Kamera:
Peter DemingHudba:
Trevor JonesHrají:
Johnny Depp, Heather Graham, Ian Holm, Robbie Coltrane, Ian Richardson, Jason Flemyng, Susan Lynch, Paul Rhys, Katrin Cartlidge, Terence Harvey, Lesley Sharp (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Londýn, rok 1888. Prostitutku Mary Kelly napadne McQueen, protože ona a jejích pět kamarádek mu měly zaplatit za ochranu už před několika dny. Mary mu vysvětluje, že nic nevydělaly, ačkoliv se snaží, a on jí dá lhůtu do druhého dne. Jedna z prostitutek Ann má malé dítě s bohatým přítelem Albertem, který se má večer vrátit z cest, a proto požádá Mary, aby jí dcerku pohlídala. Večer pak do jejich bytu vtrhnou muži, kteří odvezou jedním vozem Alberta a druhým Ann, od níž se u výslechu snaží zjistit, kdo všechno ví o jisté informaci. Mezitím je v noci zavražděna Marta, jedna z prostitutek. Seržant Godley si dojde do opiového doupěte pro inspektora Abberlinea, který má vidiny a který ve svém snu chvilku předtím viděl vraždu. Když společně dojedou do márnice, není Marta ženou, kterou Abberline viděl. Ann je zatím zavřena do psychiatrického ústavu, a protože je považována za šílenou a agresivní, doktor jí provede zásah do mozku, aby jí tím vyléčil. Mary Kelly, která únos Alberta a Ann viděla, nechala jejich dceru u Anniných rodičů. V noci je zavražděna další prostitutka Polly... Abberline pozná, že Polly zemřela na jiném místě a sem byla přivezena drožkou. Seržant Godley si myslí, že za vraždami stojí McQueenova banda, ale Abberline s ním nesouhlasí. Vše nasvědčuje tomu, že vrah umí zacházet se skalpelem a je velmi důmyslný. Větvička od hroznů, které našel Abberline pod Pollyiným tělem, navíc naznačuje, že vrah je bohatý, protože hrozny si nikdo z této čtvrti nemohl dovolit... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (584)
Jen tak, že by vám to přišlo jako spoiler, tak tu brzy prozradím identitu Jacka Rozparovače. Jenom temnou a dusnou atmosférou a Johnny Deppem tenhle film vybočuje z průměru. Taky má pěknou výpravu, ale podle mě scénář prohrává na celé čáře. Podivná láskyplná odbočka inspektora mi připadala natvrdo naroubovaná a to úplně zprasené finále, kdy z Iana Holma dělají ďáblova zmocněnce, to už je opravdu moc (nemyslím, že tohle je spoiler, protože jsem znal vraha už od chvíle, kdy se tam Holm objevil poprvé). Není to dobrá detektivka, spíš další zpracování konspirační teorie, vyšetřování je odbytý a nepřesvědčivý. Je tu přemíra vedlejších postav, které nemají s dějem naprosto nic společného, dokonce se ani moc neprojeví. Snažím se tu říct, že mi tohle zpracování případu Jacka Rozparovače moc nesedlo. Mnohem radši mám tuto britskou verzi, která mi přišla o hodně reálnější a navíc i líp propracovaná a zahraná. ()
Když odmyslíme rychlý střih, slušnou kameru a Iana Holma, zůstane jen docela průměrná variace Jacka Rozparovače. Hughesovi si nepochybně mysleli, že točí přinejmenším druhých Sedm, ale scénář skřípe jak zrezlá lokomotiva, dialogy nepatří k nejlepším a rádoby nečekaný konec je taky jen aby se neřeklo. Zápletka je s modernizačními úpravami a komiksovou stylizací převzata z (mnohem lepšího) TV filmu Jack The Ripper s Michaelem Cainem z roku 1988. Nebo zmiňme Vraždu na úrovni s Christopherem Plummerrem jako Sherlockem Holmesem. ()
Já s tímhle filmem nemám větší problém. Odporný obrázek tehdejšího Londýna je velice dobře vykreslen, stejně tak život tehdejších Londýňanů, charaktery jednotlivých postav, průběh vyšetřování (šikovná práce kameramana; ikdyž toho divák moc nevidí, přesto to působí velice naturalisticky), dále také nabízí slušný herecký výkon Deppa a hlavně pana Holma a v neposlední řadě temnou, depresivní a napínavou atmosféru, na které film staví. Stejně tak oceňuju i určitou realičnost (soudě dle konce, který není zrovna moc přikrášlený). Nějaký mouchy byl sice našel, ale 4* si tenhle film prostě zaslouží. ()
75%? No to teda nevím já se celou dobu nudil a žasnul jak lze překopat historii. Depp se mi do role vůbec nehodil a strašně ale strašně mě sralo jak se každýmu dělalo nad mrtvolou špatně a on jedinej se do ní štoural. Na to jak se o filmu mluvilo bych čekal i nějaké lepší vraždy než jen záběr na nůž a to je vše. Navíc nevím jestli to bylo naschvál nebo ne ale Rozparovače jsem poznal okamžitě jak se objevil. Opravdu moc nechápu takovýhle hodnocení. ()
Chápu, že adaptace jakéhokoli literárního díla je velmi náročná, a že vždy dojde ke krácení a pozměňování předlohy - a právě proto si myslím, že některé knihy by měly zůstat pouze na papíře. Grafický román Alana Moorea "Z pekla" je jednou z nich... Ale když už tu máme filmové zpracování s hvězdným obsazením, jak vlastně dopadlo? Nijak valně - po důkladném vyšetření končí "Z pekla" s diagnózou "nepovedené hollywoodizace" (a to i když jsem si dával dobrý pozor, abych si uchoval odstup od již zmiňované předlohy). Nemůžu souhlasit s drtivou většinou ostatních komentářů - i přes veškerou snahu bratři Hughesové selhali v tom nejzákladnějším - NEpodařilo se jim vybudovat skutečně syrovou atmosféru. Mohu sice vyzdvihnout jisté kvality vizuálního pojetí především během snových sekvencí, ale ani ty, ani zvracející prosektoři, ani občasné brutální záběry, ani pohledy na špinavé a morálně pokleslé ulice Prahy suplující Londýn nevytvářejí kýžený efekt. Ještě horší než absence kvalitní atmosféry jsou naprosto nevhodné změny ve scénáři oproti předloze, které deformují komplexnost předestřené hypotézy a mnohdy staví zbytečný detail nad pro příběh zásadní věc (například scéna se "Sloním mužem" Johnem Merrickem). Veškeré slučování postav, pozměňování jejich motivací, totální překopání postavy inspektora Abberlinea, implementace nabytečné romantické linie, totální nevyužití zednářské tématiky a pro mě naprosto nepochopitelné upozadění doktora Williama Gulla vytvářejí prazvláštní mix, v němž není úplně jednoduché se orientovat a v němž dějové zvraty přicházejí jakoby z čistého nebe, bez pevného podkladu, a působí tak velmi násilně... Možná by pomohlo, kdyby si bratři Hughesové nesnažili hrát na krvavou detektivku, ale přiznali hned na začátku, kdo je v jejich filmu Jackem Rozparovačem - a mohli se tak soustředit místo falešných stop na budování atmosféry, údernost příběhu a utahování smyčky kolem krku diváka. Cit pro kameru, tempo a výběr kvalitních hereckých matadorů (Depp, Holm, Coltrane), kteří ve skutečnosti dělají tenhle film, jim nechybí - chtělo to ale přidat i jinde... Konečné tři hvězdičky jsou proto jen s přihmouřenýma očima a přihlédnutím k tomu, že mi "Z pekla" poměrně svižně uběhlo, a že pokud zapomenu na geniální knihu Alana Moorea, v rámci žánru nejde o žádný propadák. Ale pochybuju, že bych se kdy podíval na reprízu. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (28)
- Poslední vražda byla jediná, která byla ve filmu zobrazena nepřesně, neboť ve skutečnosti byla oběť tak zohavená, že se producenti obávali, že by film byl přístupný až od sedmnácti let. Oběť měla ve skutečnosti oddělená obě prsa, pořezané všechny obličejové svaly a otevřené břicho. Dochovala se fotografie oběti v té póze, ve které byla nalezena a byla publikována snad v každé práci o Jackovi Rozparovači. (liquido26)
- Seržant Peter Godley (Robbie Coltrane) několikrát cituje Shakespeara - dvakrát "Hamleta," jednou "Romea a Julii" a "Jindřicha V." (liquido26)
- Původní volbou pro hlavní roli byl Daniel Day-Lewis. Poté, co odmítl, byli pro roli inspektora Abberlina zvažováni Sean Connery, Jude Law a Brad Pitt. Nakonec připadla Johnnymu Deppovi. (liquido26)
Reklama