Matematika zločinu
Režie:
Peter BebjakScénář:
Tomáš BombíkKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Jan Nedbal, Lucie Štěpánková, Zuzana Bydžovská, Kristýna Boková, Miloslav Pecháček, Tomáš Maštalír, Jiří Bartoška, Adrian Jastraban, David Matásek, Radek Žák, Jakub Gottwald, Eliška Patočková (více)Obsahy(1)
Novinářku Magdalenu Sodomkovou kontaktuje z vězení Tomáš Toman. Byl odsouzen k dvanácti a půl letům za zločin, o kterém tvrdí, že nespáchal. Může za to prý posudek soudního znalce přezdívaného Matematik zločinu. Sodomková se pouští do pátrání a odhaluje, že na tomto případu toho nesedí mnohem víc, než se zprvu zdálo. (Voyo)
Recenze (20)
Nepravidelný menstruační cyklus žurnalistky Sodomkové měl za následek, že se po kvalitních dámských tamponech musela poohlédnout až v daleké Indonésii. A tam narazila na Tomáše Tomana, usvědčeného vraha, jehož špatně posouzený případ ji vrátil do hormonální pohody. Směšná produkce Novy opět připravila další dílo zkázy. Tentokrát ovšem mistrovských rozměrů. V první řadě po genitáliích práskne herecké obsazení. Jan Nedbal, který všechny svoje dosavadní role hraje úplně stejně, má působit sympaticky a divák by s ním měl soucítit. A namísto toho nasadí protivně útrpný výraz, kdy to vypadá, že má v zadnici zaraženého ježka. Naprosto se s rolí nepotkala Lucie Štěpánková v roli investigativní novinářky, která neustálé běhá po různých institucích, shromažďuje potřebné informace a její ztvárnění role nebaví. Mezi nekvalitními herci pak kralují Zuzana Bydžovská jako matka odsouzeného mladíka a Jiří Bartoška jako záporný soudní znalec. Jejich výkony také v podstatě v ničem nevynikají, jenže alespoň se o něco pokusili. Strašlivě nezajímavá je režie. Peter Bebjak se topí v nezajímavých záběrech, vypadá to jak ze školního cvičení, autentické prostředí má jakýsi laciný háv, kamera je otřesná a celé to postrádá funkčnost ve smyslu něčeho napínavého a věrohodného. První epizoda je naprosto uhozená. Nejvíce mě pobavilo neustálé mediální vychvalování celé série. Johan Mádr a Ondřej Havel, moderátoři Žrádla s Novou, dokonce při líčení dějství vykazovali fleky v oblasti rozkroku. Debilita Novy a některých jejich výtvorů je nezměrná. 0/10 ()
Po nepříliš povedeném Voyo Originálu Vědma si na téhle minisérii jistě spravím chuť. První epizoda skvělá, v poslední době se mi herectví Lucie Štěpánkové líbí více a více. Nezaostává ani zbytek hereckého obsazení, a po delší době jsem velmi rád zase viděl Zuzanu Bydžovskou. Za mě zatím spokojenost a snad to s dalšími dvěma díly nespadne. Ale vzhledem k tomu, že to režíroval Peter Bebjak, tam doufám ve zdárné dotažení do konce. 9/10 ()
Legitimní dno české seriálové tvorby korunované neumětelstvím snad úplně všech zúčastněných (paní Bydžovská jako jediná výjimka promine – že si musí vydělávat, chápu). Nevím, co bych měla vypíchnout víc. Neherečku Bokovou, kameru v rukou epileptika, schematismus překotně odrecitovaných dialogů nebo režii jak ze školního videa… Asi Voyo špatně platí, tak se to snažili mít všichni hlavně rychle z krku. ()
Proč si někdo myslí, že utahaný scénář zakryje akčností kamery s vypnutým stabilizátorem a to v podstatě celý snímek? Jako že čím víc pruhů, tím víc adidas? Odsouzení nevinného člověka je samozřejmě velký průser a napsat a zfilmovat o tom příběh je jistě chvályhodné, ale díky zpracování to moc koukatelné není. Herecky nejlepší Vondráček. ()
V tomto případě šlo z mé strany o dva nestabilní kousky. Nestabilní proto, jelikož jsem pociťoval silnou nejistotu, jak se mám k první epizodě postavit. Chvílemi jsem měl pocit, že to není tak špatné a snad bych mohl přihodit i třetí pěticípou, chvílemi to v soukolí zaskřípalo tak, že se mi i ty dvě zdály být příliš štědré; no, málem se ze mě stal schizofrenik. Pilotní díly seriálů hodnotím zpravidla třemi hvězdičkami, ale tentokrát jsem musel jít o stupínek níž, protože mi start přišel tak trochu mdlý. Vážně běhají investigativní novináři mezi lidmi se složkami nadepsanými tak, že si lze téma reportáže přečíst i z padesáti metrů? / Poučení: Rvi se jen na otevřených prostranstvích. ()
Galerie (54)
Photo © Voyo Original / Mikuláš Křepelka
Reklama