Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (221)
Odmysliac queer záchody na školách a trochu prestrelenú dĺžku (ako tv séria určite odsýpal lepšie) a samozrejme iritujúci slovník mladej zdegenerácie treba povedať že film ma solídnu atmosféru, zaujímavý odkaz a rozhodne vydarený záver. Od vyššieho hodnotenia ma odradil fakt že sa s takýmito filmami (kyberšikana, slovami mladých asi blekmlejnek :-D) roztrhlo vo svete vrece a preto možno samotný odkaz nerezonuje až tak ako v kratšej a výstižnejšom Na hory, ktorému sa dostalo viacero analýz aj u tuto spomínaných infleuncerov od USA až po Ruskú hrozbu. Od čias filmov ako Odpojiť či Muži, ženy a deti ubehlo už desaťročie a prísť s niečím novým v danej problematike je pomerne náročné, koniec koncov najviac na to doplatil asi posledný South Park, v každom prípade ak by to bol viac thriller ako náučný film pre mládež za spomínaný záver by som bol nadšený viac. A v každom z filmov chýba jednoduché riešenie, do 18 rokov jednoducho odpojiť. To by však autori asi príliš upútaviek na sietiach, databázach a stránkach kín nemali. ()
Když se jednoho dne ze světa vytratí známá influencerka, jiná mladá slečna se rozhodne po ní pátrat na vlastní pěst. A aby taky ne, když se její lascivní fotografie objevila v mobilu jejího táty. Film mohl být intenzivnější. Napětí vydrželo tak zhruba do poloviny filmu. Pak už to byl takový postupný dojezd, co nikterak neuzemní. Film disponuje naprosto neokoukanými mladými herečkami v titulních rolích. Pátrací představitelka Alexandra Vostřejžová docela solidně plnila roli zarputile odhodlané dívky. A také Viktorie Vítová nezůstávala o nic pozadu coby oběť zločinu. Režijně se mně více líbila první polovina, než došlo na rozuzlení. To nebylo nejhorší, jen chyběl nějaký závěrečný vzruch. Mně finální část přišla unylá. Režisér Pavel Soukup přišel s typem filmu, který varuje před nástrahami internetu. Podařilo se mu dokonce určitou dobu udržet si sevřenost a snažil se dodat atmosférický ráz. Při svých nižších zkušenostech filmového tvůrce začal až moc nadbytečně vymýšlet kombinovaný děj plný postav, který už postrádal fazonu dokonalého rozjezdu. Každému samozřejmě bylo postupem času jasné, že pohřešovanou dívku nezabil otec slečny, co po ní pátrá. Takže pachatelem je samozřejmě někdo jiný. Koho by taky bavilo sledovat detektivku, kdy divákům je od začátku znám vrah. Snímek měl hodně zajímavě řešené scény, přičemž některé fungovaly více intenzivně, některé už méně působivě. Je důležité, že se našel filmař, co chtěl natočit něco zásadně odlišného od současné české produkce. A to se mu s jeho vervou nakonec i podařilo. 7/10 ()
No musím uznat, že jako varování před současným jebnutým světem sociálních sítí to funguje dobře a funguje to naštěstí dobře i jako detektivka. Tak jako tak v dnešní době kdy můžete přes internet na pár kliknutí někomu úplně zničit život je dobrý se mít na pozoru. Každopádně Anička si o to vyloženě říkala a mimo hlavní hrdinky která po ní pátrá a její mladší sestry tu prakticky všechny ostatní postavy měli motiv se jí zbavit a film s tím umí docela dobře pracovat. Pravda možná, že ke konci už to je trochu překombinované, ale hlavně, že to do sebe všechno zapadne. Dozvíme se kdo je vrah a proč. Úplný doslov tam pak sice chybí, ale to už si divák s dobrou představivostí může i domyslet. Každopádně solidně vystavěná kriminálka která umně a na mnoho frontách účtuje s mnohými fenomény současnosti a to se rozhodně počítá.75% ()
Na podobnú tému ako predošlý Sokupov Martyisdead ocenený Emmy. Zvolenú formu rozprávania má Soukup v malíčku a znova natočil plne kompetentný film, a to i na zahraničné pomery. Okrem technickej stránky treba oceniť i prácu s mladými hercami, resp. ich autentické herecké výkony. Príbeh je znova dobre premyslený, a to aj s pár prekvapeniami, ktoré určite väčšina neuhádne vopred (v závere so mnou scenáristi teda pekne vydrbali: bez pardonu). Zvolený spôsob komunikácie postáv (či už online alebo v reálnom svete) taktiež reflektuje v akom prostredí sa film odohráva (12-15 roční teenageri), ale určite i veľa ľudí staršej generácii odradí, pretože to jednoducho "nevstrebú". A je to škoda, pretože to Soukupovi a spol. určite citeľne ubralo z tržieb. Ďalej oceňujem, že scenár podnetne pracuje i s viacerými témami modernej doby ako napr. sexuálni predátori na internete, sharenting, sila médií a verejnej mienky, influencerov a možné následky konania v online svete a ich dopad na ten reálny. Vo výsledku vlastne ani nemám moc čo kritizovať. No druhým dychom musím dodať, že filmov podobnej formy vzniká dosť i v zahraničí a v porovnaní s takým Searching alebo Nezvestná je pocitovo annaismissing stále o kúsok slabšia. Silné 4* a 80% ()
Marty se mi líbil víc. Tady bylo solidně našlápnuto (líbilo se mi, že dospívající hrdinka pátrá po otcově stejně staré milence, a že hodná holka pátrá po sexy holce a la Poslední noc v Soho), ale je to na mě trochu moc angažované, hrdinka je jalová a se svým parťákem otravná, kdo vraždí a proč mi došlo v polovině příběhu (a tak se nekonalo paranoidní divácké těkání mezi servírovanými podezřelými) a i když je to řemeslné, chybí tomu výraznější styl. A když jsme u stylu, plakát by nemusel vypadat jak plakát k divadelní inscenaci. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
Reklama