Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý Američan následuje krásnou prostitutku do světa erotického podsvětí plného obscénního násilí. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Vie nouvelle si pohrává s divákovým podvědomím. A jen vy během sledování sami určujete kam všechny vaše myšlenkové pochody budou vést. Při Vie nouvelle ale nevedou žádné správné dveře a nikdy nenajdete ten správný klíč, za to během hledání vás bude doprovázet velice depresivní atmosféra, hypnotizující záběry, démonická hudba (kterou budete slyšet i ve spánku), rozplývající se místnosti a krajiny, násilné sexuální scény, démonické pohledy lidí do kamery, nebo vycházející lidi ze tmy - déjà vu s Lynchovým Lost Highway. // Velké plátno umocňující prožitek [lfš, 2017] ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

[==] Francouzské [==] Phillippe Grandrieux debutoval na poli celovečerního filmu experimenálním, vizuálně uhrančivým a kritikou velmi rozporuplně přijímaným snímkem Sombre (Temný). O čtyři roky později přichází s dalším těžce uchopitelným dílem. Nový život, jak zní český distribuní název, představuje dlouhou a niternou pouť do lidského podvědomí (mysli). [==] Depresivní [==] Film o skutečném zle, které je ukryto v každém z nás, ať už na povrchu, nebo někde hluboko v našem nevědomí. Snímek často zobrazuje ty nejdivočejší fantazie (sny), které si jen můžete představit. Chce se vám křičet, ale vy nemůžete. Chce se vám utéct, ale nemůžete, chce se vám zemřít, ale opět nemůžete. [==] Hrozivé [==] Film záměrně rezignuje na jakýkoli konkrétní děj, divák si sice v určitých momentech může začít myslet, že by prezentované mohlo přeci jen dávat nějaký smysl, ale tento dojem je téměř okamžitě negován rychlým sledem dalších scén, které opět nedávají žádný smysl, sprška záběrů, ve kterých dominují rychlé nájezdy divoce roztřesenou kamerou, pak diváka definitivně umlčí. Hlasitý a ničím nepřikrášlený nářek obou hlavních představitelů (ti podle mě nezobrazují filmové postavy jako takové, ale spíše určitou složku stavu lidské mysli) dodává filmu na obrovské síle, Nový život na mě zapůsobil jako přesně řízená střela s pekelně dlouhým doletem, s něčím podobným se v současné filmové produkci těžko setkáte. [==] Nekonvenční [==] Grandrieux točí ryze umělecké a těžce stravitelné filmy, otevřeně komunikuje s divákem, snaží se v něm vyvolat pestrou škálu pocitů, roztříštěná struktura filmu diváka nutí po celou stopáž usilovně přemýšlet a domýšlet, nic zde není jednoznačné, každý drobný detail a symbol si lze vyložit tisíci různými způsoby. Divák má poté pocit, že je aktivně zapojen do "vyprávění" a pomáhá spoluvytvářet "děj". Je ale potřeba přistoupit na režisérovu hru, kdo tak neučiní, riskuje, že to pro něj bude nesnesitelně dlouhá dvouhodinovka. Kdo tedy očekává nějaký narativní orgasmus, bude hluboce zklamán. [==] Tajemné [==] Autor velmi zručně používá metody a postupy, kterými je u diváka vyvolán určitý pocit odcizení, dalším důležitým elementem je také střídání objektivního a subjektivního úhlu pohledu, tímto nahlížením na postavy pak divák smazává odstup a může se do nich lépe vžít a pochopit je, i když je to téměř nemožné. [==] Eroticky podmanivé [==] Samostatnou kapitolu, jak tomu u francouzských děl bývá, pak tvoří erotická stránka. Silný sexuální podtext je citelný snad v každém sebemenším gestu, každém pohybu, každém pohledu... Nahé ženské tělo prezentuje jakýsi archetyp ženy ukojitelky a podle toho je s ním také zacházeno. Násilnické tendence a animální podstata mužské sexuality jsou zde ukázány bez příkras a v mnoha podobách. Otevřené sexuální scény jsou sice přítomny, ale snímku nedominují, převažuje především implicitní zobrazování erotických scén. [==] Nekompromisní [==] Phillippe Grandrieux se tímto zářezem nestaví nad rámec postmoderní kinematografie, ale zcela mimo něj. () (méně) (více)

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Ani bych to dramatem moc nenazýval ... Rozhodně naprosto bezvýchodnej exploitační snímek, a to bezvýchodnej jak pro postavy, tak pro diváka. První půlka mi dost připomínala o 10 let starší japonskej Tokyo Decadence (1992). A kdo ví, jestli Grandriex trochu neopisoval od Murakamiho ... ;-) Ve výsledku je to ale jedno, protože forma je úplně jiná a celej feeling také. Hodně silný, hodně pochmurný, násilný, plný sexu, zvrácenýho sexu atd. Na pozadí dost obtížně sledovatelnejch (jak pro koho samozřejmě ...) výjevů a záběrů se odehrává nějaký ten děj beznadějnýho hledání prostitutky jedním týpkem co se do ní asi "zamiloval" ... Každopádně jde hlavně o formu, která je fakt hoooodně hustá. Trochu experimentální, artový ... ale v ničem ne přehnaný ... naprostu super! ()

WillBlake 

všechny recenze uživatele

U mnoha záběrů jsem zapomínal dýchat a jen sestupoval spirálou hlouběji do temna, kde se na samém dně válela vyhřezlá flákota bytí prozářená rentgenovým paprskem. Čiré zlo na povrchu, čiré zlo pod povrchem - svoje nejdivočejší fantazie vynásobte nekonečnem a zkuste je začít ovládat, protože tohle je váš Nový život. Jak píše Orin, chce se vám utéct, ale nemůžete, chce se vám zemřít, ale opět nemůžete. Pro mě osobně iniciační film. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Autor nemôže zaprieť svoju inšpiráciu Davidom Lynchom. Netvrdím že všetky experimentálne snímky podobného ranku musia byť hneď Lynchove kopírky ale tento je nereálne nasiakli Lost Highway-om. V prvých desiatich som sa stratil, nech som sa snažil ako som len chcel, už som nenašiel cestu späť. Príbeh, ak sa tu nejaký nachádzal tak, som tu nezachitil žiadny. Ono tu ide iba o obrazovo zachytené emócie násilia a úchylnosti. Snímkie by neuškodilo keby sa viac rozobrala téma obchodovaniu s bielim mäsom, téma ktorá tu prevládala, ale chápem že to nebol hlavný cieľ autora. Chcel nakrútiť experimentálny brainwashing a to sa mu aj podarilo. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama