Režie:
Jérémie PérinScénář:
Jérémie PérinObsahy(1)
Soukromá detektivka Aline Ruby a její androidí partner jsou v blízké budoucnosti najati bohatým podnikatelem, aby vypátrali obávaného hackera. Po příjezdu na Mars sestoupí hluboko do podzemí hlavního města planety, kde odhalují temný příběh mozkových farem, korupce a pohřešované dívky, která střeží tajemství robotů, jež hrozí změnit tvář vesmíru. (mac000)
(více)Videa (2)
Recenze (31)
Jako kdyby byli tvůrci přiliš fascinováni futuristickými nápady a vychytávkami, které se ve filmu objevují, ale zapomněli se soustředit na nosný příběh. Scénář Mars Express je zmatený a nepřehledný a jen těžko udrží divákovu pozornost. Navíc i ty technické vychytávky, ač místy velmi nápadité, často postrádají logiku (např. proč robotická kopie člověka nemůže uhodit jiného člověka - chápal bych to u robota, ale takovéhle omezení mi u robokopie člověka, navíc detektiva, nedává smysl). Zdejšími uživateli tolik opěvovaná animace vlastně taky není příliš povedená - všechny ženské obličeje vypadají stejně, takže je těžké rozlišit např. dvě blondýny. To samé platí pro muže, ale tam si aspoň animace při svojí impotenci vypomůže použitím knírů a vousů, které obličeje přece jen trochu rozliší. Miluju filmy Blade Runner, Ghost in the Shell a Total Recall, ale Mars Express se jim bohužel ani nepřibližuje (a vlastně se nepřibližuje ani průměrnému zábavnému filmu). ()
Velké překvapení. Takovéto filmy jsou přesně podle mého gusta. Trochu Blade Runnera, trochu Já, Robot, trochu Assimova, Clarka i Dicka, ale stále dostatečně Périnovo. Vybudoval tu pulzující svět, plný fascinujících detailů a zasadil do něj chytře vystavěnou detektivní zápletku. Bavil jsem se a budu se bavit až si to pustím znovu. ()
Říct o "Mars Express", je to je francouzský "Ghost in the Shell" znamená jednak naložit na novinku neadekvátní očekávání, ale také zbytečně vyzdvihovat paralely obou děl. Celovečerní projekt tvůrce výtečného seriálového "Lastmana" sice viditelně parafrázuje tuto i další žánrové klasiky, ale na druhou stranu disponuje vlastní originální premisou, nápaditými sci-fi koncepty a na ně vázaným skvělým worldbuildingem. Výsledný tvar se dále opírá o cool vizuál a poutavý mix akce, thrilleru a sci-fi přesahu díky dobře rozesetým motivům identity v době, kdy jsou vědomí a vzpomínky přenositelné do robotických těl. Jako kyberpunk vědomě stojící na tématech i vizuálu předchozích žánrových milníků sice "Mars Express" neuhrane coby unikát, ale získává velké sympatie už jen tím, že nových příspěvků oné kategorii nevzniká zdaleka tolik a rozhodně ne takhle dobrých. ()
Kdo by řekl, že jedno z nejvíc cool sci-fi posledních let přinesou v animované podobě Francouzi? Mars Express funguje zdatně na všech úrovních. Jako sci-fi má nepřeberné množství nápadů v detailně propracovaném světě, jako kriminálka chytrou zápletku plnou promyšlených zvratů a jako futuristické společenské drama nás přivádí k úvaze, jestli roboti musí být nutně to nejhorší, co nás jednoho dne potká. Jen přidat nějaké minuty navíc a bylo by to dokonalé. Snímek je natolik myšlenkové i dějově bohatý, že by si je zasloužil, než aby všechno prosvištěl rychlostí TGV. [Viennale 2023] ()
Shoutout úvodnej scéne. Inak je to spleť námetov, príbehov a prvkov, ktoré sme už videli v rôznych iných filmoch, avšak práve preto máme radi sci-fi, nie? Prvá polovica filmu je trochu chaotická vo vysvetľovaní a môžete mať v postavách a reáliách zmätok, potom sa už ale chytila a udržalo ma to v napätí a strehu až dokonca. Oceňujem poukázanie na množstvo problémov daného sveta, poctivé ukončenie jednotlivých dejových liniek a koniec podľa môjho gusta, ktorý mi pohladil srdiečko. (IFF Art Film Košice) ()
Galerie (51)
Photo © Everybody on Deck
Reklama