Reklama

Reklama

Komedie s hořkým podtextem o jednom soudním případu, který prověřil lidské charaktery, má všechny klady autorského talentu Z. Svěráka. S humorem a s porozuměním vypráví příběh bývalého učitele na okresním městě Moutelíka (Vlastimil Brodský), který se dostal před soud kvůli pohlavku, uštědřenému synovi z prominentní maloměstské rodiny. Proces dostane začínající právnička (Z. Bydžovská), která pozná v Moutelíkovi charakterního člověka a pomůže mu znovu získat lidskou důstojnost, i když po právnické stránce je proces neúspěšný… (Česká televize)

(více)

Recenze (82)

Marthos 

všechny recenze uživatele

O morálním poselství vynikajícího Svěrákova scénáře jistě nemá smysl jakkoli polemizovat; jeho hodnota zůstává neoddiskutovatelná i v současnosti, v níž základní konflikt nachází trvalého uplatnění. Jeho televizní provedení pod režijním dohledem Františka Filipa ovšem zůstává původní předloze leccos dlužné. Méně plynulé tempo, statické pasáže ze soudní síně, opakující se záběry, určitá poplatnost dobovým reáliím (prostředí judikatury). Přesto nelze nevnímat nadčasovou kvalitu hereckých výkonů celé plejády předních zástupců divadelní i filmové Thálie; jedna z prvních výrazných rolí Zuzany Bydžovské, tradičně vynikající jímavý portrét dobrosrdečného kantora v podání Vlastimila Brodského i nezvykle záporné figury Abrháma a Hanzlíka. V každém ohledu se jedná o nadstandardní produkt zlaté éry československé televizní zábavy. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Srazit diváka svým hereckým výkonem na kolena je pro Vlastimila Brodského standart, ale přesto mě zas a znova jeho projev dojímá a udivuje - jako tady. A Zuzana Bydžovská mu v roli idealistické obhájkyně zdatně sekunduje a pomáhá, zvlášť při závěrečné řeči. V podobě Svěrákova scénáře vzniklo něco, co má bez ohledu na dobu, ve které se děj odehrává, platnost kdykoli, protože morálka, to je oč tu běží. A já jsem to skoro celé probrečela. ()

Reklama

Stružák 

všechny recenze uživatele

V českejch končinách nejsem vůbec zvyklej na takovýhle soudní drama. Drama, kde je výbornej Ota Sklenička i Martin Růžek a samozřejmě i Bydžovská s Bróďou. Jenom mi tam teda ty komediální linky (obzvlášť ta mezi Bydžovskou a Hanzlíkem) přišly jak pěst na oko. Nebejt tam tahle jejich pseudoromantická pseudokomendiální zápletka, mohlo bejt hodnocení lepší, ale tohle celou atmosféru filmu dost narušilo. Zkrátit o 20 minut, v rámci možností vynechat Hanzlíka a jdeme do plnejch, takhle za pěknou čtyřku. 👌 ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Minimalističnost (zde zřejmě vynucená financemi) vždy vyžaduje výborné výkony herců, což zde naštěstí zafungovalo. Zcela symbolicky se i do tohoto příběhu o lidské důstojnosti vplétá pletichářská nit protekcionismu a korupce. Obávám se, že dokud se tato nit bude naší společností proplétat, není se na co těšit. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Další zoufale televizně zpracovaný dílo. No rozhodně mi to nepřišlo tak úžasný, jak se tu z hodnocení ostatních může zdát a celá za zápletka není ani originální ani kujónsky vymyšlená. Morální síla ano, ale předevší výborná Zuzana Bydžovská a výkon obvyklé vysoké úrovně Vlastimila Brodského, spolu s dalšími herci, je to, proč film asi stojí za to vidět. Zaujala mě hudba, především některé motivy, ale nejsem si jíst, zda její síla byla vhodná ke spíše vlažnému dramatu, které bylo třeba oproti mnou nedávno viděném Po rozvodu jaksi někde jinde a při srovnání bohužel dosti minimalistické. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, trochu plus a trochu mínus, ve výsledku je to ale dle mého zbytečně šedý průměr, protože z toho šlo vymačkat víc. Především ze zpracování. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Frázi „Nepozdravil jsem pana učitele, protože už nás neučí“ nepoužil Zdeněk Svěrák naposled. Stejná věta zazněla i ve filmu Vratné lahve (2006). (Panfilmex)
  • Během natáčení pana Brodského málem přejel projíždějící autobus. Incident je dokonce zachycen ve filmu. (Haniczka)

Reklama

Reklama