Režie:
James CameronScénář:
James CameronKamera:
Adrian BiddleHudba:
James HornerHrají:
Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, William Hope, Jenette Goldstein, Al Matthews, Mark Rolston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
57 let po tvrdé zkoušce s mimozemským tvorem je Ellen Ripleyová v hyperspánku zachráněna dálkovým záchranným týmem. Dojde dokonce k vyšetřování, při kterém ji chtějí obvinit ze zničení tvora, o kterého vysoce postavení vojenští pohlaváři stáli. Nakonec je osvobozena, je jí ale nabídnuta účast na jiné výpravě: na planetě, odkud vetřelec pocházel, mezitím vznikla kolonie s lidskými obyvateli. Ti se nyní odmlčeli a chystá se mise složená z vojáků námořní pěchoty, kteří mají na planetu sestoupit a vyšetřit, co se tam stalo. Ripleyová se svými znalostmi nebezpečného tvora by se v ní uplatnila. Ta se rozhodne takto skončit s nočními můrami a nepříjemnými vzpomínkami na monstrum – vetřelce a s nabídkou souhlasí. Znovu se tedy ocitá na nehostinné planetě, kde nacházejí kolonii opuštěnou. Jediný, koho najdou, je malá vystrašená holčička. Brzy zjistí, že všichni obyvatelé se stali oběťmi vetřelce – ne však jednoho. Vetřelci se poněkud rozmnožili a planeta je jimi zcela obsazena… (TV Prima)
(více)Zajímavosti (206)
Loki - Lamentis (2021) (epizoda) (S01E03)
- Vojín Hudson (Ben VanderMey) a Seržant Hicks (Jon Collin Barclay), kteří zastaví ústřední dvojici při nástupu do vlaku, jsou odkazem na stejnojmenné postavy Michaela Biehna a Billa Paxtona z filmu Vetřelci (1986). (NiWi)
The Mandalorian - Kapitola 13: Jedi (2020) (epizoda) (S02E05)
- V roli Langa se objevil Michael Biehn, který je známý především rolemi Kylea Reese ve filmu Terminátor (1984) a velitele vesmírných mariňáků Dwaynea Hickse ve filmu Vetřelci (1986). Na některé rysy těchto postav jsou dokonce v seriálu dva odkazy. (Sidarius)
Stranger Things - Kapitola šestá: Špeh (2017) (epizoda) (S02E06)
- Paul Reiser hral rovnakú scénu prepadnutia vojakov cudzími organizmami (aj s rovnakým detailom radarového pohľadu na scénu) v dvoch filmoch: ako Carter Burke vo Votrelci (1986) a ako Dr. Owens v tejto epizóde. (andrejba)
Malý Sheldon - Nášivka, modem a Zantac (2017) (epizoda) (S01E06)
- Na začátku Georgie mladší (Montana Jordan) odkazuje na sci-fi film Vetřelci (1986). (G....)
Městečko South Park - Kočičí orgie (1999) (epizoda) (S03E07)
- Cartman sleduje film Votrelci (1986) a neskôr z neho cituje aj niektoré scény. Shelly sleduje seriál Priatelia (od r. 1994). (Real Tom Hardy)
Flash - The Elongated Knight Rises (2018) (epizoda) (S04E11)
Městečko South Park - Běž, Bože, běž, část první (2006) (epizoda) (S10E12)
- Zbraň, ktorú na konci epizódy drží vydra morská, je veľmi podobná zbrani M41A z filmu Votrelci (1986). Taktiež zariadenie, ktorým si kryje oči, je podobné tomu, ktoré používa Vegeta a Turles v anime seriáli Dragon Ball Z (od r. 1989). Taktiež zbrane, ktoré používa UAA, sú podobné zbrani Needler z videohernej série "Halo". (Real Tom Hardy)
Městečko South Park - Mecha-Streisanda (1998) (epizoda) (S01E12)
- Keď sa Stan pýta Šéfa, či existujú príšery, jedná sa o paródiu na rozhovor medzi Newt (Carrie Henn) a Ripley (Sigourney Weaver) z filmu Votrelec 2 (1986). (Real Tom Hardy)
Simpsonovi - Poslední pistolník na Západě (2002) (epizoda) (S13E12)
- Zbrane kriminálnikov vychádzajú z filmu Aliens (1986). (DJ Rocco iNc)
Námořní vyšetřovací služba - Dekomprese (2016) (epizoda) (S13E14)
- DiNozzo (Michael Weatherly) dá Eleanor Bishop (Emily Wickersham) DVD s filmem Vetřelci (1986). (Katka189)
Lucifer - Sraz ze střední (2018) (epizoda) (S03E15)
- Ella (Aimee Garcia) na místě činu odkáže na film Vetřelci (1986). (SONY_)
Lovci duchů - Pac-Manova horečka (2013) (epizoda) (S08E20)
- Dean (Jensen Ackles) a Charlie (Felicia Day) sa identifikujú ako agenti Hicks a Ripley. Sú to postavy z filmu Votrelci (1986). (Pat.Ko)
Lovci duchů - Pac-Manova horečka (2013) (epizoda) (S08E20)
- Dean (Jensen Ackles) a Charlie (Felicia Day) se představí jako agenti FBI Hicks a Ripleyová, čímž odkazují na hlavní postavy filmu Vetřelci (1986). (Lucasion)
Vetřelec: Romulus (2024)
- Pulzní puška F44AA z tohoto filmu je ve skutečnosti kombinací plamenometu Ripley (Sigourney Weaver) a pušky M41A z filmu Vetřelci (1986). Navrhl ji výjimečný designér sci-fi zbraní Andrew Bradbury. (PunisherEDNA)
Vetřelec: Romulus (2024)
- Scéna, kdy Tyler Harrison (Archie Renaux) učí Rain Carradine (Cailee Spaeny) zacházet s pulzní puškou, je co se dialogů a kamerových záběrů téměř shodná se scénou z filmu Vetřelci (1986), kdy Hicks (Michael Biehn) učí Ripley (Sigourney Weaver) zacházet s podobným modelem pulzní pušky. (Tomigun)
Vetřelec: Romulus (2024)
- Poté, co Andy (David Jonsson) zachrání Rain (Cailee Spaeny) před Xenomorphem, pronese hlášku: „Get away from her, you bitch.“ („Jdi od ní pryč, ty mrcho.“). Stejnou hlášku pronesla Ripley (Sigourney Weaver) ve filmu Vetřelci (1986) poté, co zachránila Newt (Carrie Henn). (Knowho)
Vetřelec: Romulus (2024)
- Režisér Fede Álvarez vyhledal pro práci na speciálních efektech tým, který pracoval na filmu Vetřelci (1986) od Jamese Camerona. Vše, co se dalo udělat pomocí reálných kulis, praktických efektů a miniatur tak bylo vytvořeno, aby byly práce na počítačových efektech co nejkratší. (NiWi)
Christopher McQuarrie
- V roce 2022 se zúčastnil slavné ankety, kterou každých deset let připravuje britský časopis Sight and Sound. Přední světoví odborníci v ní sestavují žebříček stovky nejlepších filmů všech dob. Christopher McQuarrie dal své hlasy těmto deseti snímkům: Vetřelci (1986), Velká země (1958), Rozhovor (1974), Ponorka (1981) - režisérská verze, Psí odpoledne (1975), V žáru noci (1967), Klute (1971), Muž, který chtěl být králem (1975), Vlak (1964), Správná posádka (1983). Ke svému výběru ještě připsal komentář: "Vzhledem k tomu, jak fungují osobní názory, jsem si připadal čím dál směšněji, když jsem se snažil prohlásit nějaké filmy za 'nejlepší' všech dob. Obzvlášť vzhledem k tomu, že mnoho filmů, které považuji za skvělé, je v současné době zásadně přehodnocováno - spolu se základním posláním kinematografie jako takové. Místo toho jsem se, s laskavým svolením časopisu Sight and Sound, rozhodl úkol trochu pozměnit. Toto je zkrátka deset filmů, které považuji za skvělé. A víc než to, myslím, že jsou skvělé vzhledem k období, v němž se nacházíme. Zda tím mám na mysli období v Hollywoodu nebo ve světě - to už nechám na vás." (NIRO)
James Cameron
- Když měl několik měsíců času před začátem natáčení svého celovečerního režijního debutu Terminátor (1984), jehož scénář ještě hodlal upravit, dostal prakticky ve stejný den hned dvě další nabídky na scenáristickou práci. Jelikož šlo o filmy Rambo II (1995) a Vetřelci (1986), bylo určitě dobře, že je přijal, ovšem v onu chvíli měl zásadní dilema. Nakonec s žádostí o radu zatelefonoval producentovi Vetřelců Davidu Gilerovi, který mu vcelku nesobecky poradil: "Nebuď hlupák, vezmi to obojí." Cameron poslechl, ale znamenalo to, že musí za tři měsíce napsat/dokončit tři scénáře komplikovaných vysokorozpočtových filmů, což je práce, před níž by většina (i převelice zkušených) tvůrců s vyděšeným křikem prchla do lesů. Cameron k problému přistoupil chladně analyticky - rozhodl se, že každý film by měl mít dvě hodiny, což při obvyklém poměru jedna stránka=jedna minuta znamenalo 360 stránek. Tímto číslem vydělil čas, který měl během oněch tří měsíců k dispozici, a vyšlo mu, kolik stránek musí napsat za den. A nakonec se mu to víceméně podařilo, byť zpětně připustil, že Ramba II považuje za "trochu nedodělaného" a u Vetřelců ještě v konečném termínu neměl dopsané třetí dějství. Nicméně producenti byli natolik osloveni tím, co už hotové měl - nemluvě o jeho přístupu a osobnosti -, že nad tím mávli rukou a prostě ještě chvíli počkali. (NIRO)
2001: Vesmírná odysea (1968)
- Když film v roce 1968 viděl z první řady balkonu téměř prázdného kina pro patnáct set lidí James Cameron, pozdější režisér sci-fi hitů jako Terminátor (1984), Vetřelci (1986) nebo Avatar (2009), závěrečná psychedelická scéna v něm vyvolala takovou nevolnost, že se pak z budovy v podstatě odpotácel a na chodníku se pozvracel. Zvláštní efekty jej natolik zaujaly, že pak snímek viděl ještě několikrát a neustále zkoušel analyzovat, jak bylo vůbec možné ten který záběr natočit. Díky Vesmírné odysee poprvé zauvažoval, že by se mohl stát filmařem. (NIRO)