Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Francií roku 1914 táhne německá armáda, muži odjíždějí na frontu a čtyři ženy musí doma řešit drtivé důsledky války. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (12)

oli009 

všechny recenze uživatele

Srovnání s Le Bazar de la charité je téměř nevyhnutelné, jelikož Francouzi se patrně k recyklaci úspěšného konceptu uchýlili zcela záměrně, což jim asi těžko lze mít za zlé, když to jako celek obojí celkem dobře funguje. Nicméně obsazení tří ze čtyř hlavních rolí herečkami, které ztvárnili i tři hlavní role v Bazaru je trochu úsměvné, protože to pak vyvolává pro zahraničního diváka neznalého současné francouzské kinematografické scény dojem, že snad v zemi galského kohouta ani jiné použitelné herečky nemají, což určitě není pravda. Les Combattantes (odmítám používat český název, který vymýšlel nejspíš imbecil na druhou) nicméně svého předchůdce následují i v celkové kompozici minisérie, kdy sledujeme osudy několika hlavních postav, které se vzájemně proplétají, aby si život usnadňovaly i komplikovaly a to vše na pozadí dramatických historických událostí i v zajetí osobních morálních dilemat. Stejně jako v případě Le Bazar de la charité, který mi přijde o krapítek lepší, se nejedná o žádné přelomové a úžas vzbuzující dílko, ale jako napínavá mírně romantická historická přehlídka opírající se především o svěží a neotřelý náhled ženských postav na události, které jsou obvykle nazírány pouze z mužského pohledu (nebo dřív alespoň byly), fungují Les Combattantes víc než uspokojivě. ()

Rudy.Jestrab 

všechny recenze uživatele

Krásný seriál, kterému není z mé strany příliš, co vytknout. Líbilo se mi na něm hlavně, že dával jedinečně pohled na první světovou válku očima několika žen různého postavení, různých životů. Hezky byl vykreslený charakter postav a jejich reakce na různé situace, každá měla velmi silné charisma, ať již generál, tak Agnes, tak kdokoliv jiný. Jelikož bylo cílem seriálu, aby hlavními hrdinkami byly ženy, tak je celkem jasné, že muži zde nebudou tolik vykreslování, jako ony, avšak nemám dojem, že by byly všechny mužské role napsány tak, aby muži vypadali jako blbci, jak bylo občas vytýkáno. Spíše naopak. Muži budili dojem, stejně, jako ženy, že když už se chovají nějak zvláštně, nesympaticky, má to jasné důvody a i když dělali chyby, byli rozumní a lidští. (Tedy až na majitele bordelu). ()

Reklama

Milwa 

všechny recenze uživatele

Ač jsou některé příběhové linie výborné tak celková překombibovanost zápletek a melodramatický konec "Spoiler", obětování se pro syna mé hodnocení sráží. Realita války, pocity prakticky všech hlavních postav jsou stvárněny na jedničku, mezi top patří Agnes a Generál. Příběh Margueritte byl strašně překombinovaný, nebýt této až kýčovitosti tak dám snad 5*. ()

SoulAsAGem 

všechny recenze uživatele

Toto drama se odehráva v roce 1914 ve válkou skomírající Francii ve vesnici Saint Paulin, kde se opět (jako jsme viděli v Le bazar de la Charite) prolínají příběhy čtyř žen. Každá má ten svůj, zárověň však jeden se napojí na ten druhý a vznikne magický příběh o bolesti, strachu, obětování, ale i lásce, krerá však ve válce nemá prostor. ()

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Příběh čtyř žen, jejichž - dosud zcela odlišné životní osudy, se spojí při pomoci armádě na začátku 1. světové války. Každá z těchto žen, kromě pomoci zraněným francouzským vojákům, prožívá své osobní trauma, související rovněž s vypuknuvší válkou... Francouzští tvůrci nám předkládají velice pestrou dějovou linii (možná až moc), kde pasáže válečné vřavy střídají pasáže dramatické a také výrazně romantické (někdy až telenovelní). Vše je zabaleno do výtečné dobové atmosféry a hezké hudby a rovněž herecké výkony zaslouží pochvalu. Není to dokonalé, ale bavilo mne to. 75 % ()

Galerie (43)

Zajímavosti (21)

  • Julie de Bona o svojej úlohe: „Rada som si zahrala prostitútku, ale pochopila som, že rola, ktorá mi bola ponúknutá, mi umožnila preskúmať aj pocity, ktoré som nikdy nemala možnosť vyjadriť, ako pochybnosti a viera. Niektoré scény, ktoré som musela zahrať, boli pre mňa náročné, aj keď neboli také surové ako tie u Audrey Fleurot.“ Na to Fleurot zareagovala: „Ja zase neviem, ako by som mala brať skutočnosť, že som získala rolu pobehlice. V každom prípade je to tak, že keď sme ryšavé, predstavujú si nás buď ako prostitútku, alebo ako čarodejnicu.“ (Arsenal83)
  • Pre Audrey Fleurot bola práca pod vedením toho istého umeleckého tímu ako v Osudná iskra (od r. 2019) „zárukou kvality“ a bola tiež nadšená z feministickej stránky projektu: „Videli sme veľa mužov v zákopoch, keď sme na plátne rozprávali príbeh vojny 1914-1918. Naratívny materiál bol skúmaný najmä z mužského hľadiska. Tentoraz sa to deje z pohľadu žien a bolo pre mňa zaujímavé vidieť ženy, ktoré sa ocitli v továrni. Vidieť, ako sa ženy zo dňa na deň stali zdravotnými sestrami. Vidieť ženy nútené ísť zbierať vojakov z frontu. Mám pocit, že to sme ešte nevideli a veľmi sa mi to páčilo.“  (Arsenal83)
  • Sandrine Bonnaire hovorí, že milovala natáčanie so Sofiou Essaïdi (jej nevesta v seriáli): „Na natáčaní sme si boli veľmi blízke. Veľmi sa mi páči ako herečka, žena, považujem ju za úžasnú.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama