Režie:
Takaši JamazakiScénář:
Takaši JamazakiKamera:
Kózó ŠibasakiHudba:
Naoki SatóHrají:
Rjúnosuke Kamiki, Minami Hamabe, Júki Jamada, Munetaka Aoki, Hidetaka Jošioka, Sakura Andó, Kuranosuke Sasaki, Mió Tanaka, Júja Endó, Kisuke Iida (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Japonský stíhací pilot je po druhé světové válce psychicky na dně. Pustí se ale do boje proti obrovské příšeře, která po ozáření děsivě zmutovala. (Netflix)
Videa (12)
Recenze (424)
Do Hollywoodu a zase zpátky do Japonska, aneb návrat ke kořenům, tohle Godzilla potřebovala jako sůl. Né že bych neměl rád, ty Hollywoodské filmy, je to fajn podívaná a víceméně to splňuje, to co se od těch filmů očekává, ale v těch filmech neni hlubší myšlenka, odkaz a nebo prostě něco, co by si divák odnesl, jako jizvu z boje. Ale tady to všechno je a ještě dostanete tu fajn podívanou. Co je na filmu nejlepší, sou ty tři hlavní postavy, Koichi, Noriko a to malý škrvně, kterého se ujali, tyhle postavy sou prostě to nejlepší, jelikož sou to takový odpadlíci společnosti. On je zbabělec, ona tulačka bez budoucnosti a to malý, bylo odsouzeno k smrti a přesto je osud spojil dohromady a na chvilku, to i vypadalo že jim bude přáno, ale všechna ta hrůza a neštěstí, se vrací a to v podobě Godzilly. Která nejen že sužuje celé Japonsko svými útoky, ale má to dopad na naši trojici, hlavně tedy na Koichiho, který to pak přenáší na Noriko a díte. Koichi si totiž odmítá štěstí a radost ze života, jelikož neudělal k tomu, k čemu se zavázal a to si část filmu vyčítá a když to vypadá, že mu svítá naděje, tak se objeví právě Godzilla, aby mu připomněla jeho selhání. Někdy je lepší žít jako zbabělec, než zemřít čestnou smrtí. ()
║Rozpočet $15miliónov║ Tržby USA $56,418,793║ Tržby Celosvetovo $115,857,413▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ V prvom rade určite poctivejšie a lepšie než tie výplachy čo tvorí Hollywoood. Na pôvodných filmov o Godzille som vyrastal a tento počin má k tomu veľmi blízko. Mám rád staré poctivé triky, tam mi plesalo srdce. Dejovo už to bolo horšie tam ma to nejak nebralo. Tam sa Japonci proste nevedia patrične predať a to mali podľa mňa potenciál veľký, vďaka obdobiu kde to zasadili. /60%/ ()
Vážně jsem si nemyslel, že zasazení legendárního monstra do doby těsně po Druhé světové válce bude dělat dobrotu, nicméně po zhlédnutí jsem vážně rád, že jsem se mýlil. Godzilla –1.0 je totiž dokonalou ukázkou toho, že i s poměrně malým rozpočtem, avšak s o to větším nadšením pro věc lze dokázat velké skutky. Celý snímek právě díky tomu vypadá mnohem lépe a komorněji než veškeré předchozí hollywoodské pokusy, přičemž je zde díky tomu téměř z každého filmového políčka cítit ta tvůrčí radost a zápal. Ovšem nechápejte mě špatně – i přes onu komornost si tvůrci doslova vychutnávají veškeré epické akční scény, které vypadají výtečně i skromnějšímu rozpočtu navzdory. Ve finále Vám tedy nebudou vadit ani typicky vyhrocenější japonské herecké výkony, či třeba některé pasáže, v nichž se jenom divoce diskutuje. Tohle je zkrátka jeden z těch nenápadnějších počinů, který ale oněm velkým produkcím ukazuje, jak k tomuto milovanému japonskému kulturnímu dědictví jaksepatří přistupovat. Pokud tedy (k mému velkému údivu) stále váháte, zda si tuto laskominu pustit, už nemusíte - opravdu to stojí za to. Skvělá práce! (Netflix) ()
Godžira k takřka sedmdesátinám dostala do vínku snímek, který jde na ruku většinovému divákovi. Což není na škodu, ale pokud čekáte procedurální společenskou kritiku à la Shin Godzilla či naopak "na přes držkovanou olbřímých kaiju" à la pozdější japonské díly, tak odejdete zklamáni. Sedl by více název "jak můj poválečný život opakovaně ovlivňovalo monstrum" (trocha inspirace v konceptu z komiksu Godzilla: Half Century War je patrná), protože na Godzillu je to tentokrát skoupé. Je až někde ve třetím plánu. Když už se ráčí dostavit, stojí to za to (tradiční design, původ i schopnosti, měřítko i akce), ale je to po většinu stopáže slzopudné melodrama o kamikadze letci, který nesplnil svou povinnost a trpí posttraumatickým syndromem. Snaží se dát si dohromady život v troskách Tokia a zdecimované poválečné japonské společnosti, která také prochází zásadní proměnou. Jen jim (jemu i Japonsku) do toho občas hodí pařát Godžira. Paradoxně to má blíže pohollywoodštěné kaiju variantě na Čelisti mixnuté s Pearl Harborem než dosavadním japonským Godzillám (ať již těm vážným či těm béčkovým). Další díl se sice nabízí, ovšem osobně bych raději pokračování Shin Godzilly. Třeba jako satiru na japonské vládní byrokratické nezvládnutí covidu a olympiády. ()
Precízne vysporiadanie sa s traumatizujúcim obdobím tesne po porážke japonského cisárstva v druhej svetovej vojny. Vnútorná dráma muža, ktorý bojoval za svoju vlasť a zlyhal... Ako to súvisí s názvom filmu? To je to najlepšie. V týchto pohnutých časoch sa objaví v mori Godzilla a ruinuje všetko, na čo natrafí. A tak sa krajina dostáva nie do bodu 0, ale do mínusu. Vyplienená vojnou dostáva ďalší úder v podobe katastrofického ničenia. Snímok je nadupaný opulentnými CGI trikmi, sú perfektne zakomponované do deja, kamera je skvelá a hudba tiež. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (27)
- Existovaly dva prototypy letounu Kjúšú J7W Šinden. Američané po válce našli v Japonsku jeden kompletní stroj a jeden s demontovaným motorem. Kompletní stroj byl převezen do USA. Dnes se nachází v National Air and Space Museum ve Washingtonu D.C. (Jirka_Šč)
- Godzilla Minus One je film Takashiho Yamazakiho s nejvíce CGI záběry, celkem 610, o sto více než ve Space Battleship Yamato (2010). (HanzoBureshi)
- Film se nepromítal v Číně kvůli nepřátelství mezi oběma národy (Čína, Japonsko) a také poválečnému prostředí filmu. (HanzoBureshi)
Reklama