Reklama

Reklama

Těla

(seriál)
  • Velká Británie Bodies
Trailer 1

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Čtyři detektivové. Čtyři časové linie. Jedna oběť. Aby zachránili budoucnost, musí nejdřív vyřešit vraždu, která změnila tok dějin. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (131)

Lenka.Vilka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Představte si další den v práci. A je jedno zda v roce 1890, 1941, 2023 nebo 2053. Najít nahou mrtvolu muže s průstřelem oka bez výstupu kulky z hlavy a bez kulky samotné, asi není přesně to, co vám přinese povýšení a prémie. Možná vás to i připraví o život. Když si nebudete dávat pozor. Nebo když vás nebudou dostatečně milovat. Čtyři detektivové, každý z nich jiný než ten druhý. Přesto zastupují zažité stereotypy své detektivní doby. Už jenom na začátku, když o nich nic nevíme, je tedy zajímavé pozorovat rozdílné postupy už jenom během ohledání mrtvého těla na pitevně. Celkový přístupu k vyšetřování je tady zobrazený hodně realisticky. Proto už od začátku vystupuje do popředí právě rok 1890, kde vyšetřuje Alfred Hillinghead (Kille Soller) a rok 2023, kde jsme s Shahara Hasan (Amaka Okafor). Doba, kdy se detektivovi nadřízení vysmáli za nález důkazu otisku prstu a doby, kdy nebýt otisku a DNA, tak se nevyšetří skoro nic. Nulový důkaz a hlavní důkaz. Stejně jako jejich osobní život, na kterém je vidět, že se naše společnost už alespoň trochu posunula. Podobně jako detektivové z roku 1941 a 2053. Kdy se Charles Whiteman (Jacob Fortune-Lloyd) snaží zorientovat nejenom v sobě, ale i ve válce, přičemž Iris Maplewood (Shira Haas) v tom má jasno možná až moc. Protože zjistit pravdu bolí víc, než žít ve lži. Na téhle minisérii je vidět, že se tvůrci rozhodli nijak zvlášť nekomplikovat děj, protože věděli, že mají pouze osm dílů k odvyprávění toho, co mají plánu. A možná o to víc je třeba si Těl vážit. Nejedná se o žádnou natahovanou podívanou o cestování v čase ani tajemné mystery, které ztroskotá na nízké sledovanosti, kde divák nedojde uspokojivému konci. (Přirovnávat k Dark a 1899 mi přijde úplně mimo.) Děj dojde z bodu A do bodu B a odpoví na to hlavní. Proto se pro mě Těla stala tak rychle příjemnou žánrovkou. Každá doba, kdy se děj odehrává je zobrazena uvěřitelně a herci jsou vybraní skvěle. Celé je to uchopené srozumitelně. A momenty, kdy je divák napřed, protože vidí děj na všech hřištích, jsou skvěle zpracované. Od navázání scén a dialogů, po vizuální propojení a přechody. Ano, některé věci jsou místo logiky vysvětleny jakousi vnitřní logikou chápání postav. Prostě to tak intuitivně cítili. To za mě na druhou stranu funguje mnohem lépe než činy, které nelze vysvětlit vůbec žádným způsobem. Nebylo by to správné cestovaní v čase, kdyby nebylo uspokojivě vysvětleno, proč se všechno děje. A to tady funguje na jedničku. Motivace hlavního (nechám už na každém, zda pro jeho popis použije stejné slovo jako já) padoucha jsou dostatečně popsané a všechno spolu skvěle funguje. Byť je základ dost sobecký. Přičemž jednotlivé dílky puzzle si budete skládat sami. A budete fandit, aby postavy co nejdřív zjistili to, co vy už víte/tušíte, dali si vše dohromady, a budete jim přát šťastnou cestu a především její konec. Slibuji, pořádně si to s nimi prožijete od začátku až do konce. Pere se ve mě potřeba napsat, aby se na to podíval každý, kdo má na tuhle skoro osmi hodinovou cestu čas. Protože Těla za to rozhodně stojí. Byť uznávám, že v podobně laděných žánrovkách tahají za kratší provaz. Ale jenom o trochu. Na konci je od diváka navíc vyžadováno, aby s příběhem a s tím, co právě viděl, ještě chvíli žil. Což je v dnešní uspěchané době to největší zlo, co muže umění od svého příjemce očekávat. A je už jenom na vás, jestli se na konci usmějete nebo budete umírat touhou po epilogu, který vás povede za ručičku jako malé dítě. Pokud máte podobné věci v oblibě, bylo by velkou chybou Těla vynechat. 90%. () (méně) (více)

Tosi 

všechny recenze uživatele

Komu se líbil německej seriálovej propletenec Dark, tomu sednou i britská Bodies. Ty čtyři časový roviny jsou teda divácky náročný a já vždycky obdivuju scénáristy, že u podobnejch chobotnic dokážou udržet smysluplnou logiku. Stephen Graham v prvních dílech nenápadnej, ale pak to rozjede. Poslední dva díly nádhera, takže u mě spokojenost. ()

Reklama

warrenur 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Az po dopozerani vyborne vypointovaneho zaverecneho dielu, ktory prepoji tri casove linie a osudy ludi v roznych obdobiach som zdvihol svoje zamyslane, priemerne hodnotenie. Herecky, az na jednu-dve vynimky, nemam moc co vytknut. Celkom mi sadlo i pohravanie sa s casovymi paradoxami a dosledkami "vynutenych casovej slucky". Taktiez bezna realita vsetkych troch vysetrovacich linii je v pohode, hoci kolise ich presvedcivost. A tak, ak sa vam aj z uvodu nejaka nebude zrovna pozdavat, odporucam vydrzat az do podareneho rozuzlenia. Zaujimave a kvaliten spracovane sci-fi s exkurzami do roznych casovych obdobi. Odporucam, dalsi podareny britsky kusok. ()

krauset 

všechny recenze uživatele

Skoky mezi čtyřmi epochami slouží mimo jiné k tomu, aby zakryly jistou schematičnost seriálu (volba té nejvíce zřejmé historické hudby, motivace postav, opakování ověřených narativních vzorců). Přesto však není rozdělení do čtyř časoprostorů samoúčelné, a dokonce překračuje čistě narativní požadavky. Těla poměrně zdařile zobrazují jednak kulturní rozdíly ve společnosti (zmínka o vyšší vzájemné důvěře mezi asijskými ženami, kontrast mezi tím, jak je v současném sboru respektována zjevně odlišná Hasan a jak malé reputaci se těší žid Whiteman), jednak vývoj v metodách vyšetřování (Hillinghead představuje snímání otisků prstů jako žhavou novinku z kontinentální Evropy). Máme tedy před sebou detektivní procedurál, který komentuje ony procedury jako takové a jejich proměny v čase. Hojné užití split screenů vizuálně přibližuje paralely ve vyprávění a zároveň odkazuje ke komiksovému původu příběhu, který napsal slavný britský komiksový scenárista Si Spencer. Seriál trpí častým neduhem zápletek o cestování v čase: množící se paradoxy, nejasné konsekvence, prostá otázka, proč se nevrátit hlouběji do minulosti a předejít problémům, než se vůbec vyvinou. Nejen čtvero stejných případů, ale i seriál sám působí trochu jako déjà vu. Na první pohled svěží koncept čtyř případů v různých obdobích doplácí na povědomostí jednotlivých příběhových situací a jejich řešení: kombinaci Londýna 19. století a dystopické budoucnosti nabídly už Viktoriánky, scéna výslechu matky včetně uvedení chybné adresy je jako odvar z Temného rytíře, pokusy připomenout Potomky lidí jsou zde rovněž. Postavy, které se upíší organizaci, která plánuje změnu režimu, slyší konejšivé i zlověstné „Věz, že jsi milován“, což se stane i paternalistickým heslem nového politického zřízení. Oddanou lásku seriál patrně nevzbudí, ale vlažnou zálibu bych nevylučoval. ()

Stillborn83 

všechny recenze uživatele

Sci-fi žánre príliš neobľubujem, ale akonáhle ide o cestovanie v čase (pokiaľ to nie je úplné fantasy), siaham po tom všetkými desiatimi. Viacerí v komentároch spomínajú paralelu s Dark – úplne oprávnene, a veruže, nevyhnem sa tomu ani ja. Silno cítiť inšpiráciu práve týmto seriálom, vďakabohu, že Bodies neskĺzlo do takého chaosu, ktorému chýba akákoľvek logika, ako tomu bolo neskôr v Dark. SPOILERY: Až okaté bolo, keď hlavná postava dokonca použila slovné spojenie „tik-tak“. Celkovo je Bodies príjemným prekvapením, kde sa prelínajú 4 časové línie. A aj keď sa zdá, že hlavnou záhadou bude záhadná mŕtvola muža, ktorú vyšetrujú štyria detektívi v štyroch rôznych rokoch, tá pointa prejde pomaly do úzadia. Zo všetkých časových liniek (1890, 1941, 2023 a 2053) ma najmenej bavila tá posledná v budúcnosti a najviac zrejme tá prvá z 19. storočia. Som rád, že sa celý príbeh nerozsypal a neprestal dávať logiku, s pribúdajúcimi časťami všetko do seba zapadlo. Tvorcovia vsadili na menej známe tváre, čo považujem za výhodu. Hviezdou bol Stephen Graham (tradične skvelý a vrcholne nesympatický) a taktiež aj izraelská hviezda Shira Haas (Unorthodox), tiež mi jej postava Iris Maplewood k srdcu neprirástla. Azda najviac mi sadli Kyle Soller ako Alfred Hillinghead a Synnove Karlsen ako jeho dcéra Polly. Mnohí tu tiež spomínajú tradičnú Netflix „LGBT propagandu“, priznám sa, že nachvíľu mi to pri gay zápletke tiež napadlo, že to mohlo ostať aj bez toho, ale na druhej strane, malo to svoje opodstatnenie kvôli tomu, aby inšpektora Hillingheada mohol Mannix/Harper vydierať. Oplatí sa pozrieť aj ľuďom, ktorí sci-fi neobľubujú :) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (5)

  • Mnohé scény boli natočené v „Starom meste“ v Kingston upon Hull s využitím nádherných viktoriánskych budov v centre mesta Hull a niektoré scény zo seriálu boli natočené na palubách lodí v lodeniciach v Yorku. Mnohé z futuristických scén boli natočené na University of Leeds a v Sheffielde. Natáčacie obdobie trvalo od 16. mája do 21. októbra 2022. (Arsenal83)
  • The Irish Independent si všíma opakovaný výskyt motívov (ako napríklad „Vieš, že si milovaný“) a mien (ako napríklad „Harker“ a „Mannix“), podobne ako vo filme Atlas mrakov z roku 2012. (Arsenal83)

Reklama

Reklama