Reklama

Reklama

Pravda nebo lež

  • Česko Kde je pravda (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Lanny Morris a Vince Collins byli na sklonku padesátých let nejpopulárnější komici Ameriky, sledovaní miliony televizních diváků. Jednoho dne se rozdělili, ale ani jeden z nich už nikdy nedosáhl takového úspěchu jako dřív. O patnáct let později se mladá ctižádostivá novinářka rozhodne pátrat po příčinách jejich rozchodu. Zjistí, že na jeho počátku byla mladá žena, nalezená mrtvá v hotelovém pokoji. Když se novinářka pokouší odhalit okolnosti její smrti, dospívá postupně k poznání, že pravda je daleko složitější, než si dovedla představit, a rozpoutá události, nad nimiž ztrácí kontrolu. Film se skládá ze dvou žánrově odlišných částí: jednu z nich tvoří společná vystoupení oblíbené dvojice komiků, tedy jejich mediální podoba, od níž se soukromá tvář obou hvězd značně liší. Druhá, poněkud konvenčnější, sleduje postup pátrání v duchu psychothrilleru, ovšem tvůrci nejde ani tak o rozuzlení tajemství, jako o kritiku amorálnosti obou televizních hvězd. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

numi 

všechny recenze uživatele

Kdy už, sakra, tam na tom kopečku v Los Angeles pochopí, že je jistý rozdíl mezi překvapivou pointou filmu a překvapivým zvrat(k)em. Jo pointa, ta je po celou dobu pěkně budovaná a mnoho pozorných diváků na ni během filmu přijde (Klub rváčů). Jenže ten typický překvapivý zvrat je jen suché z nosu, které si scénarista vyšťoural při úvahách, jak ten film vlastně ukončit. Je celkem škoda, když film docela zajímavým způsobem vypráví netuctový příběh dvou bavičů, kteří skrývají jedno velké tajemství a divák opravdu je zvědavý na to, jak to doopravdy skončí a pak to všechno pošlete pod drn kvůli pěti minutám v závěru... Alison Lohman funguje naprosto dokonale jako pojítko mezi minulostí a současností, mezi pravdou a tajemstvím a navíc skvěle hraje. Ostatně stejně jako Kevin Bacon a Colin Firth. První rozuzlení je uvěřitelné a opravdu promyšlené. Bravo. Ale těch posledních pět minut posílá celý film do háje. Mám sto chutí dát odpad za to, že to takhle zprznili, ale to by nebylo fér. Místo nadprůměrného thrilleru je tu ukázka do nebe volající tuposti producentů, kteří tyhle zvrat(k)y neustále podporují na úkor kvality a logiky. Škoda. [duben 2006] ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

retro detektívka zasadená do príťažlivého prostredia šovbiznisu s krásnou alison a dobre hrajúcimi colinom a kevinom, ktorá staromódnym spôsobom rozuzľuje roviny príbehu a hrá sa s divákom na mačku a myš, aby ste na konci sami netušili, čo je skutočne pravda, kde leží, kde klame a kde sa odkrýva nahá a krásna, ako telo alison v pár šťavnatých scénach. egoyan je veľmi dobrý režisér, aj túto žánrovú bokovku si vystrúhal so cťou, ale na jedno pozretie a mierne zamyslenie stačí, katarziu to vyvolať môže, indície na to tam sú, ale na Exoticu napr. sa to nechytá. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Egoyan mě onehdy přivodil zranění Exoticou. Zatoužila jsem po nášupu, jenže ejhle, vůbec mě to nebavilo - tedy zpočátku: koho zajímá aféra nějakých estrádních umělců? Pak se film ale začal zahřívat a já s ním. Výkony Bacona a Firtha se památečnými nestanou, ale slušný standart to byl, i Alison Lohman - dítě z Bílého oleandru - se hodně snažila, i když bych jí do role novinářky se "svéráznými" investigativními metodami neobsadila (pořád v ní vidím to dítě). Za závěrečné rozuzlování by se Agatha Christie mrskat nemusela a mě z toho vyšel solidní průměr. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna jediná noc rozvrátila letité přátelství a hlavně obrovskou diváckou odezvu komiků Lannyho a Vince. Lehce podprůměrný retro příběh vyzdvihuje příjemná atmosféra a ústřední part (27leté?) Alison Lohman (asi by se ale ráda svlékla pro ambicióznější film), stejně jako komické duo Bacon-Firth. Jenže ona záhada dostatečně nefunguje, konvenčnější časti snímku relativně brzdí spád celého vyprávění a uvěřitelnost s přibývajícími minutami mírně kolísá!! ()

Nick Tow 

všechny recenze uživatele

Príjemný film s peknou hudbou a slnkom zaliatou retro atmosférou. Horšie je to s príbehom, resp. jeho prerozprávaním. Ktorýsi slávny režisér raz povedal, že ak film potrebuje príliš veľa slov, čosi nebude v poriadku. Vnútorné monológy hlavnej protagonistky pôsobia často umelo a zbytočne a nadstavovanie pointy zráža výsledný dojem na 3 hviezdičky, čo je krycie meno pre slovíčko priemer. Egoyanovi akosi dochádza forma, asi ako Renaultu v posledných Veľkých cenách F 1. ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama