Režie:
Hugh HudsonKamera:
John AlcottHudba:
John ScottHrají:
Christopher Lambert, Ian Holm, James Fox, Ralph Richardson, Andie MacDowell, Cheryl Campbell, Ian Charleson, Nigel Davenport, Nicholas Farrell (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (228)
Před pár dni jsem ten film viděl znovu po pár letech v televizi. Vím, že svým příkrým hodnocením mohu sklamat hodně fandů, kterým se ten film líbil, ale zdá se že nečetli knihu. Filmový scénář je hodně mimo románovou předlohu a jako většinou ke škodě filmové podoby. Kdyby se scénarista a režisér jen trochu víc drželi románové předlohy, tak by byl snímek daleko zajímavější. Navíc sposta diváků nepochopila, že se jedná v podstatě o sci-fi román kde nevystupují šimpanzi, ale jakýsi druh lidoopů, předchůdců pravěkeho člověka, kterí již měli svůj jazyk. Alespoň podle knihy. E.R.Burroughs napsal celou sérii knih o Tarzanovi, asi 20. Jak jsem již v úvodu řekl, ten film je hodně spackaný a již vůbec nechápu, kdo si do filmu vymyslel Tarzanova dědečka, který snad v pominutí smyslů se spustí dolu schody na stříbrném (snad) tácu a zabije se. Tato scéna snímek nikam neposunula, spíš naopak. Hodnocení 2* je snad jen kvůli slušnému výkonu E. Lamberta a mladičké Andie Mac Dowellové. ()
Nejlepší role Christophera Lamberta, tedy pokud nepočítám Hihglandera. Pro mě asi také nejlepší Tarzan, jakého jsme viděl. Má to náboj. Dokázal jsme se v tomhle filmu s Tarzanem celkem sžít a film mě nenechal úplně chladným. Jeho odchod zpět do džungle jsme pak vnímal jako jeho vykoupení o to těžší, že se musel vzdát ženy, kterou miloval. Doporučuji všem ne jenom romantikům. ()
Z vyprávění Akru-Sanha: "Dítě jít do les. Ono to bloudit. Hledat jíst. Sark-Ohn (gorilí vůdce tlupy) běžel tam a vzít Toar-Azana na ruce. Ono se to smát. Uteklo to potom s tlupou v les. Sark-Ohn se starat o malý Toar-Azan. Toar-Azan růst jako voda. Ono to pod velkým vliv gorila. Když on muž, tak vlastní domov od tlupa pryč. Ono to bojovalo s velký samec. Toar-Azan chytrý jak Huen-Ohn (opice). On bez chlupatý. Toar-Azan dělal bum bum se dřevo. On nový vůdce. Potom růžový člověk přijít do les. Já malá dítě. Oni velká rána na tygr. Růžová paní ztratila se v les. Toar-Azan najít. On jí hledat vši a blecha ve vlasy. On hýkat. Paní se smát. On ještě hýkat. Skákat jako Huen-Ohn. Toar-Azan chtít skur-hi-tanc (páření). Ono to utíkala před Toar-Azan. Sark-Ohn přijít na pomoc Toar-Azanovi. Potom růžový člověk objevil domov Toar-Azan. Odnést Toar-Azan do jiný domov. Za velká voda na dhugh (sever). Já být muž, když on se vrátit do les. On mluvit jako růžový člověk. On říkat jak oni tam žít. On opice, oni člověk. On být jako oni. Oni se dívat na Toar-Azan. On potom hýkat a chtít skur-hi-tanc. Lord velký přítel jeho. S ním skur-hi-tanc dělat. Toar-Azan hýkat. On moc chytrý. On utéct domov. Vrátit k opice, k Sark-Ohn a k skur-hi-tanc." ()
Nejlepsi film o Tarzanovi a zaroven jeho nejlepsi predstavitel Lambert a aby toho nebylo malo, tak jeden z nejlepsich Lambertovo filmu. K casti v dzungli neni co dodat, ta je paradni, zajimava, napinava a navic opice vypadaj fakt spickove. Cast v civilizaci jsem nikdy nemusel v zadnym tarzanovskym filmu, ale tady je to hozeny do lehky depky a kouka se na to dobre. Navic je celej film sympaticky drsnej a relistickej, takze ve spojeni s paradni rezii a skvelejma hercema to da slabsich 5*. ()
Udělat z naprosto nereálného a v podstatě neskutečně pitomého námětu, jako je Tarzan(chlapec vychován gorilami..)......tak nádherný film s tak reálným pozitivním dopadem na lidskou duši...nenapadá mě nic srovnatelného. Nedá se zapomenout na dědečkovo "Nikdy neprodávej rodnou půdu." Rovněž na Tarzanův pláč pro otce za otěžemi spřežení. Jeho hrůzu z exponátů v muzeu. Zvířecí a přesto nežné dvoření se Jane. Ani na Holmova distinguovaného Belgičana či poslední svezení se starého pána na podnosu. Nádhera, která činí z ostatních zpracování frašku. 90% ()
Reklama