Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (414)

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

Madison 

všechny recenze uživatele

Hľadala som jeden jediný dôvod, prečo by som mala dať menej ako 5*, no žiadna triviálna maličkosť by nedokázala prelomiť melanchóliu, ktorá ma celým filmom sprevádzala. Z môjho pohľadu ide o bravúrne natočený muzikál podľa môjho gusta, ktorému nechýbajú klasické prvky romantického filmu, zahŕňajúce lásku, zradu, pomstu, nenávisť. Fantóm opery je ale niečím viac než len romantickým filmom. V prvom rade ma ohromilo pôvabné splynutie filmových obrázkov s úchvatnými opernými piesňami, kde každá melódia slúži na dokonalú charakterizáciu postáv a ich pocitov. Každá filmová scéna je vycibrená, zmysluplná, majestátna či romantická. Vždy ma dojímajú títo nešťastní hrdinovia, uväznení v područí vášne a žiadostivosti, ktorí neustále tápajú medzi dobrom a zlom, sužovaní poslednými kúskami zdravého rozumu, čo v nich ostal. Emmy Rossum je so svojím hlasovým rozsahom anjelská, Gerard Butler spieva a hrá úžasne, Patrick Wilson v žiadnom prípade nezaostáva, výprava je kúzelná, hudba magická a príbeh - pri ňom mi ostáva položiť jednu skromnú otázku: ,,Prečo sa podobne ladené námety nenatáčajú častejšie?" Naposledy ma takto nadchol Moulin Rouge, ktorý je, mimochodom, omnoho gýčovejší než Fantóm. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Je až pozoruhodné, jak moc se Schumacherovi tahle muzikálová adaptace rozpadla pod rukama. A přitom začátek vypadal docela nadějně. Ale vlastně šlo jen o jednotlivé scény. Mnohé sice zachraňuje Webberova hudba, ale film je příliš dlouhý, takže nuda zvítězí. Emmy Rossumová vypadá opravdu kouzelně, Minnie Driverová ukazuje svůj smysl pro humor (a má výhodu i v tom, že její postavu zpívá skutečná operní pěvkyně), zbytek včetně hlavních mužských postav mě moc nepřesvědčil. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Ludia, ja vám nerozumiem.... chcete od čisto romantickej predlohy béčkový horor? v tomto filme je všetko, čo môže ponúknuť muzikál.... cit, emócie, empatia, krásna hudba a spev, čistokrvná romantika bez snahy zatiahnuť do nej morbídnosť, drastickosť alebo nevkus.... výprava nádherná (gýčovitá? tak nepozerajte romantické muzikály!), obsadenie vynikajúce a Emmy, tak to je najčistejšie stelesnenie Christine, jej romantiky, zmyselnosti, oddanosti, krásy, aké Vám hocktoré spracovanie môže ponúknuť.... + film ponúka krásnu kameru a síce nie inovatívne, ale pôsobivé triky (najmä "oživenie opery")..... ok, nie je to 5* film, ale nasr*li ste ma svojou "intelektuálskou namyslenosťou" (poprípade nedostatkom romantického citu)... na just dávam plné hodnotenie! ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Pokud jsem u muzikálu Sweeney Todd psal, že mě zpěv doháněl k šílenství tak tady to platí dvojnásob. Mohl to bejt opravdu strhující příběh doladěnej krásnou hudbou a mistr Schumacher to zase jednou podělal. Pěkná scéna je následně vodrovnaná buď scénou hodně mizernou, nebo již zmíněným zpěvem. Místy je to vážne dost směšná záležitost a hudba nebo kamera to nijak nepovznese, herecký výkony už vůbec ne. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Snímek získal tři nominace na Oscara 2005, mezi jinými za Nejlepší píseň. V této kategorii bojovali tvůrci i na Zlatých glóbech - ale vyšli naprázdno. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama