Obsahy(1)
Titulní hrdina, bývalý voják první světové války, nabývá po dvanáctileté ztrátě paměti plné vědomí a nepoznává svou zemi: z carského Ruska se proměnila v Sovětský svaz lehce pohádkového typu. Díky promyšlené formě (asociativní montáž, víceexpozice, zvláštní nasvícení) se přesto zrodil nejlepší film Fridricha Ermlera, v němž se nezapře vliv freudovské psychoanalýzy, k níž ho přivedl jeho přítel Sergej Ejzenštejn, a která se ve Stalinově Rusku zanedlouho dostala na index. (mv) (oficiální text distributora)
(více)Hrají
![Sergej Gerasimov](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w88h116crop/files/images/creator/photos/157/886/157886874_65cfe4.jpg)
Sergej Gerasimov
Ruské impérium
Nejlepší filmy:
Odna (1931)
Šinel (1926)
Poslední carův poddaný (1929)
Ljudmila Semjonova
Ruské impérium
Nejlepší filmy:
Poslední carův poddaný (1929)
Zloděj lásky (1927)
Nový Babylon (1929)
![Varvara Mjasnikova](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w88h116crop/files/images/creator/photos/127/184/127184051_2fe015.jpg)
Varvara Mjasnikova
Ruské impérium
Nejlepší filmy:
Poslední carův poddaný (1929)
Popelka (1947)
Čapajev (1934)
Alexandr Mělnikov
Ruské impérium
Nejlepší filmy:
Poslední carův poddaný (1929)
Na obzoru plachta bílá (1937)