Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

mirkath1 

všechny recenze uživatele

Nechápu tohle slabé hodnocení. Pro mě rozhodně 75%.Moc dobře se na seriál dívalo. Přesně tak si představuji televizní tvorbu na úrovni. Seriálu typu ordinace a ulice patří do odpadu a stejně tak nemocnice ještě po 20 letech. Tady u Náhrdelníku je vidět, že se nešetřilo na výpravě ani kostýmech. Děkuji za něj. ()

slavo75 

všechny recenze uživatele

Nerozumiem tomu nízkemu hodnoteniu u mnohých... Ale nevadí. U mňa tento seriál boduje na absolútnej špici. Dovolím si tvrdiť, že tento seriál mal skrátka smolu, že vznikol v období v akom vznikol a že sa vysielal práve začiatkom deväťdesiatych rokov. S tým už nič nenarobíme. Seriál Náhrdelník vznikol v roku 1992. Teda v čase tesne po revolúcii a to bola doba, ktorá domácej produkcii priala asi najmenej. Práve v tomto období zažívali krízu divadlá, ľudia prestali navštevovať predstavenia, obrovský prepad zaznamenali aj populárni speváci... Celkovo to bola doba, v ktorej si diváci stále uspokojovali potrebu po zahraničnej produkcii, ktorej sa im nedostávalo. Kto si tú dobu pamätá tak potvrdí, že rádiá zo dňa na deň prestali hrať domácu tvorbu, televízia chrlila zahraničné filmy a seriály bez ohľadu na ich kvalitu. No a v tejto celkovo nepriaznivo nastavenej situácii sa premiérovo uchádzal o priazeň diváka seriál Náhrdelník. Nečudo, že sa nestretol s takým ohlasom, aký by si zaslúžil. Ten seriál som si práve nedávno znova pozrel celý a musím skonštatovať, že vymyslený príbeh náhrdelníka je napísaný skvelo a fascinujúco. Vynikajúce herecké výkony, skvelá réžia, nádherné exteriéry, príjemná kamera... Štylizácia do obdobia začiatku dvadsiateho storočia je dokonalá do najmenších detailov. Náhrdelník je naozaj nadpriemerne kvalitný seriál. Dej smeruje odniekiaľ niekam (žiadne bezduché scény), zachytáva pomerne veľké časové obdobie, preto sú niektoré dejové zvraty iba naznačené a dej nie je zaťažený siahodlhým vysvetľovaním súvislostí, ktoré pre dej nie sú podstatné. Stačí informácia. Nechápem, aké nároky na kvalitný seriál má väčšina tých, ktorí seriálu prisúdili také nízke hodnotenia. Iba neveriacky nad nimi krútim hlavou, pretože Náhrdelník je poctivý seriál so skvelými hereckými výkonmi (českými snáď o poznanie lepšími ako nemeckými - môj názor), logickými historickými súvislosťami a celkovo pôsobí veľmi dobre. Navyše - nápad použiť ako pojítko medzi jednotlivými dejovými líniami takú vec, akou je náhrdelník, považujem za originálne. ()

Reklama

Rodin 

všechny recenze uživatele

Tedy já chápu, že před rokem 89 bylo fajn točit s německou produkcí, a že pár takových seriálů vzniklo, a nebyly všechny špatné. Ale tohle jsem v roce 92 fakt nepobral. Snad nebýt těch příšerných zpívánek, nepůsobilo by to na mě tak přitroublým způsobem, ale i tak, většina postav byla napsána snad pro Cimrmanův divadelní soubor Lipany, a zápletky a dějové zvraty byly prostě neuvěřitelné (což ovšem scénáristi asi nechtěli). Zdá se mi, že zde přítomných 57% je nemístně lichotivých. ()

Yahey 

všechny recenze uživatele

Pro mě pěkně zkomponovaný příběh ve výpravných reáliích a kostýmech. Vcelku kvalitní seriál na úrovni. Jen to nemá takový ten spád nebo švuňk (je to noblesní, ale trochu bezkrevné), takže to každého nestrhne. Spíš je to jako číst nějaký průměrný a přitom rozvleklý román, v němž lze však zajít zalíbení. 3-4 hvězdičky. Abrhám a Šafránková jsou zde kouzelní. Když to srovnám s cirkusem Humberto, dochází mi, co tady nefunguje. Divák si postavy (ač dobře zahrané) nezamiluje; nepřirostou mu k srdci. A tak je sleduje jen s poloviční účastí. ()

Paity 

všechny recenze uživatele

Seriál, na kterém je jasné, že se natáčel na začátku 90. let v koprodukci s našimi západními sousedy. Hlavní roli si uzmula Libuše Šafránková a působí skutečně jako příjemné osvěžení či nový vánek. Úchvatné jsou zejména kostými a výprava, je vidět, že západní marky udělaly své, nebo už to byly jen marky? ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • V seriálu se objevují ukázky z celé řady klasických operet: Mam'zelle Nitouche (1883, Hervé), Netopýr (1874), Cikánský baron (1885) a Vídeňská krev (1899, Johann Strauss mladší), Krista z myslivny (1907, Georg Jarno), Veselá vdova (1905, Franz Lehár), Ples v opeře (1898, Richard Heuberger). (NinadeL)
  • Pavla Břínková vzpomíná na natáčení pěveckých scén ve své knize Taková jsem já (1996). Ona přišla na řadu, až když byl seriál obrazově hotov a musela se v nahrávacím studiu strefovat do úst Libuši Šafránkové, která otevírala pusu na scéně podle jiné zpěvačky mimo obraz. Věra Kalivodová nakonec naostro nazpívala jen party zpěvačky, kterou hrála Jana Švandová. Další problém představovala skutečnost, že Libuše Šafránková otevírala pusu na české texty, ale režisér František Filip potřeboval hlavně německé texty, protože seriál byl koprodukční. Břínková si nakonec poradila s dabingem obou jazyků a kromě operet zpívala i šansony, ačkoli se uvažovalo o tom, že bude nutné najít více zpěvaček pro různé hudební žánry. (NinadeL)

Reklama

Reklama