Režie:
Lee TamahoriScénář:
Marc MossKamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Morgan Freeman, Monica Potter, Michael Wincott, Dylan Baker, Mika Boorem, Anton Yelchin, Jay O. Sanders, Kim Hawthorne, Billy Burke, Michael Moriarty (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Policista Alex Cross, odborník na profilování, ztratí při akci parťačku Tracie, která byla nasazena jako volavka na násilníka. Ten při pronásledování způsobí úmyslně nehodu, při níž policistka zemře. Alex Cross se dlouho nemůže z tragédie vzpamatovat, přičítá vinu sobě… Z luxusní školy, kam chodí kromě jiných dcera senátora Rose Megan Roseová a také syn ruského prezidenta Dimitrij Starodubov, oba neustále hlídaní dvěma tělesnými strážci, je unesena dívka – právě Megan. Do kabinetu si ji pozve učitel Gary Soneji, tam ji omámí injekcí a pak uškrtí učitelku Amy Mastersonovou, která tam náhodou vstoupila. S omámenou Megan se mu podaří uprchnout. Začíná horečné pátrání po unesené. Poté, co Soneji ukryje dívku na své lodi, zavolá Alexovi: chce, aby se dal znovu do práce, a naráží na tragédii, která ho nedávno postihla. Ve schránce mu nechává botu Megan, kterou rodiče ihned identifikují. Vyšetřování vede Ollie McArthur, jemuž se nejprve spolupráce s Alexem nezdá, ale matka unesené, Elizabeth Roseová, mu očividně věří. Brzy dostává Alex posilu v podobě Jezzie Flanniganové, která byla spolu s Benem Devinem pověřena ochranou obou prominentních dětí a nyní si vyčítá, že zklamala. Společně si prohlížejí školu, třídu, ve které Megan naposledy seděla, a také kabinet učitele Sonejiho. Policie podrobí jeho počítač zkoumání a zjistí, že byl vybaven odchytávačem textu, který mu umožňoval přístup k Meganinu chatu. Dívenka si nejčastěji psala se svým velkým kamarádem Dimitrijem. Podle několika na pohled podivných indicií a vlastní intuice dojde nakonec Alex Cross k závěru, že Soneji chtěl únosem napodobit muže, který byl kdysi obviněn z únosu malého synka Charlese Lindbergha. Je přesvědčen, že na sebe chce upozornit média, stát se jakousi „legendou“. Z údajů v počítači také policisté zjistí jeho adresu. V domě se najde mnoho fotografií Megan a její rodiny a podrobný plán školy. Zdá se, že Soneji se na únos připravoval dva roky. Použil speciální blány na ruce, aby nezanechal otisky, a na obličeji měl masku z průhledné pryže a falešný vous, takže vypadal jinak… Megan, zavřená na lodi, vymýšlí, jak utéct. Způsobí výbuch vařiče, skočí do vody a plave ke břehu, odkud jí spěchá na pomoc mladý rybář. Toho Soneji nemilosrdně zastřelí a Megan odvede zpět na loď. Alex mezitím přemýšlí, proč si Soneji vybral k únosu Megan, dceru vcelku neznámého senátora: na případ se brzy zapomene a jeho „sláva“ pomine. A pak pochopí: přes Megan se chtěl Saneji dostat k Dimitrijovi. A skutečně: Soneji se na internetu vydává za Megan a vyzve chlapce, aby šel ven k telefonní budce a opustil přísně střežený dům. Sám zabije dva policisty, vezme si uniformu a k budce přijíždí v policejním autě. Alex Cross, který hlídá poblíž s Jezzie, naštěstí zasáhne včas: chlapec je nezraněný, ale Sonejimu se podaří uprchnout. Cestou zabije dalšího policistu a zmocní se jeho vozu... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (201)
Jediným vskutku historickým úspěchem tohoto filmu hodným zapamatování je fakt, že díky němu se přišlo na to že, že Morgan Freemen je dislektik. Nebo snad existuje nějaké jiné vysvětlení proč by si nepřečetl tak debilní scénář a zůčastnil se této koncentrované nudy. Leda snad ještě, že by ho vydíral režisér, protože ho viděl ve sprše jak upustil mýdlo... Zkrátka herec který se podílel na psaní historie thrillerového žánru v legendárním Se7en nemá tohle zapotřebí... ()
Jde o naprosto prumernou kriminalku-thriller. Freeman hraje sice dobre, na Monicu Potter se dobre diva, ale to nestaci. Scenar je jako opsany z nekolika jinych starsich filmu. Napriklad hra s telefony je naprosto presne okopirovana z Drsneho Harryho. Kdyby bylo alespon dostatecne silne citit napeti a clovek se bal. Ale kde nic tu nic. 55% hvezdicek ()
Asi nejzajímavější pro mě bylo zjištění, že tenhle film byl natočen 6 let po filmu Sedm. Po celou dobu jeho sledování jsem měl totiž pocit, že ta časová posloupnost musí být opačná. Před tím, než jsem se podíval na ČSFD, bych dal ruku do ohně za to, že tohle je z první poloviny 90. let. Ještě i Morgan Freeman tu vypadal mladší; v mnoha ohledech to působilo jako jeho generálka na zmiňovaný Fincherův snímek. Kdybyste na tenhle film náhodou někdy narazili (možnost, že by se na tohle někdo díval plánovaně, mi připadá velmi nepravděpodobná), dávám do pozornosti také speciální efekty a též práci s umělou krví (2,5*). ()
Čím víc se k tomuto snímku vracím, tím zvedám hodnocení. Z původních tří hvězd už jsou tam čtyři. Snad to není nostalgie, ale typ těchto thrillerů s dobrou zápletkou i rozuzlením, mě v devadesátých letech rozmazlil a dnes marně čekám, kdy se objeví podobné dílko. Možná mi někdo něco doporučí a budu mile překvapen. Možná, mě ti co četli knihu proklejí, ale já jí nečetl a hodnotím film. Bavilo mě to a řadím to k lepším thrillerům. ()
Přesně tenhle styl a druh kriminálek mám rád. Knihy Jamese Pattersona jsem četl a v případě Jako pavouk se adaptace jeho knihy povedla. Film je dostatečně napínavý, temný a není vyloženě předvídtaelný a Alex Cross je v podání Morgana Freemana skvělý a charismatický. Tento thriller má sice dost much, ale z globálního hlediska jsou to drobnosti a já jsem se u sledování bavil. ()
Reklama