Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vítejte na planetě Brooklyn, průvodce vám budou dělat trafikant Auggie a jeho zákazníci z filmu Smoke... Scenárista Paul Auster a režisér Wayne Wang si při improvizovaných zkouškách na natáčení svého filmu Smoke uvědomili, že řada vedlejších postav v sobě skrývá potenciální náměty, jež se do jednoho filmu nevejdou. Proto se rozhodli (s finančním požehnáním společnosti Miramax) souběžně natočit další snímek Vztek, který velmi volnou, improvizační formou představuje situace a lidská setkání, spojená prostředím nárožní trafiky (a také jejího blízkého okolí). Jednotícím tématem tentokrát nejsou lidské interakce, ale vztahy obyvatel Brooklynu k jejich svérázné čtvrti. Velmi úsporně realizovaný snímek, natočený během pěti dnů, vychází ze „zbytkové metody“ průkopníka laciných filmů, producenta Rogera Cormana, který často používal dekorace a stavby z jednoho filmu do svých dalších děl. Na režii se tentokrát společně podíleli Wang i Auster a nezanedbatelným tvůrčím vkladem přispěli i herci. Vedle hlavní postavy trafikanta Auggieho Wrena (Harvey Keitel) se v drobných úlohách objevuje celá řada známých představitelů – Michael J. Fox (sociologický průzkumník Peter), Madonna (zpívající doručovatelka telegramů), Mira Sorvinová (okradená blondýnka) či Lily Tomlinová (bezdomovkyně). I když Vzteku schází dramaturgická ucelenost předchozího snímku, je bezesporu zajímavým dokladem o tvůrčích možnostech nezávislé tvorby a herecké improvizace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Prvních asi 20 minut jsem fakt měla vztek. Ale čekala jsem na Jima Jarmusche, který je nejen vynikající režisér, ale taky krásnej chlap. Lou Reed mě taky potěšil, ale ty řeči, které se ve filmu vedly, mi připadaly o ničem. Ono je někdy fajn tlachat o ničem, ale na celý film je to málo. A Auggie se mi zdál být jiný než ve Smoke. Takže teď mám před očima jen toho chlapce s culíkem, co zametal. Jared Harris. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně ještě lepší než Smoke, jehož pandánem Blue in the Face je. Geniální Lou Reed představující nám své patentní Lou’s Views, Jim Jarmusch filozofující nad svou poslední cigaretou v životě, rapující podomní obchodník Malik Yoba, zpívající telegram Madonna, Michael J. Fox se svým snad trochu příliš osobním dotazníkem a v neposlední řadě stoický trafikant Harvey Keitel. Já osobně bych do téhle brooklynské trafiky chodil hrozně rád. Oba Wangovy filmy jsou osobitým doplňkem tvorby Jima Jarmusche nebo bratří Kaurismäkiů a je jen škoda, že se Wayne Wang podobné tematiky nedržel i dál, protože alespoň trochu podobné filmy hledám jen docela těžko. ()

Reklama

LeoH 

všechny recenze uživatele

Hravý mix místopisného dokumentu s improvizovanými náznaky příběhu (v titulcích ostatně není „režírovali“, ale „situace připravili“) a Reedovým a Jarmuschovým klábosením – docela neortodoxní kombinace, ale jako celek je to ohromně chytlavé. Na konci budete mít chuť odstěhovat se do Brooklynu (a do devadesátých let, nebo možná do padesátých, když ještě hráli Brooklyn Dodgers, i když vás baseball normálně vůbec nezajímá). — Opravdu rád bych věděl, jakým hnutím mysli vznikl patafyzický český titul Vztek: žádná emoce snad s tímhle filmem nesouvisí míň. Vzteky člověk sice zmodrat může, ale v originálním názvu jde o idiom použitý v jedné scénce: „to talk until I'm blue in the face“ – mluvit, dokud nezmodrám, ve smyslu marně o něčem přesvědčovat někoho, kdo si stejně myslí svoje. Což tedy k Brooklynu a brooklynským sedí o něco líp. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Spíš dokumentární portrét města a jeho obyvatel, kteří se setkávají v obchodě s cigaretami, každý má nějakou tu historku. Známý režisér se rozhodl přestat kouřit a tu poslední si vychutnat právě tam, kde je léta kupuje „Cigarety jako by ti připomínaly tvou smrtelnost. Každý šluk je jako pomíjivý moment, pomíjivá myšlenka. Když vydechneš, kouř zmizí. Víš, připomíná ti to, že žít znamená taky zemřít. Nevím, bude mi to chybět.“ Přitom se zamýšlí i nad věcmi, které ho ve filmech udivují „Proč v každém filmu, kde někdo střílí... . když mu dojde munice, odhodí tu zbraň pryč. Jako použitý zapalovač. Proč to dělá? Zbraně stojí spoustu peněz! Neumí si ji znovu nabít? “ Kromě Jarmusche a jeho filozofování a krátkého zpestření v podobě Madonny v roli „Paní, nesu vám psaní“ teda pardon „ mám pro vás telegram“, mě příběhy z Brooklynu vůbec, ale vůbec nebavily. ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

::::::::::::::::::::::::: Už to není taková síla jako Smoke, ale i tak jsem se příjemně pobavil. Zase skvělý Harvey Keitel, a Jim Jarmusch mne hodně potěšil ! Dokonce i ta Madonna byla super. Na to, že je film ve většině jen imrovizovaný, tak je to geniální dílo. Jak už tady někdo zmínil, je pravda, že byste neměli Smoke a Vztek rozdělovat na dva filmy, berte to jako celek, nejlépe, když si oba filmy pustíte rovnou za sebou, tak je to síla ! :-) Příjemnou zábavu Všem !!!! ::::::::::::::::::::::::::::::: ()

Galerie (12)

Zajímavosti (14)

  • Film vznikl naprosto neplánovaně, režiséři Wayne Wang a Paul Auster byli nadšeni při sledování improvizace mezi Harveyem Keitelem a dalšími herci. Rozhodli se, že improvizace jsou tak zábavné, že po natáčení filmu Smoke (1995) stráví několik dní natáčením filmu, který je téměř úplně improvizovaný. (sator)
  • Každá scéna byla natočena v desetiminutových nepřerušovaných záběrech. (sator)
  • Madonna se ve filmu objevila jen na velmi krátkou chvíli jako "zpívající telegram". (hippyman)

Reklama

Reklama