Režie:
Hugh HudsonKamera:
John AlcottHudba:
John ScottHrají:
Christopher Lambert, Ian Holm, James Fox, Ralph Richardson, Andie MacDowell, Cheryl Campbell, Ian Charleson, Nigel Davenport, Nicholas Farrell (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (227)
Nejlepší role Christophera Lamberta, tedy pokud nepočítám Hihglandera. Pro mě asi také nejlepší Tarzan, jakého jsme viděl. Má to náboj. Dokázal jsme se v tomhle filmu s Tarzanem celkem sžít a film mě nenechal úplně chladným. Jeho odchod zpět do džungle jsme pak vnímal jako jeho vykoupení o to těžší, že se musel vzdát ženy, kterou miloval. Doporučuji všem ne jenom romantikům. ()
Drsné, vážne, depresívne a rozťahané prevedenie. Mám trochu dilemu ako hodnotiť. Celá prvá polovica sa takmer obišla bez slov a prakticky aj bez deja (nominácia na oscara za scenár ostáva pre mňa veľkou záhadou). Keby sa film skrátil na povedzme 90 minútovú stopáž určite by som jednu hviezdu pridal. Skvelá je najmä výprava, masky a herecké obsadenie. Lambert je v úlohe Tarzana vierohodný, MacDowell okúzľujúca, Ian Holm charizmatický. Škoda že film častejšie nehrá na city, emocionálne scény režisérovi idú. Som zvedavý ako si s touto tematikou poradí Sommers- viac akcie, humoru, romantiky a rýchlejšie tempo by v tomto prípade nemuselo byť vôbec na škodu. Tvorcovia sa očividne snažili o čo najväčšiu realistickosť no práve Tarzana by som rád videl v dobrodružnejšom, odľahčenejšom a rodinnejšom duchu. 70% ()
Prvá dosť dlhá úvodná časť z pralesa je špičková aj napriek zvláštnym maskám opíc, ktoré často vyzerali ako kríženci viacerých druhov ľudoopov z planéty opíc. Príbeh je naivný, asi podriadený predlohe, ale časť pobytu v civilizácii sa motá dookola okolo toho istého príliš dlhú dobu. Snaha o súlad človeka s prírodou je celkovým hlavným mottom chápaným až príliš dramaticky, čo filmu trochu škodí. ()
Novému Tarzanovi sa predsa len niečo podarilo, prebudiť záujem o toho pôvodného s Christopherom. A že som si ho užil, najmä prvú polovicu z pralesa, áno skutočného lesa, kde had hral hada, puma pumu, opice ľudia v slušných opičích maskách. Tarzan ešte s ľudskými schopnosťami sa držal pri zemi a keď už využíval transport liano - expresom bolo to od stromu k stromu, nie ako z TGV. Dostala ma drsnosť, zasiahli tragické okamihy, držalo napätie a atmosféra. Po tom čo sme sa presunuli do Britského sídla, Tarzan začal hľadieť do tváre snobskej spoločnosti, aby pochopil, že úprimnosť tu nesídli a domov na papieri nie je pre ňho skutočným domovom. Celá škála emócii je cítiť a to často bez slov. Samotný vrchol čaká pri otváraní múzea so všetkými mŕtvymi exemplármi a následnou popravou aká ho presvedčila, že ani románik s atraktívnou Jane nezabezpečí šťastný život. Záverečné au revoir kultivovanej spoločnosti je už len logickým vyústením, na ktoré by si dnešný veľkofilm sotva trúfol. Pekne sa tak potvrdilo, že starý Tarzan schová toho nového, drahšieho, veľkolepejšieho do kapsy a iba dokazuje o aké zbytočné pokračovanie (remake ?) šlo. ()
Naivní, takřka slabomyslný příběh, ovlivněný darwinismem 19. století, který idealizuje „duševní život“ zvířat a divošství. Nutno ovšem připustit, že tento ubohý myšlenkový základ (daný již literární předlohou), je kupodivu celkem slušně filmově zpracován a tak mu lze dát nějaký ten bod. Na film jako celek se ale podruhé už nedá dívat... ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Scénárista Robert Towne nebyl spokojen s úpravami svého scénáře, které provedl režisér Hugh Hudson při natáčení, a proto nechal v titulcích jako autora scénáře uvést jméno svého psa - P.H.Vazak. To znamená, že na Oscara byl nominován pes. (Sinecod)
- Filmový debut Andie MacDowell. (HellFire)
- Do role Jane byla zvažována i Brigitte Nielsen. (HellFire)
Reklama