Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Při cestě autem z Chicaga do San Diega nabídne mladík Jim (C. Thomas Howell) svezení neznámému stopaři (Rutger Hauer). Jim neví, že stopař je brutální vrah a s úmyslem vraždit nastoupil i do jeho automobilu. Policie, aniž by měla tušení o existenci skutečného vraha, ale ze zabíjení podezírá právě Jima. Rutger Hauer v roli stopaře Johna Rydera předvádí ve scénách zuřivého řádění místy až nadlidský výkon. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (389)

Shit 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem od toho trochu hutnější atmosféru, rozhodně by tomu prospělo i víc nočních scén, ale Rutger Hauer je prostě božskej zabiják, škoda, že toho nepředved ještě trochu víc v přímým přenosu,ale i tak fakt stojí za to ho tady vidět. Honičky pěkný svižný, snad jen bych uvítal menší prostor pro samostatný a zbytečný scény C. Thomase Howella bez Hauera, protože jich bylo na muj vkus trošku moc a kazilo to napínavou atmosféru. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Naivná klasika, ktorá ťaží zo svojej nabušenosti a priamočiarosti. Príbeh odsýpa, Rutger sa baví, občasné logické lapsusy som celkom ľahko odpustil. O niekoľko rokov neskôr sa na základe tejto schémy natočili podarenejšie filmy (GH: AUTO ZABIJAK, ÚNOS, JAZDA DO PEKIEL), ale toto je klasika s nezameniteľnou chuťou 80-tych rokov.... ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Koncept Stopaře, v primární rovině odvislého od setkání se zlem proniknuvším do světa smrtelníků, vychází ze dvojího: z proměnlivého vztahu mezi stopařem a mladíkem a ze zpochybnění navenek se jistě jevícího světa, v němž se příběh filmu odehrává. 1, Co se týče vztahu, hrdina si v úvodu počíná lehkovážně a později zakouší teror, kdežto stopař obráceně; v první půlce vypouští hromy, blesky (tím hru iniciuje) a v druhé si s mladíkem již jen pohrává, dokonce tak, že libovolně přetváří a koriguje svět filmu, velkoryse překračuje fyzikální a časoprostorové zákony, a zjevuje se zčistajasna, jak se mu zamane. Zatímco stopař disponuje „žánrovou pamětí" a promptně ji využívá, mladík takové štěstí nemá a všemu musí přijít na kloub svépomocí - trvá mu to dobrých devadesát minut. 2, Ke zpochybnění světa filmu dochází ze strany mladíka poté, co si uvědomí, že stopaře nezastaví ani strážci zákona a že aby ho přemohl, musí porušit pravidla – jak společenská, tak stopařova. Situaci můžeme zobecnit a uvést, jak pracují filmy s divákem v závěrečných minutách. Například potlesk na konci Titanicu je možné „číst" jako příklad autotematismu - ten zrazuje kinematografii tím, že formulku „jsem svět“ nahrazuje formulkou „jsem film“. Tvůrci těsně před koncem film překlápí; již nejsem uvnitř fiktivního světa, ale vně, abychom mohli film adekvátně zhodnotit. Tvůrci tleskají sami sobě - respektive to mi tleskáme tvůrcům; film se vyvedl. Analogii k tomuto procesu známe z thrillerů a hororů, které dosahují napínavého či hrůzostrašného efektu znejistěním statusu fikčního světa. Z tzv. metafyzického obratu (neboli nečekané inverzní proměny ontologické roviny) čerpají svou efektní pointu například filmy Šestý smysl a Ti druzí. V takovýchto případech nevystupujeme vně, jako předtím, ale propadli jsem se ještě o jedno patro dolů do suterénu. Závěrem: Divák je hřebík. Buďto ho třeba vyndat kleštěma (Titanic), anebo zatlouct (Šestý smysl). Ale nemůže jen tak zbůhdarma čouhat z fošny. To by nešlo. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nadprůměrný silniční thriller. Pochmurná atmosféra, osamělé silnice na poušti, málo lidí, pouze skvěle psychoušský Rutger Hauer, ze kterého jde opravdu strach. Povedlo se dobře vykreslit bezmoc hlavní postavy, které nikdo nevěří, že nikoho nezabil. Napětí některých scén je špičkově vygradované. Ano, jsou tu nějaké nelogičnosti a sem tam to scenárista možná trochu přehnal, ale po delší době jsem zase viděl napínavý film a ta scéna s holkou a náklaďákem se zcela vymyká hollywoodským standardům, to jsem koukal s otevřenou pusou. ()

Okara 

všechny recenze uživatele

Návod. K tomu, jak na absolutní dno zdeptat nevinného mladíka. A když píšu absolutní, tak myslím odpravdu absolutní. Proč všichni nejďábelštější herci pocházejí z Evropy? Rutger Hauer byla snad ta nepřesnější trefa do černého, neboť představit si někoho jiného v této roli si odteď nedovedu představit. Při jeho neuvěřitelně krutém psychologickém teroru, doplněným o fyzické týrání a nahození v očích zákona na plakát nejhledanějšího zločince, jsem jen udiveně zíral a modlil se, aby mě nikdy nic podobného nepotkalo. Nevím, jestli bych to vydržel. Režisér nešetřil na autentičnosti honiček, výbuchů a přestřelek, což se promítlo na celkové velmi kvalitní filmové vizáži. Opravdu jsem velmi mile překvapen, s ohledem na rok snímku si myslím, že by se jako fajn béčko Hitcher naprosto bezproblémově uchytil i v dnešní době. Pár nelogičností jsem sice nevědomky pochytil, ale potutelné vyhýbání se šťastnému konci mi to plně vykompenzovalo, takže za scénář hluboká poklona. Jen mne velmi zklamalo, že se člověk nedočkal žádného vysvětlení. I když možná ne. Dokonce to je značně vychytralé, protože tento efekt zapříčiňuje to, že Stopaře nemohu dostat z hlavy. Harmone, ty jeden vychytralej parchante. Nejlepší soundtrack z filmu 80% ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Kamion na konci filmu je Dodge Ramcharger. (Chatterer)
  • Scenárista Eric Red prohlásil, že ho k napsání scénáře inspirovala písnička od skupiny The Doors "Riders on the Storm". (Chatterer)
  • C. Thomas Howell prohlásil, že se při natáčení opravdu bál Rutgera Hauera. Tento herec je známý svým intenzivním projevem. (Chatterer)

Související novinky

Kdo s kým a za kolik

Kdo s kým a za kolik

16.01.2007

Staré pořeklo říká, že méně je někdy více. Ano, je to pravda, někdy je skutečně lepší se krotit, vážit každé slovo a dělat vše se zdravou mírou. Na druhé straně... v každém z nás je kousek megalomana… (více)

Ptačí zob

Ptačí zob

06.07.2006

Už jsme tu dlouho neměli remake. Těšíte se? Bude to maso. Ale co maso, přímo masochismus (diváků vůči sobě), sadismus (filmařů vůči divákům) a narcisismus (filmařů vůči nim samotným). Ale nebudeme to… (více)

Reklama

Reklama