Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1876 a v New Yorku je slavnostně otevřen Roeblingův most. Je přítomen i mladý a krásný Leopold, vévoda z Albany. Všimne si podivně oblečeného mladého muže, který se pak objeví i na večírku, který pořádá jeho strýc Henry. Ten se totiž snaží Leopolda výhodně oženit, protože po smrti rodičů se rodinné jmění značně ztenčilo. A ta nejbohatší nevěsta je naneštěstí husa. Leopold znovu zahlédne podivného mladíka a začne ho pronásledovat. Až na Roeblingův most, odkud pak oba spadnou... New York dnešních dnů. Podivný mladík – Stuart Besser, jemuž se právě podařilo objevit trhlinu ve struktuře času, která mu pravidelně vždy na chvíli umožní dostat se do minulosti, se probouzí doma a na pohovce leží i Leopold. Stuart se před nedávnem rozešel s půvabnou Kate, která bydlí pod ním a je zaměstnaná v reklamní agentuře. Právě Kate ráno ke Stuartovi vtrhne a on jí nadšeně vypráví o svém objevu. Kate mu pochopitelně nevěří, zlobí se, že ji tahá za nos. Ani podivně oblečený mladík, který se mezitím též s úlekem probudil, ji nepřesvědčí: myslí si, že si Stuart v noci přivedl domů nějakého transvestitu... Když se Stuart vydá ven se psem, který potřebuje vyvenčit, spadne do výtahové šachty. V celé čtvrti totiž náhle zmizely výtahy – jejich dávným vynálezcem je právě Leopold, ač o tom zatím neví. Stuart skončí v nemocnici s mnoha zlomeninami... I Kate odchází do práce – o nehodě zatím neví – a zcela zmatený Leopold zůstává doma sám. Objeví se chlapec od sousedů, Hector, který je zvyklý dívat se se Stuartem na televizi. A pak také Charlie, bratr Kate. Ten se s Leopoldem hned skamarádí: sám je herec, a tak ho považuje za kolegu a jeho podivné oblečení ho nezaráží. Kate má v práci šanci na povýšení, protože její dosavadní šéf J. J. Camden místo brzy opustí. Právě hledají novou reklamní tvář pro propagaci nízkotučného másla a Kate – stále ještě považující Leopolda za výstředního mladíka, který si jen hraje na šlechtice z minulosti – ho přivede na konkurz. Pohledný a uhlazený aristokrat si okamžitě získá srdce všech žen. On sám se cítí stále více přitahován ke Kate... Charlie se snaží získat srdce černovlasé Patrice a Leopold, dokonalý kavalír a gentleman – ne nadarmo pochází ze starého anglického rodu –, ho poučuje jak na to. Při procházce městem vytrhne jakýsi muž Kate kabelku. Dívka ho začne honit, pak se ale do věci vloží Leopold, který ji doprovází. Vypůjčí si koně z kočáru pro turisty a násilníka brzy dohoní. Snad poprvé Kate na vteřinku zaváhá: kdo vlastně Leopold ve skutečnosti je? Kate odchází na večeři s J. J. Domnívá se, že bude pracovní a že ji  J. J. chce informovat o jejím povýšení. Ukáže se ale, že ji prostě jen balí. Pak se tam objeví Charlie s Leopoldem, který neomalenci do očí řekne, co si o něm myslí, a zesměšní jeho údajné znalosti francouzštiny a klasické opery. Kate je zděšená: právě teď, když všechno vypadalo tak nadějně, má pěkný průšvih... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (333)

ajuska 

všechny recenze uživatele

Taková klasická romantika, kde nad logikou časoprostorových hrátek není radno příliš přemýšlet. Pokud toto dodržíte, není důvod, proč byste si u tohohle filmu příjemně neodpočinuli. Akorát na Meg Ryan se mi už moc příjemně nedívalo, pro role tohoto typu a romantickou image začíná být kapku přezrálá a umělá. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

Prostě tyhle závěrečné patetické proslovy přede všemi nějak nedávám. Nechápu, co na tom v Americe mají, že to strčí skoro do každého filmu. Asi se čeká, že to člověka (primárně ženu) tak nějak jako dojme nebo co. Ale já se vždycky jenom strašně stydím za toho, kdo to vymyslel. Film jsem původně neměla v plánu sledovat, prostě jsem náhodně zapnula telku.... Ach jo. ()

Reklama

Tomik. 

všechny recenze uživatele

„Teď se mi vysmíváte, ale až jednou ráno ucítíte vůni čerstvé briošky s lahodným smetanovým máslem, uvědomíte si, že život není pouze ustavičná práce, ale také smysly“. Jedna z mnoha výborných hlášek od Leopolda, která tak nějak celkově charakterizuje eleganci a "vznešenost" celého snímku. Tento film je velmi silný příběh o lásce, která překonává hranice časoprostoru. Geniální kontrast moderní, úspěšné a časově zaneprázdněné ženy a slušného, milého a celkově velmi příjemného vévody z minulého století. Obě postavy jsou dokonale vykresleny úžasnými hereckými výkony s nezapomenutelnými hláškami, já jsem jim věřil každé slovo. Snímek je určen převážně pro „něžné pohlaví“, nicméně muži v tom mohou shlédnout určitou inspiraci pro reálný život (můj případ). No přiznejme si: která žena by pohrdla snídání do postele či mužem, který své ženě ochotně pomůže s kabátem, vstane od stolu pokaždé, když ona odchází atd.? Myslím, že myšlenkově je tento film na pomyslné špičce ledovce. Celý příběh je podáván s notnou dávkou humoru a scén, kterým se divák v dnešní době zajisté zasměje (například když Leopold honí zloděje kabelek v ulicích New Yorku na koni). Také scéna, kdy Leopold zadupal šéfa od Kate do země, byla dokonalá, to byla panečku intelektuální smršť a rozhovor „na úrovni“. Jeho výraz po následující scéně: „Leopolde, pozval jsem Kate do metropolitní opery, dávají tam Bohému, ale ona odmítla – chápete to?“ a Leopold na to: „No, Bohéma patří k nejvýznamnějším dílům a stojí za vidění, ale Kate zřejmě váhá z morálních důvodů. Cítí, že se jí dvoří jen slizký had, jenž by z ní svou děvku udělal rád…“ je úchvatný, na tohle prostě nešlo nic říct a morální převaha „vévody z margarínu“ byla více než očividná. A samozřejmě scéna, kdy tančili večer na střeše domu za doprovodu smyčcového kvarteta, nádhera. Téhle romantické komedii prostě nechybí vůbec nic (nechápu tedy to nízké hodnocení). Doporučuji všem, kteří mají rádi romanticky založené filmy, tohle je romantika ve své nejčistší a nejkrásnější podobě. :) ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Mladý vynálezce Leopold (Hugh Jackman) (mimo jiné vynálezce výtahu) se nedopatřením dostane do časové smyčky vytvořené Stuartem (Liev Schreiber) a ta ho přenese z konce 19. století do současnosti. Bohužel, jeho zmizení zapříčiní také zmizení všech výtahů ve městě, což odnese právě Stuart pobytem v nemocnici, a zmatený Leopold musí ve velkém městě "přežít" sám. Úplně sám ale není, je tu Stuartova bývalka Kate (Meg Ryan) a její ztřeštěný bartr Charlie (Breckin Meyer). A i když si Kate myslí, že si z ní Leopold dělá šoufky (aby ne, když žije ve světě reklamy), nakonec zjišťuje, že jí jeho galantnost není úplně lhostejná ... Posuny časem mám rád - ať jsou "technicky pravděpodobné" nebo kapku bláznivé (což je tento případ - skákat z mostu, aby člověk prošel časem ... nevím nevím). Ale protože film nemá být "sci-fi" ale "romantická komedie", tak to až tak nevadí. Filmy jako tento mají jednu obrovskou nevýhodu, a to, že už z obalu víte, jak to celé dopadne, takže zde není ani kousku překvapení (když si odmyslíme Meg Ryan, na které jsou tady vidět její léta (že by měli maskéři dovolenou?).- už by se měla pomalu soustředit na role usedlých žen a ne bláznivých holek doufajících v rytíře na bílem koni. Hugh Jackman je jako lord z 19 století prostě cool, tomu není co vytknout. Liev Schreiber a Breckin Meyer komediální složku dotvoří báječně. Co dodat ... na Oskara to není, ale jako kulisa na večer s drahou polovičkou ideální... ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Hledala jsem pro dnešní večer oddechovku a našla, vrátila jsem se k tomuto snímku po osmi letech a vyplatilo se..  Když nemůžete najít tu pravou, skákněte si pro ni v čase.. Je to roztomilé, vtipné, zábavné.. Užila jsem si to fantastické rýpnutí do reklam a stejně tak i obratného ztvárnění, že žena má být ženou a muž mužem.. Hugh Jackman je tu k zulíbání a Liev Schreiber skvělý.. U mě filmová spokojenost.. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (11)

  • Hugh Jackman bral lekce etikety od Jane Gibsonové, odbornice na společenské chování 19. století. Mimo to se učil společenským tancům a jízdě na koni. (CrypzzXD)
  • Během scény, kdy Leopold pronásleduje Stuarta po schodišti, se v jedné chvíli zdá, jakoby Stuart urazil během vteřiny hned několik metrů. V původně natočené verzi v tom místě oba muži vrazili do Kate, stoupající po schodech. (CrypzzXD)
  • Film získal v roce 2001 Zlatý glógus za nejlepší píseň. Ocenění vybojovala skladba "Until" od Stinga. (Terva)

Reklama

Reklama