Reklama

Reklama

Film sleduje “dlouhý život ikonického podnikatele, od výroby traktorů na začátku jeho kariéry, přes vytváření vojenských vozidel během druhé světové války až po navrhování a výrobu automobilů Lamborghini, které v konečném důsledku definovaly jeho hluboký odkaz”... Příběh se odehrává  na pozadí poválečné Itálie a odráží složitou proměnu jeho vlasti. Lamborghini začínal skromně výrobou traktorů, během druhé světové války se věnoval vojenským vozidlům a když navrhl a začal vyrábět  automobily Lamborghini, jeho jedinečná genialita z něj udělala skutečnou ikonu automobilového průmyslu. Nechvalně proslulá byla jeho rivalita s Enzem Ferrarim. V osobním životě však zažíval citový zmatek, vášeň, romantiku i tragédii.. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (47)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Na tento snímek jsem se jako vášnivý petrolhead velmi těšil, byť mi bylo hned jasné, že o žádný precizní velkofilm opravdu nepůjde. Očekával jsem komorní životopisný snímek o vzniku jedné z nejznámějších automobilových značek, který poodhalí roušku zákulisních machinací a zčásti rozkryje osobnost Ferruccia Lamborghini. Je tedy vážně velká škoda, že Lamborghini je ve finále velmi nudně načrtanou freskou, po níž jakékoliv hlubší emoce jednoduše "stékají" mimo záběr. Celý snímek je i přes svou střídmou stopáž podivně roztěkaný a odtažitý, takže si k postavám zkrátka nedokážete vypěstovat ani náznak jakýchkoli sympatií. Jedinými pozitivy zde tedy pouze zůstávají nádherná auta a Frank Grillo, jehož bych chtěl v podobně laděných vážných rolích vídat mnohem častěji. Avšak ani tyto atributy opravdu nestačí ani na průměrnou podívanou. Je to zkrátka škoda. „You buy a Lamborghini when you are somebody.“ ()

dannyyy 

všechny recenze uživatele

Samotnému Grillovi patří až druhá půle filmu, ale ten exceluje snad všude. Kdo by ale čekal nějaký velkofilm, jako je Le Mans '66 (2019), tak ho zklamu. Tam byla rivalita mezi Fordem a Ferrarim, zde je rivalita mezi Lamborghinim a Ferrarim. Toto je "jen" životopisný film o Lamborghinim, který z traktorů přešel na auta (traktorům se ale věnují dodnes). První půle filmu se zaměřuje na jeho mládí po konci druhé světové války a druhá půle filmu zrod vůbec prvního Lamborghini 350 GTV alias Miura, který byl vymyšlen a postaven během rekordních 6 měsíců. Velmi pobavila kresba, kterou nechal předat Lamborghini Ferrarimu na autosalónu v Ženevě :)) ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Je zvláštne, že keď som nadobúdal pocit, že film konečne niekam ide a začíname sa dostávať k zaujímavejším momentom a nádherným športovým vozidlám, tak už ostáva do konca len pár minút. A to je celkom zvláštne. "Lamborghini" nevnímam ako zlý film, no myslím si, že ivacerí asi boli sklamaní z toho, že sa nedočkali toho, v čo dúfali najviac. A tam trošku patrím aj ja. Na druhú stranu je zaujímavé vidieť ako sa vlastne celá firma dala dokopy, v čom začínali a k čomu sa dopracovali. A myslím si, že finálna veta: "You buy a Ferrari because you want to be somebody. But you buy a Lamborghini because you are a somebody" je v mojich očiach highlight filmu a niečo, čo si asi najviac zapamätám. Pretože si pamätám ako som sa ako päť-osemročný chalan hrával so svojimi modelmy autíčok spolu s mojim bratrancom a obaja sme boli v tej dobe absolútne nadšený z Lamborghini. Nie Ferrari, ale Lamborghini. Takže v tomto smere je to veta, ktorá ku mne niečo dostala. Vo výsledku ale takýchto scénok je vo filme celkom málo. Skôr sa venujú iným momentom... ktoré sú síce zaujímavé, ale niečo im rozhodne chýba. Chcel som aby mal film viac energie a adrenalínu... a nie aby sme sa dočkali ďalšej klasickej životopisnej drámy so všetkým, čo k tomu patrí. Na jedno pozretie dobré, no tam asi skončím. Hodnotenie: B- ()

Beer11 

všechny recenze uživatele

Zbytečné rozfázování děje na kapitoly. Co 30 minut střih a závod dvou majitelů automobilek ve svých vozech mezi sebou jednoho večera bez vysvětlení významu tohoto závodu. Závěr filmu prakticky bez smysluplného konce. Za mě krátká minutáž ve filmu pro Gabriela Byrna. Nebál bych se toho věnovat tomuto příběhu o 30 minut delší děj. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Tady čtu ty vcelku negativní komentáře, ale mám to nastavené trochu jinak. Samozřejmě, že bych brala více scén s auty, neboť tahle značka, která má ve znaku býka, je v mých očích číslo jedna. Tedy nikdy ji mít nebudu, leč mohu ji obdivovat. Tak tedy vidíme v kostce životní pouť člověka, který se vypracoval z velmi skromných poměrů mezi světovou elitu. A Frank Grillo to dal báječně, toho snílka, fantastu, také sobce a sukničkáře. Závěr filmu se slušnou muzikou a vy tak trochu hádáte, jestli byl  Lamborghini opravdu šťastný. A dále, Ferrari čeká! ()

Galerie (102)

Zajímavosti (6)

  • Během závodu Terra Dei Motori v roce 1948 jsou Ferruccio (Frank Grillo) a Matteo (Matteo Leoni) těsně sledováni vozem Mercedes Benz, ale na některých detailních záběrech za nimi žádný vůz není. (Johnny.ARN)
  • V závodě mezi Enzo Ferrarim (Gabriel Byrne) a Ferruccio Lamborghinim (Frank Grillo) jede Ferrari v automobilu Ferrari Mondial z roku 1982 a Lamborghini v automobilu Lamborghini Countach z roku 1985. (sQelle)

Reklama

Reklama