Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Elitní herecké složení Nick Nolte, Gene Hackman a Ed Harris nás přivádí do Nikaragui na přelomu 80. let minulého století, v době, kdy zemí zmítá občanská válka a boj proti prezidentu Somozovi. Právě sem dorazil známý fotograf Russel Price, jehož úkolem je zdokumentovat, co se v zemi děje. Tváří v tvář lidskému utrpení je příliš těžké zůstat neutrální. Po setkání s povstaleckými guerillami se společně s kolegy Alexem a Claire zapojuje do místního dění, což s sebou samozřejmě přináší nelibost provládních složek. Začíná hra na schovávanou a boj nejen o záchranu života, ale také o zachování pravdivého svědectví. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (44)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

And for all the right reasons, your poets choose the wrong side. Iluzí zbavený vhled do půtek "třetího světa" během studené války. Na jedné straně fašistický diktátor, na druhé revoltující marxističtí povstalci, v pozadí zájmy velmocí, mezitím "chceme-být-nestranní" novináři přicházející o iluze během konfliktu, který má jen poražené v podobě opakující se historie a lidských tragédií. Kdykoli hrozí, že by se to překlopilo v sentimentální agitku či se zaujal neskrývaný levičácký postoj (jako velmi podobný Stoneův Salvador), tak se to relativizuje a hodí do šedé zóny. Syrové, působivé, skvěle zahrané a jediné co na tom je nádherné, je překvapivě hutný Goldsmithův soundtrack kombinující synťáky s jihoamerickými flétnami a motivy. Což by dle vší logiky nemělo fungovat, ale funguje. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak ten rambovsko-armagedonský plagátový obrázok k filmu je naozaj iba taká ilúzia. Nieže by sa tam nestrieľalo, pričom ani o akciu núdza nebola, no pre mňa takéto prevratovo-novinársko-publicistické-intrigánske-prezidentské-špiónske-politické žvásty nie sú. Od totálnej nudy a zúfalého búchania hlavy o stôl ma zachránila iba výborná technická stránka filmu a bezchybné herecké duo Hackman-Nolte. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Ďalší film, ktorý zaujímavo a kvalitne spracúva revolučné a povstalecké roky v ďalšej krajine tretieho sveta. Politický a vojenský problém má však určite hlbšiu a do hĺbky zaujímavejšiu podstatu, pretože príbeh ktorý sa odohráva popri tomto novinárskom príbehu a z hereckého nasadenia sa občas strácalo tempo. Inak kvalita, napätie, zaujímavá kamera a hudba. 75%. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,UNAVUJE ŤA TRETIA SVETOVÁ?" ,,NIE, UNAVUJÚ MA VÝŤAHY TRETIEHO SVETA." __ Latinská Amerika, revolúcie, diktátori, občianske vojny a prevraty išli vždy ruka v ruke. ,,Under Fire" sa do môjho povedomia najprv zapísal uznávaným Goldsmithovym soundtrackom, ktorý sa do ešte širšieho poslucháčskeho povedomia dostal potom, ako Tarantino využil skladbu ,,Nicaragua" v ,,Djangovi", čím z nej urobil vyhľadávaný hudobný podkres klipov alebo TV upútaviek (napr. program k 125. výročiu narodenia A. Christie na ČT). Napriek očakávaniam spôsobenými nomináciami na Oscara a Zlatý glóbus, tu Goldsmith pracuje s hudbou veľmi úsporne, čím dokonale napĺňa svoje argumenty o tom, že celovečerný film by mal ideálne obsahovať nanajvýš 30 minút hudby (tu je to o niečo viac). Ku zhodnoteniu filmu musím predovšetkým napísať, že cez vážnosť témy som celým prezentovaním dianím ostal nezasiahnutý. Zaujalo ma, že klasický prvok ľúbostného trojuholníka je tu okrem fyzickej lásky narušený ,,láskou k Nikaragui". Zhodnotenie príčin (ne)účasti USA na dianí v Nikaragui ako i objasnenie jej zástoja v iných lokálnych svetových vojenských ohniskách vystihuje pár viet v závere filmu: ,,Bolo zabitých 50 000 Nikaragujcov. A teraz jeden yankee. Možno budú Američania pobúrený z toho, čo sa tu deje." (449. hodnotenie, 28. komentár k filmu) ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Fotografie a články, jejichž účelem je upozornit celou (četnářskou) veřejnost na války, revoluce, a teď na teroristické akce. Ten však, kdo párkrát viděl opravdu hnusné fotomontáže na obálce časopisu Reflex, ten v dokumentárních fotografiích vidí sotva něco víc, než estetické obrazy, bez místa a času, bez názvu. A ani obecně není válka, revoluce atd. projevem něčeho zavrženíhodného (jinak by nebyly), ale možností toulat se, tělesně se vyřádit a řádně se unavit, prostě zažít něco, co běžně není možné (střelbu na cíl a zneužívání druhých nechme stranou). Že člověk přitom může přijít i o svůj život, je smutné, ale nějak to patří k věci (vždyť i Goering prohlásil v Norimberku, že těch 12 let za to stálo). S tím je spojená také otázka osobní neutrality a obecné pravdy, kterou film explicitně pokládá. Fotomontáž, jako fantasmatický obraz pokroucené reality (a byť i jakkoli záslužná), je virtuální maskou, pod níže se dá pouze "běžet o život". Poznámky: 1. Periodista je kouzelné slovo, ale někdy mu není dobře rozumět. 2. Co je vrchol novinařiny? Rozhazování letáků! 3. Pro odlehčení - Frank Zappa: "You should never smoke in pajamas/ You might start a fire 'n' burn yer face/ Maybe you'll return to Managua/ You could go unnoticed in such a place". ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

  • Na začátku filmu se v záběrech z Čadu v karavaně objevují ochočení sloni indičtí. V Čadu však žijí jen sloni afričtí a v malé míře sloni pralesní. (Caaslav)

Reklama

Reklama