Reklama

Reklama

Lazebník sibiřský

  • Rusko Sibirskij cirjulnik (více)

Obsahy(1)

1905: Matka píše svému synovi, který je kadetem na proslulé americké vojenské akademii ve West Pointu. Jak mu vypráví svůj příběh, odhaluje dlouho skrývané tajemství jeho narození. 1885: Mladá Američanka Jane Callahanová cestuje do Ruska. Během své cesty do tohoto nového světa sdílí kupé se skupinou mladých divokých kadetů. Mezi nimi je i Andrej Tolstoj, elegantní a vášnivý mladý muž. Jane zjistí, že oba sdílejí stejnou lásku k hudbě a kadet se do této krásné a nezvyklé cizinky bláznivě zamiluje. Na moskevském nádraží očekává Jane Douglas McCracken, excentrický vynálezce, který se snaží získat podporu velkovévody, aby mohl prodat Rusku svůj výtvor: obrovský stroj na kácení stromů. Aby dosáhl svého cíle, představuje McCracken Jane jako svou dceru. Její rolí je obměkčit úředníky a okouzlit všechny McCrackenovy potenciální zákazníky. Jane by se ráda znovu setkala s hezkým mladým kadetem Tolstým, a tak ho navštěvuje ve vojenské akademii. Tam je představena generálu Radlovovi, muži, kterého má na přání McCrackena svést. Jane brzy poněkud nemotorného Radlovova okouzlí. Ten požádá kadeta Tolstého, jehož city k Jane zcela ignoruje, aby ho doprovodil k McCrackenovi, kde hodlá požádat o Janinu ruku. Mladý muž, přemožen svými emocemi a láskou, nemůže při generálově návrhu déle tajit své vlastní city k Jane. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (131)

Jamal 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi co na tento film řekl jeho režisér na otázku jestli si myslí, že Rusové budou po tomto filmu více pyšnější na svůj národ. On na to odpověděl, že i kdyby jeho film měl přesvědčit jen jediného člověka, tak je to úspěch, protože pak získá jeho film smysl.... a já myslím, že se mu to povedlo (( :: ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

"Copak lidský život v této zemi nic neznamená?" - "To záleží na tom, o čí život jde, madame." /// Aneb ruskou povahu asi nejlépe vystihne právě Rus. :o) Výborná Julia Ormond a typově sice přesný, ale zato často přehrávající Oleg Meňšikov (který ale třeba v Unaveni sluncem hrál úplně normálně, tak nevím, zda bylo v tomto filmu záměrem, aby Tolstoj v každé scéně šíleně poulil oči...) jako jeden nešťastný americko-ruský pár v carské Moskvě. Nějak nevím, co si o tomto filmu dál myslet. Je to komedie? Je to tragédie? Je to na mnoha místech přepjatý až patetický romantický film? Je to exkurze do pochopení ruské mentality? Je to epická oslava Ruska a jeho obyvatel? Já nevím, asi od všeho trochu. Uvítala bych, kdyby scény byly sevřenější, jedna lépe navazovala na druhou, kdyby se vypustily zbytečně dlouhé pasáže (Palačinková slavnost a opíjení se Radlovova a mnohé další), které jsou pro někoho asi vtipné, pro mě však někdy až stupidním humorem oplývající, a místo nich bychom se více seznámili s city dvou hlavních hrdinů, nebo bychom se třeba mohli něco víc dozvědět i o Tolstojovi. Bohužel v záplavě ruských tradic a zbytečných odboček od hlavního děje, jsem si nějak nebyla jistá, proč se vlastně Jane a Andrej tolik milovali (viděli se jenom párkrát a skoro spolu nemluvili) a co měli společného. Závěr byl předvídatelný od samého začátku, už jen jména Andrej a Andrew asi leckomu napověděla, o co tam půjde... Lazebník sibiřský je každopádně zajímavý, epický film, který se sice snaží vylíčit obrovský milostný příběh, ale víc, než to se mu daří seznámit cizince s ruskou povahou, ačkoli to činí poněkud křečovitě a za pomoci jednoduchého humoru. ()

Reklama

manonfire 

všechny recenze uživatele

Michalkov znovu nesmlouvavě vyřval lásku k Rusku kostýmním veselením, potěmkinovsky pozlátkovými stavbami a nekonečností lesů. Tedy přemírou všeho což dáno jest Rusku bezmezností země jakož i počtu poddaných. To však co vytvořeno ruským člověkem, většinou je po hříchu kazem na celkovém skvostu predestinace. I tak režisérovi uvěříme tu nádheru, protože ona v jeho duši skutečně existuje a on jí ze své mysli upřímně přenáší na filmový pás, ať už jde o scenérii tajgy, či třeba v detailnost čajového kompletu. Že v tyto kulisy dosadil i inteligentní a klasicky ke zmaru předurčený příběh lásky, není překvapivé. Zvláště pokud na jedné straně hraje ("mistryně naléhavého pohledu")Julia Ormondová, jenž si libuje v rolích žen s nutností volby mezi vášní a rozumem (Lazebník, Legenda o vášni, První rytíř.....) a na druhé straně "pubertálně" plachý Oleg Menšikov, který ze zoufalství udělá hloupost, která mu však v dobovém prostředí strhne vaz. Závěr a jakési Živagovské závěrečné vteřinové minutí hlavních hrdinů, je přesným bodem, kdy autor rozedral zbytek doufání ve šťastné shledání dvou citem spoutaných však dějem rozdělených. A je zatraceně dobře, že nejzprofanovanější slovo...slovo láska, si jednou za deset let vezmou na paškál i lidé vyvolení, jako je Michalkov. 80% ()

FISSSH 

všechny recenze uživatele

V kině by mě Lazebník asi dostal mnohem víc, ale i tak...výborná Julia Ormond, neuvěřitelně milý Oleg Menšikov - v tu chvíli bych mu věřila úplně všechno..."potrestaná jednotka stále leští podlahu!"..., kouzelně roztržitý Richard Harris - scéna, kdy ještě pod přístřeškem zkouší stroj a pak se jím chlubí jako malý kluk autíčkem na vysílačku...a samozřejmě všechny exteriéry jako další postava filmu...podle mého soudu opravdu bezchybné. ()

Marat 

všechny recenze uživatele

Julia Ormond mi ve filmu velmi připomněla Nicole Kidman ve filmu Moulin Rouge, a tím si mě od počátku zamilovala. Jen bohužel ke konci se její šarm a humou vinou scénáře ztratil, a komicky začátek se postipně měnil v klasické drama. Rozhodně jsem se u filmu nenudil, zasmál jsem se. Ale ke konci filmu chyběla duše, která 3/4 filmu tento film doprovázela. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (15)

  • Záběry amerického letního vojenského výcvikového tábora byly pořízeny v Česku a také v Portugalsku na mysu Roca. (Aelita)
  • První vojenské využití bojového plynu mělo na svědomí Německo v roce 1915. První plynové masky začaly vznikat až jako reakce na tuto novou zbraň. Proto neměla a ani mít nemohla americká armáda v roce 1905 plynovou masku a už vůbec ne celoobličejovou. (m.xFuck)
  • V roce 1999 film otevíral festival v Cannes. (džanik)

Reklama

Reklama