Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Othello 

všechny recenze uživatele

Až doposud by se u Carpenterových devadesátkových fláků nedal vliv devítkového desetiletí prakticky nijak zjistit. V Escape from L.A. nicméně konečně udeřily s obří pompou. Nejde jen o ty obscénní digitální triky, díky nimž některé scény budou podle mě v budoucnu stavebním kamenem dosud neexistujícího uměleckého směru, nýbrž i o ty šedé prázdné chodby militárních komplexů, pytlovité overaly, explotace městských subkultur i hédonistická žánrová sebeuvědomělost. Je to přesně takové, jako když koupíte děcku hromady lega z různých řad a ono si to pospojuje dohromady dle vlastního uvážení bez jakýchkoli limitů reality. Debilní? Jo. Hnusně vypadající? Jasně. Zábava? Jo, ale upřímně na papíře to muselo vypadat líp. Karpoš velký rozpočty neumí. ()

Caszidy 

všechny recenze uživatele

Wow, kdyby tu nebyl uveden rok vzniku filmu, tak bych opravdu uvěřil, že je to "osmdesátková" záležitost. Primitivní efekty, kulisy i prostředí tomu totiž zcela odpovídají. Na druhou stranu tu jsou staré dobré kaskadérské kousky, žádná lana atd. Vlastně proč ne. Pokud budeme Útěk z L.A. brát jako takovou retro záležitost a smíříme se s tím, že jde o ultimátní béčko, tak snímek i vcelku dobře pobaví. Vždyť v jakém jiném filmu uvidíme Pam Grier v roli transexuála a Kurta Russella jako hlavního hrdinu, nejdrsnějšího drsňáka ve vesmíru, jenž si postupně zahraje basket, zasurfuje na obří vlně tsunami, či zahází výbušninami z rogala? ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Jednotka ma pôsobivu neopakovatelnu atmosferu, ale inak je to dost velka nuda a Russellov Plisken tam je este dost nevyrazny. Dvojka je neskutocne zabavna volovina. Plisken je presne ten zabavny drsniak ako sa o nom traduje. Ma mnozstvo hlasok, je drsny, proste cool. K tomu mu sekunduje kopa infantilnych vedlajsich postav. (ci uz uchylny Bruce Campbell, alebo muzatka Pam Grier - v dabingu ju nadaboval chlap, ha ha a kopa dalsich) Akcne sceny su zabavne trashove. Film mal sice solidny 50 megovy rozpocet, ale prevedenie trikov je divne. Posobia prilis ocividne a lacno. Skoro to vyzera ako zamer. K dokonalosti tomu chyba len trochu rychlejsie tempo. Ale Carpenter si daval vzdy na cas, takze na jeho pomery film dost odsypa. Vysledkom je guilty pleasure film, ktory si kedykolvek pustim znova. 7/10. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Ultrabéčko, ale fakt zábava. Kurt Russell je celej film fakt hustej (když teda zrovna nelítá na rogalu) a snaží se ukrást jakousi skříňku co ovládá satelity ve vesmíru revolucionářovi co vypadá jak Che Guevara. Líbilo se mi, že je Kurt Russell i docela nemorální. Některý scény jsou tak debilní až jsou geniální (např. když Russell surfuje na tsunami a vedle něj jede Steve Buscemi v káře). Útěk z L.A. je film se snad nejshitovnějšíma efektama co jsem kdy viděl, a proto je taky tak hustej :-) Navíc tam je super hudba, taková jakoby westernová. Jo a zmutovanej Bruce Cambell. ()

JJ.Gibson 

všechny recenze uživatele

V roce 1996 bych to hodnotil jako super akčňák! V roce 2007 bych to hodnotil jako vcelku průměrné akční sci-fi. Ale nic ve zlym. Myslim si, že Snake Plissken je rozhodně skvělá akční postava, takovej ten drsnej maník, kterej se s ničim moc "nesere" a rovnou střílí. K efektům lze dodat, že jsou z roku 96 a rozpočet filmu zas tak velký nebyl :) Příběh vcelku normální, zkrátka typickej film z 90. let a jelikož mám 90. léta rád, tak dávám solidních 60% ()

Galerie (92)

Zajímavosti (13)

  • Kate Hudson odmítla nabídku na roli ve filmu. Důvodem byla přítomnost jejího otčíma Kurta Russella, kvůli kterému by mohla být vnímána jako protekční dítě. (Roman.Ticka)
  • Keď je Kurt Russell vedený cez chodbu, dôjde medzi ním a chlapcom v čiapke k očnému kontaktu. Toho chlapca hrá jeho skutočný syn. (Abiosis)
  • Počas natáčania filmu Kurt Russell trénoval basketbal, pretože všetky koše v záberoch chcel dať sám. Vďaka talentu sa mu to podarilo a dokonca trafil aj cez celé ihrisko. (Abiosis)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama