Režie:
William FriedkinKamera:
Michael GradyHrají:
Kiefer Sutherland, Jason Clarke, Jake Lacy, Monica Raymund, Lance Reddick, Lewis Pullman, Jay Duplass, Tom Riley, Elizabeth Anweis, Francois Battiste (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Posádka námořní lodi USS Caine z druhé světové války povstane během bouře proti svému nevyrovnanému veliteli. Neochotný právník ji zastoupí před vojenským soudem, u kterého čelí následkům, a také se pozastaví nad rozdílem mezi povinností a odvahou. (SkyShowtime)
Videa (1)
Recenze (14)
Celou první polovinu jsem se nedokázal vzdát pocitu, že z hlediska vyprávění by tam správně měly být flashbacky na samotnou událost, ale z důvodu snížení rozpočtu na to nedošlo. Výborní herci to naštěstí většinu času vyvažují, ale dojem z pouhého polovičatého produktu ne a ne odejít. Teprve až v druhé půli, kdy začíná atmosféra houstnout a proslovy gradovat, si Vojenský soud se vzbouřenci z lodi Caine sedne. A výborně to završí finální tečka. Ale je to víc rozhlasová hra než film, navíc s jasně rozdanými kartami, což mimo jiné vede ke zklamání z toho, že někdo Friedkinova formátu se měl rozloučit s filmovým světem trochu lépe (protože z hlediska režie tu slavný filmař skutečně nemá moc jak zářit). Ale nenudil jsem se, to musím tvůrcům nechat. Podruhé si nicméně něco takového člověk nemá důvod pustit. ()
Zatímco v originálu z roku 1954 se před soud podíváme až v poslední půl hodině, tady se celý film odehrává v soudní síni. Důvod je jasný. Rozpočet. Většina ho evidentně padla na honoráře pro těch pár známých ksichtů, protože aby se celovečerní film odehrával ve třech místnostech, to je tedy síla. Ale jinak to funguje víceméně dobře a Friedkin se za svůj rozlučkový film opravdu nemusí stydět. 60% ()
Poslední snímek klasika světového filmu. Rozpočtem, záběrem, výpravou a ambicemi nedůstojný poslední snímek. Nikoli však kvalitami. Problém není v tom, že z toho divadelní prkna čpí na sto honů, ani že to působí jak podfinancovaná televizní inscenace z devadesátek "jedeme vše na první dobrou v kulisách, které tu zbyly po poslední epizodě Práva a pořádku". Ne, největší problém je, že je to asi tak sto šedesátá první adaptace klasicky rozehraného námořně-vzpourového dramatu (a to se ještě stírají veškeré ty přiznané i nepřiznané variace na Caine/Bounty syžet). A tato adaptace nepřináší nic svého, Friedkina v tom naprosto v ničem nepoznáte. Není to ničím zajímavé samo za sebe, ničím se to od zbylých variací neodlišuje. Což neznamená, že je tato verze horší/lepší. Je to solidní televizní adaptace, solidního soudního dramatu se solidním obsazením. ()
Dám bokom zápletku, ktorá sama o sebe nebola márna. Ale to prevedenie. To bol film? Rozhodne to tak nevyzeralo. Aj ako záznam divadelného predstavenia to pôsobí nedorobene. Herci sa snažili (aj keď Kiefer vyzerá hrozne, ale snáď to bol účel), ale kamera, hudba, strih im vôbec nepomáhal. Pôsobilo to totálne sterilne. Škoda. 4/10. ()
Súdna povedačka plná ostrých postáv, hlavne čím viac žena tým ostrejšia, no a všetko je to postavené na priživení sa na slávnom filme, či predlohe. Posledný Friedkinov film, ktorému tam dali do úzadia aj Del Tora, ak by náhodou už šiel na večnosť, ale stihol to dotočiť, ďalší herec zomrel hneď po natáčaní, no priam prekliaty film. Ale taký bez ducha, nepodmanil si. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (8)
- Toto je druhý prípad, keď William Friedkin prerobil film z 50. rokov. Predtým režíroval 12 rozhnevaných mužov (1997), remake klasického filmu z roku 1957. Rovnako ako verzia z roku 1997, kde zmenil rasy postáv (miešal belochov a Afroameričanov, zatiaľ čo pôvodný materiál mal iba bielych hercov), aj v tejto verzii filmu urobil to isté a zahrnul ženské postavy, ktoré v predchádzajúcich verziách toho istého filmu (1954 a 1988) chýbali. (Arsenal83)
- Guillermo del Toro slúžil ako záložný režisér, keďže kvôli veku Williama Friedkina sa počítalo so všeličím. (Arsenal83)
- Časový harmonogram natáčania bol veľmi úzky, a tak režisér Friedkin naliehal, aby boli zábery čo najviac natočené bez prílišných opakovaní. Podľa del Tora na pľaci Friedkin ale hercov nekarhal, no keď im vypadával text, sarkasticky povedal: "Zvládneš to za hodinu? Alebo to necháme na zajtra?" (Arsenal83)
Reklama