Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po sedmi letech reprízování úspěšného divadelního představení se stejnojmenným názvem režisér Václav Marhoul převádí do filmové podoby vlastní scénář inspirovaný povídkami amerického spisovatele Raymonda Chandlera. Tomáš Hanák v něm představuje soukromého detektiva Phila Marlowa, tedy klasického hrdinu, romantického kovboje, který bere zákon do svých rukou v drsné prérii velkoměst. Je to poctivý a skeptický dříč, který se plahočí za svými případy, které řeší po mnoha omylech, často ztýraný, zmlácený zločinci, nezřídka i policií. V tomto světě násilí, nedůvěry a korupce je všechno prodejné. Všechno kromě jeho samého. Příběh je zasazen do prostředí města Los Angeles v roce 1937. Základní dějovou osou, tohoto jinak pro diváky vděčného komediálního a parodického žánru, je zprvu banální a chandlerovsky typické vyhledání pohřešované osoby. Celý případ je však samozřejmě daleko složitější a Marlowe postupně rozplétá celé zamotané klubko vztahů a motivů a to až ke zdárnému konci. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (568)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zajímavé zpracování, pár vtipných momentů, tanec a zpěv... Marhoulova komedie odehrávající se ve třicátých letech však kromě tohoto nic víc nenabízí. Přes skutečně hvězdné obsazení (povětšinou Sklepáků) film skřípal, humor (dialogy) byl nucený a zkrátka to nebylo ono. Trochu mi to připadalo, jako by si to hoši udělali pro sebe a diváku je tak trochu trapně, jako když kouká na něčí home video. Asi nejíce se mi z toho celého líbila kreace poldů Kidů Slovák - Vávra i s jejich kidama. Tohle mi prostě úplně nesedlo a ikdyž to vpohodě člověk dokouká, na závěr zjistí, že se ani vlastně moc nesmál. Průměr. * * * ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Mazaný Filip působí ze všeho nejvíc poloamatérským a laciným dojmem. Přijde mi to, jako kdyby skupina studentů filmových oborů a nadšených fanoušků natočila vlastní film, ze kterého čiší radost z tvorby a je znát talent, ale zároveň chybí zkušenosti, producent a pečlivost. Vzhledem k tomu, jaká herecká špička se na filmu podílela, je to až překvapivé. Tomáš Hanák v hlavní roli mi moc neseděl, při nejlepší vůli je jeho herecký rejstřík omezený a snad se na mém dojmu z jeho výkonu podepsalo i to, že je v poslední době trochu přehanákováno. Ze snímku je jasně vidět, že tvůrci pracovali s nanejvýš omezeným rozpočtem, což by mi ani tak nevadilo, jako spíš to, že řada vtípků je nedotažených a stejně tak nedotažený je i scénář. Za první republiky se filmy točily za týden a Mazaný Filip vypadá, jako kdyby se tomu chtěl přiblížit. Nejsem zarytým odpůrcem product placementu, ale musí být do filmu zasazen ciltivě a s ohledem na míru. Ani jedno ani druhé v tomhle snímku neplatilo. Celkový dojem: 35 %. ()

Reklama

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Možná bych dal ****, ale to by bylo spíše za snahu producenta Marhoula s kterou několik let sháněl peníze. Hlavním kladem filmu je herecké obszení, kdy i malé roličky jsou obsazeny skvělými českými herci. Hanák v hlavní roli je přesvědčivý, ale mezi nejvtipnější postavy filmu patří především Šteindler, Liška, Macháček a v malé roli Dušek a David Vávra s Janem Slovákem (jejich kabaraní číslo je skvělé osvěžení jinak skomírajícího děje). Občas se najde dobrý vtip, ale těch je tak padesát na padesát s těmi hloupými. Dalším velkým kladem filmu je tradičně výborná kamera V. Smutného, trikové záběry Kouhouta a dobré kulisi které se k L. A. 30. let hodí skvěle. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Český pokus o vtipnou noir detektivku naprosto dokonale minul můj vkus, můj zrak a sluch bohužel nikoliv. Ach, ta lidská zvědavost, ta může být mimořádně zhoubná! Jsem se u toho měla smát, jo? No tak teda dodatečně ha-ha... ha. Nevím, jestli bych podobné znechucení a trapnost vnímala i při sledování divadelní hry, ale nebudu to testovat ani za zlatou svini. Doma mám přece jen kouzelný čudlík, co mě podobných hovadin zbaví v okamžiku. Kdyby to tak snadno šlo vymazat i z paměti. Tfujtajxl, never more! 25% ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Najdeš Aňu? Každý štěk excelentně obsazen (včetně armádního generála Šedivého) a ta sestava: Vedle všech těch Sklepáků, Trojanů, Lišků nebo Dušků tu máme Preise, Kaisera, atd. atd., až po legendárního starého I. Vyskočila, jehož podezírám, že větu „zapomněl jsem mu zout boty“ ve scénáři neměl, srov. jeho vlastní reakci s Hanákovou jen stěží zvládnutou nereakcí. S citacemi známých filmů se Marhoul mohl krotit – skromné či málo nápadné jsou fajn, ale použití celého výstupu z Triger Whisky Saloonu ve zhruba stejném kontextu není právě potentní (ač na divadle třeba být mohlo) a o „Kydech“, o nichž vím dobrou půlminutu předem, platí, že opakovaný vtip není vtipem. Hanák mě zase na začátku zklamal odtažitým přednesem epesních přirovnání; jak si na to zvykneš, tak už na té vlně jedeš, ale směrem k závěru kvalita hlášek klesá. Typově je ale Hanák do-ko-na-lý. A naskočit na vlnu tohoto filmu je jediné, co potřebuješ, protože jeho kvality jsou prvotřídní, některé scény geniální a třeba kamera excelentní. Ale nevadí. Mazaný Filip je skvost, jemuž jistá pozapomenutost i modré hodnocení jen sluší. „Ten telefon moh´ něco znamenat. Jenže já nevěděl, co.“ ()

Galerie (16)

Zajímavosti (28)

  • Režisér Václav Marhoul prý musel jen dvakrát zvýšit hlas, z toho jednou kvůli 56°C v ateliéru a jednou kvůli hlučné kameře. (hippyman)
  • Po třech letech shánění finančních prostředků měl Václav Marhoul stále jen 200 000 Kč. Celkem oslovil přes 300 firem. Pouze osm z nich se nakonec na snímku podílelo. (hippyman)

Reklama

Reklama