Režie:
Omar NaimScénář:
Omar NaimKamera:
Tak FujimotoHudba:
Brian TylerHrají:
Robin Williams, Mira Sorvino, James Caviezel, Mimi Kuzyk, Stephanie Romanov, Genevieve Buechner, Brendan Fletcher, Joely Collins, Blu Mankuma (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v době, ve které je možné celý život nahrávat pomocí speciálního očního implantátu. Po smrti se tyto údaje sestříhají a vzniká tak záznam o životě každého člověka. Alan Hakman pracuje právě jako takový "střihač životů", práce ho nesmírně baví a ve svém oboru je opravdový odborník, neboť dokáže i z toho největšího zločince pomocí správného sestřihu udělat nejčistšího světce. Všechno jde hladce, dokud Alan ve své další zakázce neobjeví člověka z vlastních chmurných vzpomínek, který měl být dávno mrtvý... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (143)
Nezávislý thriller so sci-fi myšlienkou uchovávania pamäti mal oveľa väčší potenciál ako ten finálny, ktorí nám tvorcovia ponúkli. Netreba sa totiž spoliehať na to, že samotný nápad drží film nad vodou. Rýchly a nenudiaci priebeh však tiež nie je vždy zárukou kvality. Herci, kamera a perfektne jemné a decentné spracovanie blízkej sci-fi budúcnosti, áno. 70%. ()
Zajímavý sci-fi námět (implantát nahrávající život od narození, "přikrášlování" vzpomínek po smrti) nachází oporu ve spolehlivém výkonu Robina Williamse, scénář však závažné morální či etické (ani žádné jiné) otázky sotva letmo nahodí (demonstrace), protože namísto jejich prošetření se hlavní postava, střihač, honí za traumatizující událostí svého dětství. Jako by chyběla tak třetina materiálu… 50 % ()
A to bylo jako co?Myšlenka možná dobrá,ale to zpracování...naprosto jsem se nechytal.Totálně hloupý sled něčeho,co mi stejně nedávalo žádný smysl.Nenašel jsem zde jakoukoliv zápletku,jakýkoliv smysl,jakoukoliv linii,prostě nic,pusto.Nevím,zda-li to měla být narážka na něco,nebo to měla být varující vize budoucnosti,nebo co,ale já Final Cut shledávám prostě naprostou zbytečností,nudou,nekompromisní hloupostí.Mimo!!! ()
Nejprve přijde nápad - a to vskutku originální. A poté zvědavost, kterou cestu z mnoha možných si mladý scénárista a režisér v jedné osobě Omar Naim vybere. On dané téma zpracoval více přemýšlivě. Film mě skutečně přinutil k zamyšlení: je implantát nedobrovolně vpravený do hlavy dítěte a zaznamenávající celý jeho život, aby si ho v upravené podobě, tzv. finálním sestřihu, ve vybraných světlých okamžicích, které si vyberou, jeho nejbližší pustili jako formu rozloučení po jeho smrti, dobrá věc? Chtěl bych já sám mít takovýto implantát? Dokázal bych žít s vědomím toho, že jakoukoliv věc, událost, kterou v životě prožiju, si někdy bude prohlížet nějaký cizí střihač a voyeursky hodnotit můj život, aby vybral to nejdůležitější pro mé blízké? Kam až sahá právo člověka na soukromí? A tak dále. Film není žádnou adrenalinovou řežbou, není to něco, co by vás nadzvedlo ze židle, ale přesto plní svůj účel. Skvělý a bezchybný výkon Robina Williamse vše podtrhuje. || PS: Druhé zhlédnutí o 6 let později mě již tolik nenadchlo. Možná za to mohlo mé jiné rozpoložení, každopádně si myslím, že film měl větší potenciál. ()
Ten námět je úžasný. Ze začátku mi přišlo báječné, mít takový implantát a pouliční demonstrace proti jsem nechápala...ovšem jen do doby, než mi došly ty důsledky. Hrozná představa, že by něco takového existovalo. Trochu mi vadilo to zpracování, spousta nedotažených věcí, něco zase až moc primitivní a jednoduché a závěr přišel najednou příliš rychle. 3,5* ()
Reklama