Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vítejte na planetě Brooklyn, průvodce vám budou dělat trafikant Auggie a jeho zákazníci z filmu Smoke... Scenárista Paul Auster a režisér Wayne Wang si při improvizovaných zkouškách na natáčení svého filmu Smoke uvědomili, že řada vedlejších postav v sobě skrývá potenciální náměty, jež se do jednoho filmu nevejdou. Proto se rozhodli (s finančním požehnáním společnosti Miramax) souběžně natočit další snímek Vztek, který velmi volnou, improvizační formou představuje situace a lidská setkání, spojená prostředím nárožní trafiky (a také jejího blízkého okolí). Jednotícím tématem tentokrát nejsou lidské interakce, ale vztahy obyvatel Brooklynu k jejich svérázné čtvrti. Velmi úsporně realizovaný snímek, natočený během pěti dnů, vychází ze „zbytkové metody“ průkopníka laciných filmů, producenta Rogera Cormana, který často používal dekorace a stavby z jednoho filmu do svých dalších děl. Na režii se tentokrát společně podíleli Wang i Auster a nezanedbatelným tvůrčím vkladem přispěli i herci. Vedle hlavní postavy trafikanta Auggieho Wrena (Harvey Keitel) se v drobných úlohách objevuje celá řada známých představitelů – Michael J. Fox (sociologický průzkumník Peter), Madonna (zpívající doručovatelka telegramů), Mira Sorvinová (okradená blondýnka) či Lily Tomlinová (bezdomovkyně). I když Vzteku schází dramaturgická ucelenost předchozího snímku, je bezesporu zajímavým dokladem o tvůrčích možnostech nezávislé tvorby a herecké improvizace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

Abiosis 

všechny recenze uživatele

*NEBEZPEČNÉ ŠVÉDSKO* Najmä vďaka absencii deja pre mňa ťažšie vstrebateľné ako jeho predchodca Smoke, ktorý bol komplexnejší. Nevravím, že filmy musia byť vždy cestou z bodu N do bodu Y, ale tu sa cítim ako stratený bez možnosti aspoň nájsť spomínaný bod N či Y. Mám pocit, ako keby som sledoval nejaké nadbytočné/vystrihnuté scény z iného filmu, ktoré sú neskôr pozliepané dokopy okolo nosnej témy Brooklynu. Herecký "ensemble" je chudobnejší a menej výrazný ako v Smoke; mrzí ma najmä hlúpa a príliš maličká úloha pre M.J. Foxa. Celkový pocit je však dobrý - film je nadupaný pozitívnou energiou a s vašou melancholickou náladou si sadne výborne. Verdikt v 1 vete: Príjemný, konverzačný ale menej výrazný ako jeho predchodca. 03.08.13 ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Hoci mi Smoke nepripadal byť príliš zaujímavý, tento jeho sequel, postrádajúci už akýkoľvek súdržný dej, ma prekvapivo pobavil viacej. Funguje totiž nielen ako pohľadnicový portrét Brooklynu čoby mesta v meste, ale je aj výživnejším leporelom vtipných a sympatických konverzačiek, povievajúcich niekde medzi Smokeom a Jarmuschovými Coffee and Cigarettes. Suchým humorom okorenené kuriózne radosti a strasti komických figúrok… Kto rád načúva, príde si na svoje. Mňa najviac pobavilo Lou Reedovo vykreslenie Švédska. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

V dvojke sa vrátila kopa hercov z jednotky, ale chýbal mi tu hlavne Hurt, ktorý jednotke dodával na vážnosti a zároveň tragickosti. Dvojka už kašle na akýkoľvek dej a je čisto o atmosfére a tá ma úplne minula. Niekoho možno poteší kopa cameo výstupov nezávislých tvorcov z rôznych odvetví. Ja som si užil maximálne tak Michaela J. Foxa. Madonnin výstup bol WTF a ostatní ma nebavili rovnako ako celý film. 4/10. ()

troxor 

všechny recenze uživatele

Americká nezávislá komedie, trošku podobná Smithovým Clerks. Jedná se o sled jednotlivých historek/gagů (nosný příběh se jaksi nevyskytuje), které spojuje jejich dějiště - Brooklynský obchod s zde všemožným kuřivem. K Harveymu Keitelovi sem chodí různé podivné existence, nakoupí si a potom se věnují "hluboce filosofickým" debatám nad zapálenou cigaretou. O kouření ve filmech si zapřemýšlí Jim Jarmusch, někdo zase řeší, jak zbavit místní park pytlíků a Madonna si tu zazpívá malý štěk. Všichni brečí nad tím, že se jim odstěhoval před 40 lety jejich baseballový tým... Docela pěkně si podle tohoto filmu můžete udělat obrázek, jak to v Brooklynu vlastně vypadá a jak se tam žije, ale nějakou extrémní informační hodnotu od něj zase nečekejte (rozhodně ne dokument!), protože hlavní co film chce, je pobavit a to se mu celkem daří! ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně ještě lepší než Smoke, jehož pandánem Blue in the Face je. Geniální Lou Reed představující nám své patentní Lou’s Views, Jim Jarmusch filozofující nad svou poslední cigaretou v životě, rapující podomní obchodník Malik Yoba, zpívající telegram Madonna, Michael J. Fox se svým snad trochu příliš osobním dotazníkem a v neposlední řadě stoický trafikant Harvey Keitel. Já osobně bych do téhle brooklynské trafiky chodil hrozně rád. Oba Wangovy filmy jsou osobitým doplňkem tvorby Jima Jarmusche nebo bratří Kaurismäkiů a je jen škoda, že se Wayne Wang podobné tematiky nedržel i dál, protože alespoň trochu podobné filmy hledám jen docela těžko. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (14)

  • Film vznikl naprosto neplánovaně, režiséři Wayne Wang a Paul Auster byli nadšeni při sledování improvizace mezi Harveyem Keitelem a dalšími herci. Rozhodli se, že improvizace jsou tak zábavné, že po natáčení filmu Smoke (1995) stráví několik dní natáčením filmu, který je téměř úplně improvizovaný. (sator)
  • Madonna se ve filmu objevila jen na velmi krátkou chvíli jako "zpívající telegram". (hippyman)

Reklama

Reklama