Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Představte si, že žijete v roce 2041, kdy máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – BOD OBNOVY. Agentka Em právě dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin. Strhující příběh zasazený do blízké budoucnosti, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (862)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Je velká škoda, že film na naše poměry tak nadprůměrně zahraný a  natočený, má tak slabý scénář, že ač se na něj docela pěkně kouká, nedokáže pořádně vtáhnout a bavit. Je tu spoustu plusových bodů. Sci-fi prvky a Hi-tech nápady, které pro český film nejsou úplně typické a očekávané, a dobře, ač nepřináší nic, co by v zahraniční produkci už viděno nebylo, na českém filmu prostě potěší. Herecké výkony, kde musím říct, že ač jsem se nejvíce těšila na Neužila, troufám si myslet, že byl oproti ostatním kolegyním a kolegům skoro nejslabší (což pořád neznamená slabý) a i části, které mohly působit kýčovitě, byly velmi dobře zvládnuty. Velká chvála hlavně pro Andreu Mohylovou, Karla Dobrého, Jana Vlasáka, nebo Milana Ondríka. Celkově je tu pěkně udělaný svět, i povedená kamera a režie. Jen mi přijde, že když si cokoli z toho odmyslím, je pořád jádro pod vší tou slupkou jen průměrná prodloužená epizoda libovolného kriminálního seriálu, které se běžně vysílají v telce. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Ode mě velká pochvala! A žádné že laskavá. Krásný biják! Vymazlený casting, to předně. Každý jeden z aktérů, který se objeví před kamerou je atraktivní a odvádí hereckou excelentní práci. Andrea Mohylová je TOP! Neznala jsem, ale dávno se mi nestalo, že vidím naši mladou herečku, která vystupuje bez afektu a manýr, naposled Zuzka Konečná v Budiž světlo, za což ostatně získala Slnko v sieti, Andrea Mohylová je mimořádně zajímavá, tohle jí sedlo. Dále luxusní kombinace výrazných tváří Karla Dobrého, Jana Vlasáka, Milana Ondríka, Václava Neužila, Richarda Stankeho, Ivety Duškové, Matěje Hádka, atd. Užívala jsem si je, jako dávno ne!  Navíc konečně se jede na vlně, kdy Slováci mluví slovensky a Češi česky, snad se blýská na konec Burešů a šišlajících Darinek, které neumí české š, č, ž plus správný akcent ani po sto letech života u Vltavy, konec dabování Jiřího Bartošky do slovenčiny a obráceně, kamera top, make-up maximální pochvala, skvěle upravení, dávno jsem takto brilantní práci na plátnech v českých, byť koprodukčních, filmech, neviděla, lokace, výprava, dialogy, kvalitně odvedená režisérská práce, střih i scénář. Nesouhlasím s kritikou, že příběh pokulhává a že už to tady bylo a podobně, za roky kinematografie už tady skutečně bylo vše, ale já se řadím k těm, kterým extravagantní výstřelky, vzniklé jen proto, že to tady ještě nebylo, málokdy ulahodí, respektive velmi zřídka mi dopřejí pohodový filmový zážitek, pokud ano, většinou se jedná o kolosální projekty megalomanských zahraničních produkcí, ale tady je řeč o vcelku komorní česko-slovensko-polské trošku Gattace, která je velmi vkusně vypiplaná, citlivě nasnímaná, má tempo vhodné pro široké spektrum diváků, rozumně nakládá s násilím, je vizuálně podmanivá, s krásnou hudbou i závěrečnou skladbou Káči a 518, čili věřím, že tohle dokáže oslovit i diváky, kterým žánr sci-fi k srdci zrovna nepřirostl. Bodu obnovy přeji mnoho spokojených diváků ve všech koutech světa, kam jejich distribuce film zakoupily (že jich je luxusní řádka) a Robertu Hlozovi mnoho dalších úspěchů. Jo a nemusíme se bavit o srovnání s celou řadou stupidních, splývajících kravin, které české a slovenské produkce chrlí roky, kdy člověk strká hlavu studem pod sedadlo a nemíní je ocenit ani z nelaskavější slušnosti, či z osobních vztahů k aktérům, kteří to kvůli složenkám vzali... ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„NEMÁTE ANI TUŠENÍ, O CO TADY VE SKUTEČNOSTI JDE.  CHRÁNÍTE SYSTÉM, KTERÝ VÁS KAŽDÝ DEN STRAŠÍ SMRTÍ…“ Dramatická hudba, pomalý, jednoduchý (ale jasný) dialogy, auta bez řidiče, lehce futuristickej vizuál a obrovská mezinárodní koprodukce. Tý hudby je hodně, takže vlastně nevím, jestli je to fakt dramatický, nebo…  Solidní kriminálka se sci-fi podtextem s nevokoukanou tváří v hlavní roli. Je škoda, že neměli odvahu ostatní casting pojmout podobně. Takže ano, na českej film dobrý! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Snímek měl rozpočet 45 milionů Kč.  2.) Film sestříhal Polák Jaroslaw Kamiński. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Světový vizuál, hezké hravé detaily (až na harrypotterovské noviny) a správně dunivý soundtrack. Ale scénář skoro nemohl být horší. Jedna věc je jalová detektivka s nezajímavě rozloženými dějovými pilíři a schematickým vyvrcholením. Ano, onen morální konflikt, co tam vznikne, je nosný, ale to by ho někdo musel pořádně využít a to se tu nestane. Ale upřímně, čert vem příběh, který si neobratně vypůjčuje, kde se dá, Blade Runnerem a Minority Report počínaje a Equilibriem a Cyberpunkem konče. Dialogy, ty jsou ten opravdový hrobník. Takhle nějak bych si představoval věty vytvořené umělou inteligencí, která nikdy žádný skutečný rozhovor neslyšela. Při nejlepším jsou banální, jinak jsou jen strašně šroubované, nevěrohodně a nesmyslně poskládané za sebou. Což bohužel odnáší herci, kteří s tím musí bojovat a víc působí dojmem, že něco recitují z paměti, než aby tím mohli opravdu žít. Bod obnovy tak větší parádu nadělá v zahraničí, kde se dost věcí ztratí v překladu. Poslouchat to z pozice člověka, který českému jazyku rozumí, se rovnalo téměř utrpení. Být to amatérský film, nadšeně bych hýkal blahem nad formou a u obsahu si řekl "až budou mít příště prachy na dramaturga, bude to pecka". U plnohodnotného filmu to nelze ničím omluvit. Což je k vzteku. Takové energie dané do formy a takhle pitomý obsah. To to vážně nikdo neviděl?! To si nikdo nezkusil aspoň jeden dialog říct nahlas? Uf... A protože se na to do českých kin dost chodit nebude (co film netrhne o premiéře, to už nenažene později, protože tady není o čem nadšeně šeptat), tak máme na dalších 60 let se sci-fi utrum. A to mě na tom sere ze všeho nejvíc. 40 % ()

kingik 

všechny recenze uživatele

České sci-fi, které moc neví, čím by mělo strhnout. A tak dominuje vizuální stránka. Není úplně jednoduché se v tomto filmu vždy orientovat. Rok 2041 má člověk, který zemřel nepřirozenou smrtí ústavní právo na Bod obnovy, což převedeno do praxe znamená, že bude znovu oživen. A posléze se rozjíždí tak nějak nepřehledné pátrání po pachateli dvojnásobné vraždy, kdy jsou základní pravidla bodu obnovy porušena. Futuristický ráz ukáže ukázku monumentální architektury, velkou funkci to na film nemá. Děj se totiž povětšinou přesune do nějaké zapadlé části města, popřípadě se zdržíme v interiérech, zařízených moderními technologiemi. A naprosto chybí akce. Napočítal jsem tak nanejvýš dva akční střety, což je na téměř dvouhodinový film opravdu málo, Herecky je to nezajímavé. Všichni herci asi dostali příkaz být toporní, v tomto ohledu nejvíce vyniká Andrea Mohylová v titulní roli vyšetřovatelky a Matěj Hádek v roli vědce. Nejlepší na filmu je kamera. Pokud jde o inspiraci jinými sci-fi filmy, tak by to ani nevadilo, kdyby to bylo natočeno poutavě. Většina filmu má takový plouživý nádech, ne vždy vše dává dobrý smysl a více výrazných momentů by filmu také prospělo. Robert Hloz nějaké režijní schopnosti má, tak v případném vylepšení vypravěčského stylu a náhozu potřebného napětí, by divák mohl setrvat v bdělém stavu. 5|10 ()

Galerie (128)

Zajímavosti (24)

  • Matěj Hádek (David Kurlstat) a Václav Neužil ml. (Mansfeld) měli původně hrát postavy toho druhého (Hádek Neužilovu a Neužil Hádkovu), ale posléze se tvůrcům zdálo, že se více hodí do rolí, které nakonec ztvárnili. (cheyene)
  • Úvodní scéna, kde neznámý pachatel skáče z budovy, neodpovídá dvěma záběrům a místu dopadu. Hned první záběr na budovu (ve skutečnosti Ústřední telekomunikační budova na Žižkově) vidíme, že jsou zdi věže budovy prodloužené na severní a jižní část budovy. Místo, kam agentka Trochinowská (Andrea Mohylová) běží za pachatelem, je věž ve druhém záběru neprodloužená. V dalším záběru, kde se pachatel snaží vylézt a skočit, je v pozadí vidět Žižkovský vysílač, ale místo, které je ve filmu vidět, kam pachatel skočil, je na opačné straně věže. (Leopard105)
  • V závěru filmu hraje Em Trochinowska (Andrea Mohylová) na klavír skladbu „Clair de Lune“ od Claudea Debussyho. Z postavení rukou na klaviatuře je však jasné, že na klavír tuto skladbu nehraje, pouze hraní imituje. (psychous3)

Související novinky

31. Český lev - výsledky

31. Český lev - výsledky

09.03.2024

Tradičně v pražském Rudolfinu se v sobotní večer 9.3. 2024 odehrál slavnostní ceremoniál, při kterém byli předáni Čeští lvi za ty nejpovedenější bijáky, jež jsme mohli v našich končinách na plátnech… (více)

Lednové tipy z VOD služeb

Lednové tipy z VOD služeb

31.01.2024

Zima nám stále ještě nekončí, a tak pokud hledáte nápady, jak si zpříjemnit chladné večery strávené u televizních obrazovek v pohodlí a teple domova, máme pro vás opět pár zajímavých i netradičních… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Reklama

Reklama