Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

Paity 

všechny recenze uživatele

Seriál, na kterém je jasné, že se natáčel na začátku 90. let v koprodukci s našimi západními sousedy. Hlavní roli si uzmula Libuše Šafránková a působí skutečně jako příjemné osvěžení či nový vánek. Úchvatné jsou zejména kostými a výprava, je vidět, že západní marky udělaly své, nebo už to byly jen marky? ()

Kontryhelka 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem jednou a už více vidět nemusím. Nebylo to špatné, ale vadila mi tam Šafránková. Vůbec mi tam neseděla a jak hrála na začátku tu mladou slečnu, tak ji měli maskéři lépe namaskovat, protože bylo vidět, že jí je minimálně třicet a ne osmnáct. Hrůza. Celkově mi ten seriál přišel takový syrový, ponurý a divný. ()

Reklama

Skytavka 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli to vůbec ze srovnávat s takovými běsy, jako je Ordinace v růžové zahradě. To je asi jasné, co z toho vidět. Je potřeba se u Náhrdelníku na spoustu věcí povznést. Ale myslím, že ke koukání je tam spousta věcí a nejen Libuška hraje excelentně (Burkhard bohuže v té době podával mizerný herecký výkon- jako Hanebný parchant je samozřejmě zajímavější...:)). Podívala jsem se na to po letech z nostalgie. Kupodivu jsem vyhledávala tuto nasládlou atmosféru, protkanou pěveckou kariérou Josefíny i tak trochu politikou.... Podle mě si seriál zaslouží 3 hvězdy. A že má 57%, budu sentimentální a upřímná.......:) ()

Staromilec01 

všechny recenze uživatele

Toto je můj asi nejmilovanější seriál. Na to, že jsem jinak odpůrcem patosu, mi tady přišel vlastně docela přirozený. Je to krásné vyprávění o lidských osudech v proměnlivé době, z historického hlediska pěkně udělané. Musím pochválit především přesné dobové kostýmy, což jindy činí českým filmařům obtíže. Tohle se povedlo. A Libuška Šafránková je prostě jedinečná, nádherná a duchaplná žena a v tomto seriálu zazářila... ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

12/12 Další klasický Filipův seriál, který se ještě na začátku 90. let snažil čerpat z osvědčených způsobů předrevolučních koprodukcí. Sice z německé strany zbyli už jen Friedrich von Thun, Gedeon Burkhard, Janette Rauch a scénáristé a dramaturgové, ale i tak to bylo ku prospěchu věci. Jedním z hlavních témat je vývoj moderny, změna myšlení na počátku století a konec konců také opereta. Podobně jako v Branaldově Stříbrné paruce. I pro učitelku klavíru je složité milovat operetu, tuto lehkou svěží múzu, která je tolik odlišná od těch respektovaných německých romantiků. Ale díky této lince zpívá hlavní hrdinku s tváří Libuše Šafránkové Pavla Břínková a můžeme si užít klasické árie například Nitušky nebo ty z Netopýra. Prvním velkým triumfem je Vídeňská krev a Krista z myslivny, na dalších štacích v Mnichově Veselá vdova, Ples v opeře, Cikánský baron. Za Výmaru se Šafránková mění v moderní divu, a je to sice k nevíře, ale výborně markýruje s pomocí hlasu Břínkové takové šlágry jako Johnny a celou řadu výstupů z legendární revue Spolianského Es liegt in der Luft, což bývaly ty nejlepší kasaštyky Marlene Dietrich. Ve vedlejších rolích osloví netypicky obsazený jako životem zklamaný Oldřich Vízner, dívčí Alice Aronová či klasicky krásná Jana Šulcová. Fiktivní subretu Weltschovou z Nového německého divadla v Praze má na starosti Jana Švandová, její zpěv Věra Kalivodová. Díky hudební spolupráci orchestru Hudebního divadla v Karlíně si dnes můžeme lépe představit tehdejší úroveň, která v posledních letech poněkud trpí v rutinních muzikálech. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Pavla Břínková vzpomíná na natáčení pěveckých scén ve své knize Taková jsem já (1996). Ona přišla na řadu, až když byl seriál obrazově hotov a musela se v nahrávacím studiu strefovat do úst Libuši Šafránkové, která otevírala pusu na scéně podle jiné zpěvačky mimo obraz. Věra Kalivodová nakonec naostro nazpívala jen party zpěvačky, kterou hrála Jana Švandová. Další problém představovala skutečnost, že Libuše Šafránková otevírala pusu na české texty, ale režisér František Filip potřeboval hlavně německé texty, protože seriál byl koprodukční. Břínková si nakonec poradila s dabingem obou jazyků a kromě operet zpívala i šansony, ačkoli se uvažovalo o tom, že bude nutné najít více zpěvaček pro různé hudební žánry. (NinadeL)
  • Ivana Andrlová (prostitútka Maria) musela pred natáčaním každodenným tréningom zhodiť zo svojej nadváhy, nakoľko bola pol roka pred seriálom na pôrode. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama