Režie:
Magdalena PiekorzScénář:
Wojciech KuczokKamera:
Marcin KoszałkaHudba:
Adrian KonarskiHrají:
Małgorzata Kożuchowska, Michał Żebrowski, Rafał Maćkowiak, Bartosz Obuchowicz, Krzysztof Zawadzki, Joanna Orleańska, Dorota Pomykała, Andrzej Grabowski (více)Obsahy(1)
Příběh o lidech, kteří místo toho aby žili, životem jen proplouvají. O lidech, jenž se ocitli v emocionální pasti a život jim pouze protéká skrz prsty. Vynikající mladý spisovatel, který si v životě vybral špatnou cestu a neví jak to napravit. Talentovaná herečka trpící narkolepsií, která podezřívá svého muže z nevěry. Začínající lékař, jenž se neumí osamostatnit a začít žít svůj vlastní život bez rodičů. Náhoda způsobí, že se příběh těchto tří lidi protne a všichni se pod vlivem impulzu budí do nového života, ve kterém se může opět udát vše – láska, nenávist, zrada, smrt... (Tygrys)
(více)Recenze (16)
Využívání proplétání vztahů je poměrně obvyklý prvek. Tady je ale odlehčen bizarními fobiemi jednotlivých postav, mimoto každá část je zajímavá. Ať se jedná o nešťastně oženěného spisovatele. Mladého lékaře, překonávající problémy homosexuálního vztahu se sígrem z ulice. Nebo herečku trpící narkolepsií, jejíž utkvělá představa není tak utkvělá, jak se zdá. ()
Tohle jsou přesně ty filmy, které jsou mně šité na tělo. Všech šest postav bojovalo s nějakým dilematem, kromě jedné, které bych přikryla polštářem hlavu na delší dobu. Ale kdo ví, vždyť pocházela z rodiny, která jí mohla přesně takhle nemožně vytvarovat. Všechny tři příběhy byly prvotřídně zahrané s hudebním podkresem, který tu atmosféru umocnil. Malinko pošramocená patosem byla ta závěrečná tečka, ale to s přehledem pominu. On to byl vlastně výsměch jednomu již zde citovanému výroku, který tam zazněl, ale to už bych možná spoilerovala…. ()
"Chceš povedať, že stojím nad svojim vlastným hrobom?" V nadpise je spomenutá dráma ako hlavný žáner, ale tento film je preplnený nenásilným a veľmi distinguovaným humorom. I ked' je pravda, že na umocnenie depky si nemohli nič lepšie vybrať ako hmlu, mokro a klavír s kontrabasom. Je to film, v ktorom sa prelíňajú vlastné príbehy a osudy postáv, ktoré sa v závere stretávajú, čo ja nesmierne milujem a postava Ruži v podaní Goši Kožuchowskej bola vrcholom celého tohto filmíku. ()
Murrro to napísal presne, ja dávam o hviezdičku menej, pretože som po príbehovo čistom a krásnom Piekorzovej debute Pregi čakal niečo podobné. Usínanie je ale vo všetkej svojej farebnosti a okázalosti chladné, vypočítavé a bez duše. Narkolepsia, rakovina, homosexualita, hystéria, nevera, alergia..a moje veľké sklamanie. ()
Vynikajúca poľská dráma s obsahovo pomerne jednoduchými líniami, ale skutočne strhujúcimi. Najviac ma oslovil Krzysztof Zawadzki, na toho chlapa by som sa veru ešte niekde pozrela (scéna s ním v posteli bola určite najlepšia). Moje titulky môžete nájsť TU. ()
Magdalena Piekorz podruhe a opet skvele. Obsah filmu muze zavadet k predpojatosti, ze se jedna o dalsi z mnoha festivalovych vztahovych dramat, ale nenechte se zmast. Stejne jako ve Sramech postavam verite kazdou vetu a ve filmu je kus zivota oprosteny od jakekoliv zybtecne hysterie. Vnitrni trauma postav je diky vybornemu scenari a rezii citit i beze slov. Stejne jako prechozi Sramy mely zabeh do socialni problematiky (nejsilnejsi proud v dnesnim Polskem filmu), tak Sneni se radi do neprogramove sekce duchovne-spiritualnich filmu (rekneme cca treti nejsilnejsi proud). Moc krasne se na ten film diva, pise o nem. I pres vcelku jednoduchou typizaci a zarazeni je to nezapomenutelne dilo. Magdo, jste uzasna. Prijedte s timto filmem zase na trinecky festival. Dotahnu do salu celou severni Moravu. ()
Ktože to vo filme Magdaleny Piekorz vlastne zaspáva? V jednej z troch línií žena - doslovne. V druhej, v prenesenom slova zmysle, muž. V tretej línii, venujúcej pozornosť homosexuálnej dvojici, zaspáva spoločnosť. Je sympatické, že režisérka dodala všetkým trom častiam príjemne letargický a názvu zodpovedajúci nádych. Napriek tomu film nepôsobí ucelene, pretože v závere (SPOJLER?) prepojila len dve z nich. Spomínaný príbeh homosexuálneho doktora a jeho mladého milenca akoby si prišiel do Sennosci oddýchnuť z iného filmu, ten by sa mal ale niesť v existenciálnejšom duchu a skôr než usínanie by preň mohli byť typické prebdené noci... ()
Jeden z nejlepších a nejsilnějších filmů letošní (35.) Letní filmové školy, tedy z toho, co jsem stihla vidět. Nechybí absurdní situace, nelogická jednání, která nakonec tak nelogická nejsou, krásné obrazy, humor v nejtěžších chvílích, finišujících strhujícím závěrem. "O reklamu se nestarej, o tu se postarám sám..." ()
Byl jsem velmi příjemně překvapen - jak hereckými výkony, tak povedeným scénářem... Film plný "divných lidí" míři kupodivu do docela optimistického finále (kde i smrt může být svým způsobem happyend). Super atmosféra, můžu doporučit. ()
Tři příběhy o životní krizi v různých podobách. Spojuje je jakási zvláštní ospalost a s ní spojený strach, že se nedokáží v ten pravý okamžik probudit a tak se všemožně divnými způsoby snaží změnit svůj dosavadní život. I když scénář napsal některým postavám dost praštěné chování, výsledek vyzněl dost dobře a inteligentnímu diváku usínání u filmu rozhodně nehrozilo. ()
Nechcem ísť do pekla. Hneď prvá vec v pekle je to, že ti ukážu všetky zmeškané príležitosti. Aký by bol tvoj život, keby si sa správne rozhodoval. Vtedy uvidíš chvíle šťastia, ktoré si premrhal, keď si spal. A aký by bol tvoj život, keby si sa prebudil. A potom si sám na celú večnosť. Nie je tam nikto a nič. Iba ty a tvoje výčitky svedomia. ()
Vlastně ničím originální nebo nový film, ale perfektní dramatická stavba i myšlenka (každý člověk se musí v určitém momentu svého života probudit), + kamera, hudba, herci a humor (vyplývající z absurdnosti některého lidského jednání). Jsou filmy Magdaleny Piekorzopravdu tak skvělé, podruhé to nemůže být náhoda, nebo hrají jen mě do noty?(ježiš, nesnáším tohle spojení:) ()
moc pěkné. nedá mi, abych alespoň nepochválil vynikající herce... ()
Bohužel to nebyl takovej nářez jako Šrámy, ale i tak skvělý film, naši tvůrci by se měli učit ()
Pomalu se začínám těšit na další projekt Magdaleny Piekorz. Po vynikajícím snímku Pregi přišla s dalším skvostem a opět to zvládla na výbornou. Všechny postavy jsou jinak zajímavé, proplétání jednotlivých příběhů je podáno nenásilnou formou, a celé je to takové hezky barevné. Snad malinko pokulhává příběh mladého doktora, ale po druhém shlédnutí už to člověku ani nepřijde. Sympatická herecká sestava pak celý film pozvedává ještě o stupínek výš. Vzhledem k množství jemného inteligentního humoru, který nás provází celým filmem, bych snímek rozhodně neškatulkovala do kategorie Drama, ale Tragikomedie. Zasloužené čtyři - oprava, po druhém shlédnutí zvedám na pět hvězd a kulinářskému umění paní Růži zdar. :) Tisíceré díky uživatelce Fleur6 za titulky. ()
Stokrát viděné, nudné. Šrámy byly lepší. ()
Reklama