Tvůrci:
Sung-Jin LeeKamera:
Larkin SeipleHudba:
Bobby KrlicHrají:
Steven Yeun, Ali Wong, Joseph Lee, David Choe, Patti Yasutake, Ione Skye, Andrew Santino, Justin H. Min, Mia Serafino, Maria Bello, Ashley Park, Miya Cech (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Ptáci nezpívají, ale piští bolestí (E01)
-
Jak úžasné je žít (E02)
-
Uhnízdil se ve mně pláč (E03)
-
Jenom ne všechno zároveň (E04)
-
Do sebe uzavřené bytosti (E05)
-
Kreslíme kolem sebe magický kruh (E06)
-
Jsem klec (E07)
-
Otázka svobodné volby (E08)
-
Zdroj falešných iluzí (E09)
-
Představa světla (E10)
Obsahy(1)
Muž a žena zažijí na silnici dramatickou událost, která vnese do jejich života chaos. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (88)
Prvnich nekolik dilu je zcela v poradku - budovani zajimavych charakteru a dejist, na kterych se setkavaji. Od poloviny se vsak pribeh zacne roztacet nesmyslnymi spiralami. Scenaristi jiz nedbaji casovych a logických souvislosti. Nektere divne zvraty zustavaji nevysvetleny. Postavy svym chováním odporuji tomu, co rikaji - ano, lze to vysvetlit jejich problematickou psychologii, lec nebyt techto mnohdy zbytecne hloupych rozhodnuti a zvratu (nejvice boli predevsim nesmysl s ownershipem dodavky v case road rage + "zavolala pani, tak vas propoustime"), nemohli by tvurci dej vyturovat na "vyssi otacky", aby to skoncilo nejakym radoby grandioznim finale. Ovsem, je to pruhledne a otravne. Druha polovina je klasickou prehlidkou vypravecovy marnosti. Z 80% na zacatku to spadne na hezkych 30%. Falling down wannabe. ()
Jesus, to bylo skvostné. Kdyby jeden věděl co se stane jeho jediným fakáčem, který ukáže druhému, tak by to neudělal. A vo tom to celý je. Uvědomit si co může jeden přiblblý fuck vůči druhému naprosto změnit běh událostí života druhému i sobě samému. Naprosto seru na kvalifikovaný rozbor filmu, poněvadž nejsem ani filmař a ani kritik. Jsem normální člověk a totok se mi líbilo páč to ukazuje jak funguje karma, která je zdarma a že nenávist plodí zas jen nenávist. Tudíž za mě naprosto skvostných 95% ()
Být to čtyřdílné drama, hodnotil bych určitě lépe. Nemohu si nevzpomenout na dokonalý "Volný Pád" a tady bylo jeho téma zjevně využito. I když bylo mírně rozšířeno, někdy šikovně, někdy naprosto příšerně. Asi nejvíce mě bavila linka bratrance. Jako celek dvě až tři hvězdy. Mírně nadhodnocuji a dávám tři za pár scén které mě opravdu rozesmály. ()
po všech těch nadšených reakcích bych od Beef očekával mix Volného pádu a Války Roseových, jenže tím opravdu není. Hlavně v první polovině jde o celkem úsměvný, ale jinak docela neškodný mix dramatu a komedie. Zlom každopádně přijde ve druhé polovině, kdy se všechna ta nahromaděná frustrace, staré i nové křivdy a kvantum špatných rozhodnutí odstartovaných jedním "nevinným" vytroubením před obchoďákem zvrtne v sérii nešťastných, nepředvídatelných a mnohdy fatálních událostí. V každé epizodě je sice asi tak deset možností jak všechno rozumně ukončit, jenže oba hlavní protagonisté už jsou ve stavu, kdy pro ně není přípustné ustoupit a nutí je to kupit jedno špatné rozhodnutí na druhé. Oba jsou sice někde hluboko dobří lidé, ale jak už to tak bývá, když kontrolu převezme pomsta, osobní nezdary a fakt, že oba nejsou úplně šťastní, nemůže to dopadnout dobře. Finále navzdory očekávání docela zvolní, ale po tom všem sem sedlo jak prd*l na hrnec a přineslo alespoň špetku naděje...i když...70% ()
Prvá séria seriálu Beef je uzavretým príbehom dvoch frustrovaných a stratených ľudí. Je o hecovaní vzájomnej agresie, neschopnosti zastaviť sa a o potrebe neustále riešiť tie najmenšie provokácie. Je zároveň aj neuveriteľne humorná (niekoľko obsadených hercov je pôvodne komikmi vrátane titulnej Ali Wong) a citlivo sa snaží rozmotať psychologické dôvody takéhoto deštruktívneho a hlúpeho správania. Vďaka tomu sa jej podarí pokryť obe strany mince dôvod aj príčinu, agresiu aj bolesť, nenávisť aj romantickú lásku. Beef ako počin je intenzívne zaujímavý v tom, že do centra svojho záujmu stavia tú najdôležitejšiu zložku akéhokoľvek dramatického diela – samotný konflikt. Je to práve konflikt, ktorý podľa slávnej definície dramatickej situácie je jej základnou, najmenšou jednotkou. Beef tak je istými dejinami konfliktu dvoch subjektov stojacich oproti sebe. A ako to už tak býva v rôznych epických konfliktoch (z nejakého dôvodu mi napadol len príklad Batmana a Jokera) dve strany sa k sebe špecificky priťahujú a nevedia prestať, nevedia sa oddeliť. Seriál šikovne rozvíja túto zrážku rôznymi spôsobmi, varíruje ju, a tak nenudí ani sa neopakuje. Doteraz si však nie som istý, či smer ku gangsterke a krimi prvkom v posledných epizódach bol ten správny. Zdá sa mi, že to prichádza náhle a dramaturgicky to pôsobí ad absurdum, čo ale neznamená, že pre niekoho iného to nebude záživné a škrípať mu to nebude – našťastie to celkovo zachraňuje neustále prítomný humor, takže sa tomu dá veľa odpustiť. (Btw. ak zároveň český preklad seriálu „Ve při“ odkazuje aj k „vepřovému“ masu, podobne ako beef odkazuje k hovädziemu, je to filologický zázrak posledných 20 let, vole). ()
Galerie (214)
Zajímavosti (2)
- Dej jednotlivých epizód nie je "rušený" použitým soundtrackom, iba v záverečných scénach každej epizódy je použitá známa skladba, pokračujúca v záverečných titulkoch. Konkrétne ide o veľké hity známych interpretov: Hoobastank “The Reason” / Tori Amos “Cornflake Girl” / Incubus “Drive” / The Offspring “Self Esteem” / System of a Down “Lonely Day” / Bush “Machinehead” / Keane “Somewhere Only We Know” / Grant Lee Buffalo “Mockingbirds” / Björk “All Is Full of Love” / The Smashing Pumpkins “Mayonaise” (plevel22)
- Po úvodnej scéne vždy nasleduje "intro" seriálu s názvom každej epizódy na pozadí maľovaného obrazu, názvy epizód vždy odkazujú na výroky známych umelcov, citáty z kníh, repliky z filmov apod. Odkazujú tak na diela spisovateľa Franza Kafku, filmára Ingmara Bergmana, psychiatra Carla Gustava Junga a ďalších osobností. (plevel22)
Reklama