Režie:
Andrew HaighScénář:
Andrew HaighKamera:
Jamie RamsayHudba:
Emilie Levienaise-FarrouchVOD (3)
Obsahy(1)
Jedné noci v téměř prázdném londýnském paneláku se Adam (Andrew Scott) náhodně setká se svým tajemným sousedem Harrym (Paul Mescal), což naruší rutinu jeho každodenního života. Zatímco se mezi nimi rozvíjí vztah, Adama pohlcují vzpomínky na minulost a zjišťuje, že ho to táhne zpět do předměstského městečka, kde vyrůstal, a do domu z dětství, kde žijí jeho rodiče (Claire Foy a Jamie Bell), kteří se zdají být stejní jako v den své smrti před 30 lety. (mikki089)
(více)Videa (3)
Recenze (60)
Nenápadná romantická duchařina by snadno mohla zapadnout, renomé indie hitu si však procítěné dílo Andrewa Haigha zaslouží. Osvobození od démonů minulosti i díky strhujícímu výkonu Andrewa Scotta v hlavní roli úspěšně balancuje na hraně slzopudného sentimentu a nadějeplné meditace nad přijetím sebe sama. Více zde. ()
Na jednu stranu hodně odvážný a uvědomělý, osamocený počin, využít knihu, potažmo film, zdánlivě terapeuticky a nechat v něm jako autor-deux machina hrdiny pokusit se získat pro sebe zpět alespoň to základní minimum citu, které potřebovali k zdravému, dobrému životu, k motivaci, třebaže až ve chvíli, kdy už je na to pro život pozdě - takže se namísto romantické pozdní naděje naplno projeví v otevřené ráně všechna ta potlačovaná, ale nezadržitelně nahromaděná bezmoc a zoufalství z nevratného zmaru, který měl zárodek v odmítavých gestech a nelaskavém chování neschopných bližních, v dětství i v dospělosti - v gestech a chování, jež už nikdo nikdy včas nevzal nazpátek, v ublíženích, která nikdo včas nezhojil, ve vší té neprojevené lásce, která se tím obrátila v pustotu, ztracenost, nekonečné ticho, jalovou osamělost a pozdní žal nad černou propastí prázdnoty, kterou už nikdo nepřeklene a ničím dobrým nezaplní.... A těm, kteří po vší té lásce toužili, aniž by ji dostali, a pak ji sami neumějí včas dát, zbude strach z další etapy a nad ním osvojený křehký odvážný úsměv. *** Na druhou stranu, čím víc se terapeutický záměr v meta-rovině daří a doslovně se odkrývá, tím víc se příběh k tomu použitý nutně stává melodramatickým, patetickým, klišovitým - a tím méně a méně celek na první pohled působí jako dobrý film. *** Přesto je to velice dobrý film, ve své průzračnosti velmi odvážný a originální tah na poli života a filmu zároveň a někdo to udělat musel, a jsem ráda, že k tomu na své životní a filmařské dráze dospěl tak svébytný režisér jako Andrew Haigh - jsem vděčná, že jsem ho objevila. -- Doporučuji všem nespokojeným srovnat tohle dílo s jeho starším filmem Víkend, v podstatě se jedná o stejné téma, hrdiny i prostředí (gayové, seznamování, traumata, panelákový byt, bary, Londýn), jen místo rafinované terapie s patetickým příběhem dostanete svrchovaný filmový příběh s nezbytným oparem bílých míst a otazníky - čili je mimochodem naprosto zřejmé, že tenhle počin nevznikl nějakou nedotažeností či nedostatečností, ale naopak: dotažením a statečností jít až za hranu, jak to v jednu chvíli v příběhu naznačí Harry. Je to o stupeň vyzrálejší filmařina, jenom nebude viditelná ani pro každého filmového fajnšmekra. A jsem moc zvědavá, kam se Andrew Haigh posune dál. *** (B12, 16. červen 2024.) *~ ()
-3* Hodně zvláštní film a nedivím se rozporuplným hodnocením. Chápu, že pro heterosexuálního macha je to těžký film, když je tam vidět hodně z chlapských prdelí a hodně se tam kecá o citech. A pro ty ostatní je to pomalu plynoucí film, kde se víc mluví, než něco smysluplného děje. Vše je jako v mlze a střídají se tam různé paralely a trvá téměř do konce než se pochopí souvislostí. Sám nejspíš bych do toho znovu nešel, ale je to dojemný a symbolický film. Musí mu stačit i moje průměrné tři hvězdičky a doporučení nechám na svobodném rozhodnutí diváka, ať ve zklamání nemám prsty ;-). [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: ? /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 2 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Fantasy v anotácii je trošku také zavádzajúce. V pohode by vystačilo, keby uviedli len dráma. Naozaj som nevedel, čo od filmu očakávať, pretože sa mi v hlave vynáralo počas jeho sledovania množstvo otázok a špekulácií. Ale takú paľbu, akú som dostal v závere filmu medzi oči, tak to som naozaj nečakal! Pre mňa osobne bol toto jeden z najsilnejších filmových zážitkov za poslednú dobu ! Dnes večer sa mi pred očami odohrala veľká filmová frajerinka! ()
Nádhernej a neuvěřitelně silnej film, který mě posledním záběrem odpálil do filmového vesmíru! Wow. Ze startu to působí jako klasická pocitovka, která se postupem času mění v něco tajuplně magického a přetavuje se do orgasmu emocí. Dlouho mě žádný film takhle emočně nerozložil. Naprostej masterpiece, jediný svého druhu. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (15)
- Jamie Bell nosil hnedé kontaktné šošovky, aby sa viac podobali očiam Andrewa Scotta. (Arsenal83)
- Natáčanie prebiehalo v Londýne. Ako miesto natáčania pre dom, v ktorom Adam (Andrew Scott) nájde svojich rodičov, slúžil Haighov dom z detstva. Sekvencie nočného klubu boli natočené v Royal Vauxhall Tavern, čo je zábavný podnik pre gayov v južnom Londýne. (Arsenal83)
- Hlavné piesne filmu: "The Power of Love" od Frankie Goes to Hollywood (1984) a "Always on My Mind" od Pet Shop Boys (1987). (Arsenal83)
Reklama