Režie:
Pascal PlanteScénář:
Pascal PlanteKamera:
Vincent BironHudba:
Dominique PlanteHrají:
Juliette Gariépy, Laurie Babin, Maxwell McCabe-Lokos, Charlotte Aubin, Guy Thauvette, Frédérick De Grandpré, Sebastien Beaulac, Pierre Chagnon (více)Obsahy(1)
Přišel den, na který Kelly-Anne čekala. Začíná soudní proces s Ludovicem Chevalierem, obviněným z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Na rozdíl od většiny lidí nachází Kelly-Anne v muži fascinaci, stává se jím posedlou a nevynechá jediné soudní slyšení v naději, že jí věnuje aspoň jeden pohled. Hranice mezi realitou a fantazií se ale ztenčuje, až Kelly-Anne přestává být jen pasivní pozorovatelkou. Pascal Plante se opět zajímá o ženskou subjektivitu, tentokrát však přichází s artovým thrillerem o nebezpečné přitažlivosti zla. Hra s viděným a skrytým, explicitním i tušeným přitom ústí až ve fyzický divácký zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (2)
Recenze (55)
„Na dark webu dívka sténá, bolestí se svíjí. Fascinace? Vykostěná. Poselství mě míjí.“ Nezúčastněně chladná a až příliš sofistikovaná fascinace zlem, zprvu s motivací jasnou, posléze již hůře čitelnou, viz roztékající se ikony na monitoru PC a paranoia v mixéru. Njn, do melounů a do žen se nevidí. Zlatý Francis Dolarhyde s rudým drakem na zádech, do jeho pošahané chlap(ecké) hlavy jsem viděl jak do hubené kozy. Do hlavy hubené kozy Kelly-Anne jsem neviděl vůbec. MORBIDNÍ OKÉNKO: [][] Paradoxně, kdyby film skončil už v soudní síni, chorobně lascivním rovnátkovým úsměvem dychtivé oběti a záběrem na plexisklovou klec s netvorem mávajícím krásce, zaplatil bych za ten ekl úsměv démonovy konkubíny rovných pět bitcoinů. [][] Jeden ale odečítám jako poplatek za tzv. Planteho kliku v pokeru, přepálenou dark-aukci a vyústění příběhu Kelly-Anne do... prázdna. ()
Vo filme sa nič moc explicitné neukáže (vlastne vôbec nič), ale tá sila, s akou sa pohrával s mojou psychikou a predstavivosťou... uff! Som bol luxusne našponovaný od samotného začiatku až po koniec, ktorý je, mimochodom, pekne brutálny! A skôr ako tie vraždy, ma znepokojoval samotný zámer podivnej a tajomnej hlavnej hrdinky. Z toho som mal celkom dosť. 100% ()
Niekde na pomedzí pokusu o artový film a o Béčkový thriller. Red Rooms je síce dobre natočený, ale v priebehu stopáže dá prísľub zaujímavejšieho filmu, než divák nakoniec dostane. Rozpracuje totiž množstvo tém - od úvodného 20 minútového prejavu prokurátora na súde a zahájenia prípadu vrážd troch dievčat, aby sa následne mohol dlhú dobu venovať podivného vzťahu hlavnej hrdiny, dark webu, snuff videám a nejasným motiváciam hlavnej hrdinky. Oceňujem síce nejednoznačnosť celého diania a fakt, že množstvo vecí film necháva na divákovu interpretáciu a často aj fantáziu, ale čo z toho, keď Red Rooms vo výsledku nepovie nič zaujímavé a všetky jeho témy, vrátane v úvode načrtnutého súdneho procesu, pominú úplne do prázdna. Nakoniec tak ani intenzívny thriller, ani poriadna artová podivnosť, ani súdna dráma. Iba prapodivný mix, u ktorého som mal pocit, že sa režisér nevedel rozhodnúť čo chce vlastne natočiť, i keď režíjne schopnosti sa mu rozhodne uprieť nedajú. CELKOVO: 6/10 ()
Znepokojivý, temný, silný, napínavý a až ten úplný konec mě nechal vydechnout.. Pocitově pro mě dost náročný, místy husí kůže, tu a tam se mi obracel žaludek, přesto jsem pořád byla napnutá jak struna a chtěla vědět, co zamýšlí hlavní postava.. Ta malá poblázněná mě příliš nezaujala, čišela z ní naivita a to mi nepřipadalo až tak zajímavé, herecky ovšem velmi dobré.. Každopádně tohle stojí za zastavení.. ()
Neskutečně zajímavý film ve všech směrech s tématikou dark webu o tom nejhorším možném obsahu co se tam dá údajně najít ba dokonce i koupit se zajímavou hlavní představitelkou a ještě zajímavějším charakterem její postavy a motivací. Dvakrát proběhla husí kůže (zejména proměna u soudu) - takto hustou scénu jsem dlouho neviděl. Z dvaceti filmů co jsem letos viděl ve Varech byl tento pro mě nejlepší. Ve velkém sále ihned za štábem s dlouhým závěrečným potleskem pro mě splněný sen. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (4)
- Režiséra Pascala Planta zaujaly fanynky sériových vrahů, které se zčistajasna objeví u každého sériového vraha, který se dostane do zpráv, a fandí mu při soudních procesech. Zajímalo ho, co jsou tito lidé zač, ale protože zkoumal kybernetické zločiny, rozhodl se do svého thrilleru promítnout technologický aspekt naší společnosti, čímž z hlavního hrdiny udělal velmi moderního psychopata. (Kailo)
- Režisér Pascal Plante záměrně odklonil příběh od skutečného sériového vraha k fanynkám, aby mu dodal ženský pohled na věc, což je v thrillerech poměrně vzácné. (Kailo)
- „Red rooms“ jsou fiktivní webové (TOR) stránky, které údajně hostují živé přenosy krutého a násilného zacházení s lidmi za účelem zábavy nebo voyeurismu. Naleznout je lze pouze na deep webu a mezi podobnými undergroundovými komunitami. Je důležité si uvědomit, že existuje mnoho kontroverzí ohledně existence reálných „red rooms“ a jejich existence se považuje za urban mýtus. Nicméně nelze s jistou říci, zda neexistuji. (Kailo)
Reklama