Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Josef K. se jednoho dne probudí ve svém bytě za přítomnosti dvou cizích mužů, kteří mu oznámí, že je zatčen. Nikdo mu neřekne, z čeho je obviněn a proč mu nakonec i přes neznámé obvinění dovolí žít na svobodě. Josef K. se snaží záhadu svého nesmyslného zatčení vysvětlit, ale když je opravdu pozván k procesu, ukáže se všechno jako mnohem závažnější a absurdnější, než si vůbec odvážil pomyslet ... Film byl natočen podle nedokončeného románu Franze Kafky Proces, a zahráli si v něm i čeští herci. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Námět by se dal zpracovat i lépe, ale myslím, že tohle se celkem povedlo. Film působí jaksi divně, což jistě má. Trochu jsem se obával, že se u toho budu nudit, ale nebylo tomu tak ani na chvilku a těch 120 minut mi uběhlo docela ryhle. Kyle MacLachlan zahrál Josefa K. výtečně. Prostředí Prahy a přítomnost českých herců bylo příjemné. ()

El Pistolero

všechny recenze uživatele

5/10. Řekl bych, že díla Franze Kafky se asi dost dobře natočit nedají. A když, tak by si to na starost musel vzít někdo hodně schopný. Což David Hugh Jones, jak vidno, asi není. Nebyl to nijak otřesný film, to ne, ale rozhodně je lepší sáhnout po knižní podobě „Procesu“. Škoda že se Anthony Hopkins mihl ve filmu jen tak krátce. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Zvláštní. Adaptace Kafky, v Kafkově Praze natočena, pražskými herci zčásti obsazena, přesto postrádající onu magickou ingredienci. Onen čtvrtý rozměr, který vnímáme šestým smyslem. Nezodpovězené otázky a hrdina typu „tabula rasa“ jsou jenom polovinou úspěchu. David Hugh Jones, nenápadný, vesměs televizní režisér, jenom otrocky „přepisuje“ knihu do filmové podoby, bez zjevné snahy o osobní autorský vklad. Jeho statická, takřka divadelní režie, podráží nohy Kyleu MacLachlanovi, jenž hraje seč mu plíce stačí, i Anthonymu Hopkinsovi v epizodní, leč důležité roli. Není snadné dokoukat Proces do konce, leč právě ke konci začíná nabírat grády a odrazuje vás od koncentrace veškeré pozornosti na jakoukoliv jinou činnost. Ale zase nečekejte nějaký strhující thriller, v tom nejvypjatějším momentu Josef K. prudce odhodí pár listů papíru. :-) 55% ()

Ombe 

všechny recenze uživatele

Všímám si, že se filmům ztvárňujícím složitou předlohu občas vytýká, že jen přepisují knihu, ale já bych za to tenhle film chtěl strašně moc pochválit. Měl jsem obavy, že se tvůrci pokusí něco domyslet, aby film udělali atraktivnější, a všechno zkazí. To se však nestalo a já jen dvě hodiny jásal. Na druhou stranu, není to kdovíjak vděčný námět na film a hlavně: ten román není dokončený ;) . 5* nedávám jen proto, že natáčet film podle nedokončeného románu se vždy nevyplácí a jeho zhlédnutí doporučím jen zájemcům o Kafku, ne o dobrý film. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl opakovat to, co napsali Matty, LEATHERFAC a sup, to mohu pouze podepsat. Zmíním ale ještě jednu, zatím nezmíněnou drobnost. Totiž to, že se film zjevně pohybuje v jiné "rozpočtové hladině" než ty naše a je to na něm opravdu znát. Přestože i tady jsou vidět omezení, například úplně nevím, proč se scéna s katedrálou musela točit v Kutné Hoře a ne v Praze, zdá se výprava jinak vysloveně solidní. Něco, co v české produkci najdete spíše výjimečně... Škoda té vysloveně zpackané režie, podpořené také zjevně příliš neodvážným scénářem. Záznam legendárního divadelního představení z konce šedesátých let z Divadla Na zábradlí v režii Jana Grossmana ukazuje, jak jiný může Kafkův Proces být, když se tvůrci jednoduše nebojí... 65% ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení v roce 1992 probíhalo v Praze a Kolíně. Agentura Unifis začala v Kolíně masově nabírat desítky komparzistů. Při přípravných pracích řemeslníci mohutně kamuflovali léta neudržovanou a rozpadající se synagogu tak, aby ve filmu působila „jako nová“. V Kolíně se natáčelo na třech místech  – v synagoze, v ulici Karoliny Světlé (tři tamní polorozpadlé domy dostaly vývěsní štíty a změnily se v obchody) a v tehdy ještě nepřístupném průchodu s křivou dřevěnou podlahou mezi Rubešovou a Mostní ulicí, kde filmaři „postavili“ kovárnu. Během natáčení v „kovárně“ byla kvůli potřebnému tichu v přilehlé Mostní ulici zastavována nejen doprava, ale i ženy v příliš klapajících vysokých podpatcích. Největší hvězda filmu Anthony Hopkins se v Kolíně neukázal, lovci autogramů ho zastihli až v navazujícím natáčení v Kutné Hoře. V Kolíně ale několik scén točil Kyle MacLachlan. Přestože „na place“ bylo fotografování přísně zakázáno, fotograf Radek Tomek ho zvěčnil u synagogy během natáčecí pauzy s lahví coly v jedné a táckem s párkem, chlebem a hořčicí v ruce druhé. (jitounek)

Reklama

Reklama