Režie:
Roger YoungScénář:
Carol SobieskiKamera:
Tony Pierce-RobertsHudba:
Laurence RosenthalHrají:
Richard Chamberlain, Jaclyn Smith, Anthony Quayle, Donald Moffat, Peter Vaughan, Denholm Elliott, Raymond Johnson, James Faulkner, John Harding (více)Obsahy(1)
Bezvládné tělo muže, kterého těžce poranili při přestřelce, spadlo z paluby lodi do moře. Vlny jej zázrakem vyplaví na břeh a muž, který ho našel na prahu svého domu, jej zachrání. Při operaci najde v jeho těle nejenom kulky, ale i mikrofilm s číslem konta ve švýcarské bance. Neznámý si však vůbec nic nepamatuje. Zranění ho připravila o všechny vzpomínky. Pouze kratičké záblesky paměti mu dávají minimální naději. Jediným klíčem k jeho minulosti se stává číslo bankovního konta. Kdo jej však v bance napíše, stane se štvancem, který musí zemřít. (Warner Home Video CZ)
(více)Recenze (49)
Rozvláčné tempo dvoudílnému filmu moc nesluší, Chamberlain mně navíc přišel na tuhle roli už hodně starý a unavený, akce je málo, i když je celkem slušná. Ačkoliv je tento snímek určitě blíž předloze než jeho remake, jako film sám o sobě za nic extra nestojí. Hodně průměrná krimi o tom, kdo že to vlastně hrdina je. ()
Není vhodné srovnávat původní film s remakem, remake vítězí hlavně díky propracovenému scénaři, trikům. Prostě by to nebylo jaksi fér, když nový Jason Bourne se hlavně díky technologiím akce a střihu více líbí. Tohle zas nabízí ve 3 hodinách psychologické drama a pátrání po vlastní minulosti a i když není tak akční jako remake, tak jsem se nenudil. ()
Netvrdil bych, že Youngova verze Ludlumovy předlohy je nějak výrazně horší či lepší než-li soudobé pojetí Jasona Bourna. Je prostě jiné. Méně akční, více se zaměřuje na postavy samotné a rozhodně je více věrné předloze. Již vůbec bych netvrdil, že vzhledem k délce stopáže se toho mnoho neděje a tím pádem nudí. Ba právě naopak. Akčních vsuvek je sice naprosté minimum, ale o ty v této verzi opravdu nejde ani v nejmenším. Co se vyvedlo hodně je režie. Co "staršího" bratříčka dnešního Bourna naopak sráží je Chamberlain, jemu tento typ postavy nejde k duhu. Bohužel. ()
Na Agentu beze jména mě ze všeho nejvíc překvapila informace o datu jeho vzniku - celou dobu jsem při jeho sledování měl pocit, že se dívám na film z 1. poloviny 70. let...Nemůžu se zbavit dojmu jakési omšelosti a zastaralosti a to nejen v porovnání s vysokorozpočtovou akční podívanou v nové verzi. To už o pár let starší Profesionálové na mě působí mnohem moderněji a dynamičtěji. Nejde tu o množství a kvalitu akce, spíš o celkové pojetí, kdy např. špionážní centrála CIA ve filmu vypadá jako čajový dýchánek strýčků a tetiček z obce baráčníků, terorista převlečený za žebráka na schodech kostela jako by vypadl z parodie pana Lipského a šéf teroristů si sjednává schůzky - no kde jinde než ve zpovědnici kostela pod mnišskou sutanou. Nechybí těžce raněný přítel, který disciplinovaně zemře až poté, co se s Bournem rozloučí a sdělí mu vše o jeho minulosti a vlasteneckých povinnostech. Přinejmenším některé dialogy Bourna s jeho kanadskou přítelkyní silně zavání patetismem a ve výhradách by se dalo pokračovat... Původní Bourne není žádný průšvih, jen ryze průměrný špionážní thriller své doby. Celkový dojem 55 %. ()
Z nových filmů o Bournovi s Mattem Damonem jsem neviděl ani ťuk (do kina se mi kvůli tomu nechtělo a v televizi jsem to zatím nechytl, ale až to půjde, asi kouknu), takže nemůžu srovnávat. Každopádně tento film s mým celkem oblíbeným Richardem Chamberlainem mě dost bavil. Celé to má takovou ponurou atmosféru, která se mi vybaví hned, i když už je to pár let, co jsem film viděl. ()
Galerie (7)
Photo © Warner Bros. Television
Reklama