Režie:
David CronenbergScénář:
Josh OlsonKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Maria Bello, Ed Harris, William Hurt, Ashton Holmes, Peter MacNeill, Stephen McHattie, Greg Bryk, Kyle Schmid, Aidan Devine, Morgan Kelly (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel malého bistra Tom Stall si poklidně žije se svou manželkou, právničkou Edie, a jejich dvěma dětmi na malém městě Millbrook ve státě Indiana. Jediná noc však navždy změní jejich životy. Tom se stane mediálním hrdinou poté, co zneškodní dva brutální vrahy, kteří přepadli jeho podnik. Snaží se vrátit zpět ke svému obyčejnému životu, ale marně. Náhlá sláva přitahuje nežádoucí pozornost okolního světa a přivádí k němu záhadného muže Carla, který tvrdí, že Tom není tím, za koho se vydává. Vztah jeho rodiny je vystaven zkoušce a oni jsou najednou nuceni řešit vzájemné vztahy, které se pod vlivem okolností začnou pomalu hroutit. Tom si je vědom toho, že musí bojovat nejen o svůj život, ale i o život své rodiny. (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (729)
Naposled jsem se s tvorbou Davida Cronenberga setkala snímkem Mrtvá zóna a předtím, což je docela dávno, snímkem Pavouk, který mi přišel velmi slabý. Dějiny násilí jsou jedním z mnoha filmů, které jsem měla zapsány na seznamu těch, které bych chtěla zhlédnout. Byla jsem proto neskonale potěšena, když jsem jejich titulek spatřila v televizním programu. Nějakým mým filmovým smyslem jsem tušila a věděla, že tento film bude excelentní, a že mě nezklame. Tento můj smysl se ukázal být pravdivým. Viggo Mortensen ze sebe shodil kostým Aragorna, statečného a spravedlivého bojovníka, vzal si novou identitu, krásnou ženu, bouchačku a nesplacené dluhy ze své zločinecké minulosti. Začal žít novým životem, snažíc se zcela odpoutat od minulosti, jenže... Něco se stalo a on si pomalu začínal uvědomovat, že jedna část jeho osobnosti je stále ještě tím, kým se nyní snaží nebýt. Viggo zde ukázal, že je velmi dobrý herec. Se svou rolí se skvěle sžil a já mu věřila vše, co udělal či řekl. Scény jsou působivé a výborně propracované - SPOILER (syn zachrání svému otci život tím, že zastřelí jednoho z mafiánů puškou, otec k němu poté přistoupí a dlouze se na sebe dívají. Záleží na každém divákovi, jestli vytuší, co se jim v tu chvíli honí hlavou. U mě to bylo dilema z tohoto - ano, můj syn mi zachránil život, ale proboha, on zabil, nechci, aby byl jako já. Nechci do toho zatahovat svou rodinu. Proč to udělal? Měl ho nechat, aby mě zabil, to bylo mezi námi, proč se do toho zapletl...) KONEC SPOILERU. Ženskou stránku filmu dotváří krásná Maria Bello a jako třešnička na dortu zde působí postava mafiánského "gaunera", v podání dokonalého a fascinujícího Eda Harrise. ()
Dost obehraný příběh podaný takovou trochu brutálnější formou. Když Viggo Mortensen někoho střelí do hlavy, vždy následuje detailní záběr na to jak je rozmašírovaná. Popřípadě rozmlácenej nos či dupání na krk (to pak všichni začnou hezky realisticky bublat). Z předchozích mých vět by se dalo usoudit, že je tento film pouze o násilí, ale to zase ne. Velkou důležitost tam má i rodina hlavního hrdiny a jejich proměňující se rodinná situace. Skvěle zahrané opravdu v tohmle filmu není herec, který by hrál hůře než ostatní. A skvěle zrežírované. Akorát bych chtěl vidět nějaké scény s Joeyho minulostí, protože vidět Viggo Mortensena jako magora co vybodává lidem oči rezavym drátem je lákavé. ()
Cronenberg zajímavě mixuje všechny možné styly, z nichž nejvíce zaujme ten „westernový“. Civilně jednoduchý příběh se sune dopředu díky síle hereckých výkonů a vzájemnému proplétání scén, které i přes svou žánrovou rozdílnost fungují vedle sebe více než dobře. Manželský sex posunutý na hranici odvázaného soft porna zvedne puritánským divákům minimálně obočí a detailní kamera při průstřelech hlavy nenechá na pokoji ani toho nejotrlejšího. I když je pravda, že mělkost scénáře ve druhé polovině by chtělo zamaskovat rychlejším tempem, je nakonec vše vynahrazeno mistrovským závěrem, v němž Cronenberg jasně dokazuje, že si stejně diváka obtočí kolem prstu, i když nechce. ()
Od Cronenberga u mna asi navzdy zostane top film MUCHA, pricom ma jeho dalsie filmy ako VIDEODROME alebo eXistenZ trochu sklamali, avsak najviac ma zatial sklamal PAVUK s R. Fiennesom. Na druhej strane si neviem predstavit, ako by na mna VIDEODROME zaposobil, keby som ho videl uz koncom 80-tych rokov. Naopak tento film DEJINY NASILI ma pozitivne prekvapil, pretoze pred nasilim si Cronenberg nedaval ziadne servitky pred usta a scenar bol jednoduchy, aj ked uz mozno podobnymi sposobmi natoceny. 80% ()
No já nevim, mě to zas tak tolik nenadchlo. Propracované vztahy v rodině a brutalita byly sice fajn, problém ale byl, že jsem to Mortensenovi moc nežral. Když zabíjel nebo mlátil jiný lidi tak byl fajn, ve chvílích kdy se měl ale obhajovat před svojí rodinou jsem mu ale nevěřil. Aspoň že si dojem napravil ve Východních příslibech. Atmosféra filmu mě taky trochu míjela a chvilkama jsem se nudil. Jinak to ale Cronenenberg ustál, i když jsem to možná v jeho případě také moc srovnával s vynikajícími Přísliby. Harris a Hurt byli ale výborní. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (22)
- Po natočení erotické scény na starém dřevěném schodišti byli Maria Bello a Viggo Mortensen nuceni navštívit lékaře. (Olík)
- Thomas Jane a Harrison Ford odmítli roli Toma Stalla. (Karlos80)
- Předlohou scénáře byl komiks Johna Wagnera, z jeho pera pochází například také zfilmovaný Soudce Dredd (1995), a kreslíře Vince Locka. Známé jsou jeho ilustrace bookletové verze kontroverzní deathmetalové skupiny Cannibal Corpse. (imro)
Reklama