Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (221)
Ze začátku mi to trochu trvalo, než jsem se skrze nesympatické postavy a prapodivnou mluvu (jo, vim, jsem prostě starej, táhne mi na třicet, takže rozumět o 15 let mladším puberťákům už je prostě moc) do filmu dostal, ale jak se postupně vše začne rozpletát a začne se jít víc do hloubky jednotlivých charakterů, tak to diváka chytne. No a ještě když se opětovně objeví moje domovina, kde už se vraždilo například v typově podobné Nevinnosti :). Cením solidní casting mladých herců, kteří určitě mají potenciál i do budoucna. Stejně tak i námětové zařazení, které asi neotevře oči o chování na internetu, ale i tak je fajn o takových věcech informovat, a to ne jednostraně, ale ze všech stran, protože vina může spadnout vždy na více stran. ()
Odmysliac queer záchody na školách a trochu prestrelenú dĺžku (ako tv séria určite odsýpal lepšie) a samozrejme iritujúci slovník mladej zdegenerácie treba povedať že film ma solídnu atmosféru, zaujímavý odkaz a rozhodne vydarený záver. Od vyššieho hodnotenia ma odradil fakt že sa s takýmito filmami (kyberšikana, slovami mladých asi blekmlejnek :-D) roztrhlo vo svete vrece a preto možno samotný odkaz nerezonuje až tak ako v kratšej a výstižnejšom Na hory, ktorému sa dostalo viacero analýz aj u tuto spomínaných infleuncerov od USA až po Ruskú hrozbu. Od čias filmov ako Odpojiť či Muži, ženy a deti ubehlo už desaťročie a prísť s niečím novým v danej problematike je pomerne náročné, koniec koncov najviac na to doplatil asi posledný South Park, v každom prípade ak by to bol viac thriller ako náučný film pre mládež za spomínaný záver by som bol nadšený viac. A v každom z filmov chýba jednoduché riešenie, do 18 rokov jednoducho odpojiť. To by však autori asi príliš upútaviek na sietiach, databázach a stránkach kín nemali. ()
Skvěle napsaný i natočený moderní thriller od dalšího z mladých nadějných tvůrců. Žádná postava není černobílá a žádný ze zvratů není úplně jednoznačný, takže po skončení filmu si budete mít o čem povídat. Film představuje i několik nových mladých hereckých talentů, a byť jejich výkony nejsou vždy 100% přesvědčivé, možná z nich budou další hvězdy českého filmu. Jo, a klidně na to můžete jít, i když jste neviděli #martyisdead, návaznost je velmi volná. ()
Dílo moc hezky zachycuje sílu sociálních médiích a vlivy na nás všechny, ty nejmladší zvláště. Nicméně zas takový zázrak v tom teda nevidím. Jde spíše jen o vcelku průměrné, při nejlepším lehce nadprůměrné krimi/drama. Dle mého názoru vlastně snímek zaznamenal větší úspěchy jen z důvodu, že situace na České filmové scéně je opravdu tragická. To jsem si potvrdil i při výběru filmů a seriálu tady na ČSFD pro Českého Lva. Nepochybuji tedy že se tento film umístil v čele. A kdo by také mohl snímek vyzvat? Byl to Buď chlap (pravdivý komentář razzora mne dostal do kolen 😅)? A nebo ještě lépe třeba 9% cool girl či basatardi? Smutné... ()
Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
Reklama