Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (77)

Aidina 

všechny recenze uživatele

Kriminalista v důchodu, kterému očividně chybí jeho bývalá práce. Pracovat na kriminálce 25 let, tak asi taky vidím v každém něco podezřelého. A což teprve, když mi není moc sympatický, jako v tomto případě. Tak trpělivě sbírá důkazy proti manželovi své milované neteře. Má výhodu, že mu bývalí kolegové z kriminálky pomáhají a tak sledování může začít. A i když si profesor Horáček (Jiří Adamíra) dává velký pozor – mění si auto, jezdí na cizí chatu, tak se na jeho mimomanželský poměr přijde. Manželka Hedvika (výborná Slávka Budínová), je natolik zhrzena, že mu nechce přistoupit na rozvod. Horáček je ale zamilovaný do mladinké Daniely (Danuše Klichová), která s ním navíc čeká dítě, tak naplánuje vraždu své ženy. A téměř by mu to vyšlo, nebýt strýčka Gaudla (Vladimír Šmeral). ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut Otakara Fuky poskytuje zcela jiný pohled na středostavovská manželství než jeho diptych z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let o rodině Novákových. Ještě pod vlivem novovlnné estetiky (a především Herzovy obrazotvornosti) vyčerpává i z těch nejvšednějších scén vzduch a sleduje, jak se všichni dusí. Zvláštní pozornost věnuje tělům, těm velkým malým vězením a slepým uličkám a z jejich střetů tká jedno propustné dění, do něhož sáknou i ty skromně nasvícené osudy cizích lidí. Daří se mu to bravurně i díky skvělému obsazení: zatímco Jiří Adamíra se skromně z epicentra konfliktu stahuje, Slávka Budínová si nenechá ujít jedinou příležitost, aby svou hrdinku nepotrápila. Více než kdykoliv jindy mi zde připomínala Genu Rowlands a s ohledem k tomuto srovnání lze litovat, že jen mnoho takových příležitostí nedostala. ()

Reklama

BigBang 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl nejméně pětkrát a na červeném tlačítku si ho občas k vínkendovému lenošení rád znovu pustím. Líbí se mi pořád víc. Pohled do života socialistické smetánky na pozadí věčného tématu muž středního věku a vysokého statusu vs atraktivní mladá žena. Nemám ve filmech moc rád p. Šmerala, ale zde je OK. Vedle p. Adamíry film zachytil pro budoucno sexy pí Klichovou. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Trochu těžkopádné vztahové drama o nebezpečenstvích emancipace a s ponaučením, že do objímky  se nesahá! Budínová si pyšnou a de facto amorální mrchu z režisérem kritizované vyšší vrstvy viditelně užila, stejně jako Adamíra jejího manžela intelektuála a motýla Emanuela, který rád opyluje makové panenky tam i onde.  Šmeralův kriminalista v důchodu bez vlastního života aneb slídil s notýskem a kontakty  na SNB se stává de facto spouštěčem tragických událostí, kdy se jeho majetnická neteř (Budínová) rozhodne svého majetku (Adamíry) nevzdávat, což vede k smrti stopařky, vydírání a dalším spoilerům.  Skvěle zahrané, o tom žádná a překvapivé i vlastně otevřeným koncem, ale jinak de facto bez tahu na branku a vlastně ve svém sdělení velmi omšelé. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nízký přelet nad francouzskými vlnami, při kterém má pilot Adamíra za ocasem nepřátelskou stíhačku. Pro něj na mladším modelu to znamená sestřel, nebo budeš sestřelen, taková je válka.. Zaujal otevřenější konec, při kterém se nabízí, že pan Boblig kvůli přiznání už chystá palečnice a taky hudební motiv při přípravě vraždy, který nám naznačuje, že „zabili Bradleyho“. Přítomnost tetiny Milady Ježkové berte jako znamení.. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Vila neteře Hedviky Horáčkové (Slávka Budínová) na adrese Pod Žvahovem 22 Praha-Hlubočepy je dílem architekta Jana Hanuše Svobody, který po roce 1948 emigroval do USA. (sator)
  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)

Reklama

Reklama