Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Solidní, pěkně zahraná dialogická telenovela v příjemných renesančních kulisách. Spíš dvoudílná než jednodílná: Z počátku silně působí mravní poselství a vkusná romantika celého příběhu, později se čím dál víc natahuje a ždímá ta všeobecná zamilovanost ústřední čtveřice. Taky je dost těžko uvěřit, že by italský renesanční kavalír (navíc lokální král) trpěl tak nemístným strachem vyznat lásku své milované. Pohádka je každopádně must-see pro milovníky Vladimíra Dlouhého, protože vidět ho coby „krásného krále“, jehož krása spočívá v kníru a přeondulované hřívě, za jakou by se v 80. letech nemusel stydět ani nejteplejší dolnorakouský metalista, je velmi nevšední zážitek. Obě princezny jsou nicméně opravdu krásné a zvláště Markéta Hrubešová zde prokazuje, že když se patřičně položí do trpící senzitivní dobrotivé introvertní oduševnělé princezny, nepotřebuje si na natáčení ani brát svoje jindy nepostradatelná prsa. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Tak tahle pohádka překvapila i mě, a to jsem přitom zvyklý na ledacos od doby, kdy jsme ve čtvrté třídě měli celý rok schůzky potápěčského oddílu pouze ve školní tělocvičně. Tím nechci říct, že by se jednalo o špatné dílo, to určitě né, u dětí rozvine fantazii na maximum... neboť vidět Dlouhého staršího v rezavé paruce coby nejkrásnější bytost pod sluncem, to vyžaduje nějakou představivost panečku. Třeba já takovou fantazii nemám, a proto jsem se při sledování doost nachechtal. Ono to s tou krásou bylo vůbec nějaké podivné... Hrubešová hrála ošklivku, Dlouhý st. maximálního fešáka, Ptáčková taky krasavici (která se ale pouhýma dvěma ďublíkama na obličeji a čímsi neidentifikovatelným na hlavě změní rázem taky v ee tvora), o vizáži Dlouhého ml. anály mlčí... a mně přitom připadali všichni čtyři z estetického hlediska naprosto stejní a zaměnitelní. Ale jak říkám, celkem to ujde, jediným zklamáním je pro mě Hrubešová, která touhle pohádkou přerušila nepřetržitou řadu od r. 1988, kdy se v každém filmu svlíkla. Ale pravda je, že sem by se to asi moc nehodilo. ()

Reklama

DearS 

všechny recenze uživatele

Naprosto souhlasím s nadšeným hodnocením Golfisty a přidávám hvězdu, protože TV pohádek s nadsázkou, lehkou ironií a svižnými dialogy není nikdy dost a nepovedou se příliš často. Představitelka hlavní role (mimochodem - i v titulcích pohádky samotné uvedená až na bůhvíkolikátém místě) se jmenuje Pavla Ptáčková a působí v Městském divadle v Brně ( k vidění byla i ve slovenském pohádkovém kousku Duhová panna). ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč je princezna z Rimini Pavla Ptáčková - Vitázková i na této stránce umístěna jako jedna z posledních. Hrála přece hlavní roli a zvládla ji skvěle! Ani ostatní herci za ní nezaostávají, Vladimírovi Dlouhému se zlatými vlásky nejde odolat. Výborné kostýmy, líbivá hudba. Nejkrásnější televizní pohádka. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších tv pohádek a to z několika málo důvodů - je zahraná bez výjimky perfektními herci, kteří jsou perfektně obsazení (a obzvlášť Markéta Hrubešová dokáže očima zahrát víc tónů, než harfeník při pokusu zahrát na harfu fear of the dark od Iron Maiden) a druhou zásadní věcí je scénář, respektive postavy, které jsou díky dialogům inteligentní a přestože některé jsou obdařeny knírkem pedofila, jsou perfektně sympatičtí a i když nevím, co na to dítě, tak i absence jakéhokoliv zla je tu příjemná (takže žádní čerti a padouši). Na tak abnormálně komorní pohádku, co se odehrává asi ve čtyřech papundeklových interiérech a jednom exteriéru je to skvělé skóre. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama