tieto piesne jednoducho ukradne, dá ich na svoju neetickú platformu a tvári sa, že je to okej, tak patrí do basy. Je síce fajn, že všetky možné nahrávky môžu ľudia na celom svete počúvať zdarma a okamžite, ale je to skrátka neetické a z takejto pozornosti sa hudobníci nenajedia. Inak je tento seriál iba neuveriteľné množstvo kecov o kódoch a kravinách, ktoré majú iba zakryť to, že sa určití kreténi zase iba chceli priživiť na práci iných (a sami nič nevytvorili). A vlastne ani nevieme, či to tak bolo. Ale posledný diel mi dáva najväčší zmysel a dúfam, že celý Spotifuj čoskoro spadne. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

fiktivní příběh o vzniku Spotify s reálným základem je další víc než povedenou minisérií se švédskými kořeny. Nejednou se mi vybavila nedávná německá série o vzniku Google Earth, která se také motala kolem lidí, kteří byli vizionáři a chtěli světu něco předvést a něco změnit. V tomhle případe je sice Daniel Ek sice trochu debil a s přibývajícím časem se to jen zhoršuje, ale ono ve velkém byznysu bude ostrých loktů třeba. V druhé polovině sice Playlistu párkrát spadne řetěz, ale vzhledem k tomu, že každá epizoda přináší pohled někoho jiného a hodně událostí tu tak vidíme z jiného úhlu pohledu, není to zas tak dramatické...75% ()

Reklama

rowdys 

všechny recenze uživatele

Spotify sa v 2022 dostal konecne do ciernych cisel a tak nastal spravny cas pozriet sa na historiu posunu dalsej paradigmy nasej ery, ktoru sa nepodarilo dokonat Pirate Bay ani Napsteru, ale az sluzbe Daniela Eka, ktora napriek vsetkym obavam nepolamala nikomu chrbticu, napriek tomu, ze vydavatelstva boli uz v stave, ze si vykrutia krky i same. The Playlist je Social Network hudobneho priemyslu, ci uz z pohladu beletrizovaneho pribehu, ktory ale neulietava daleko od faktov, podobne ako Fincherov majsterstuk, tak aj po technickej a vypravnej stranke a pre mna je zatial najlepsou miniseriou roka. Scenar sa sice nepriblizuje kadencii Sorkinovych dialogov, jeho sila ale tkvie inde - netoci sa len okolo wunderkida Eka, ale porcuje epizody do dalsich piatich prelinajucich sa perspektiv - pohlavarov Sony Music a Universal Music, Spotify pravnicky Petry Hansson, hlavneho investora Martina Lorentzona, lead programatora Andreasa Ehna a spevacky Bobbi T. Pohlad kazdej z postav na molocha vo forme ideovo zastaraleho obchodneho modelu a jeho prerod na podobu aku pozname dnes ma rovnake gule ako energicky soundtrack a nebyt fyziologickych potrieb ako spanok, mal som chut to vsetko exnut s rukou hore na jedno posedenie. Smutne je, ze The Playlist asi ostane spiacim hitom, hoci by si zasluzil obrovske publikum. Na zamyslenie tiez ostava, ze napriek vsetkemu co pokrok v Spotify ere priniesol si samotni interpreti s novonadobudnutymi moznostami nekonecnej expozicie na tantiemoch velmi nepolepsili. ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify  se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()

Jsem_Uprimny 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tenhle seriál si rozhodně si zaslouží víc pozornosti, než se mu nyní dostává. Kdyby mi u posledního dílu nekrváceli oči, určitě bych to označil za největší překvapení letošního roku. To si "bohužel" odnáší ten pedofilo-nekrofilo-homofóbní zabiják Jeffrey Dahmer. Každopádně klobouk dolů, nikdy by mě nenapadlo, že Švédi taky umí točit dobrý pořady. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama