Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (509)

Terva 

všechny recenze uživatele

Podle románu spisovatelky Patricie Higsmithové vznikl v režii Anthonyho Minghelly napínavý thriller s Mattem Damonem v hlavní roli. Ocenění: Oscar 1999 - nominace: vedlejší herec (J. Law), výprava, kostýmy, hudba, adaptovaný scénář Zlaté glóby - nominace: režie, film (drama), hudba, herec v dramatu (M. Damon), vedlejší herec (J. Law) BAFTA - vedlejší herec (J. Law); nominace: cena Anthonyho Asquitha za hudbu, kamera, film vedlejší herečka (C. Blanchett), adaptovaný scénář, cena Davida Leana za režii MFF Berlín - nominace na Zlatého medvěda Blockbuster Entertainment Awards - vedlejší herec (J. Law) Broadcast Film Critics Association Awards - hudba National Board of Review - režie, vedlejší herec (P. S. Hoffman také za film Magnolia) Santa Fe Film Critics Circle Awards - adaptovaný scénář, vedlejší herec (J. Law) ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Naprosto geniální psychologický retro thriller. Matt Damon zde doslova exceluje, jeho Tom Ripley vyvolává mrazení každým svým pohledem, každým svým gestem. Scénář sice občas příliš spoléhá na náhodu (vždyť Itálie a Řím nejsou tak malé plochy, aby se tam hlavní postavy neustále potkávaly), ale elegance, s jakou se Ripley vylže z všemožných kritických situací však musí na každého, kdo někdy zažil řetězovou reakci lží (samozřejmě ne nutně tak závažnou jako v tomto filmu), obdivně zapůsobit - v tom je scénář vynikající. Dostatečným důkazem výjimečnosti tohoto filmu budiž fakt, že ačkoli v něm není komu fandit, vydržel jsem jej 140 minut sledovat bez mrknutí oka. ()

Reklama

BoPo 

všechny recenze uživatele

Skvelý casting. Matt Damon predvádza jeden zo svojich najlepších hereckých výkonov. Celkovo bol v tomto období na vrchole síl (Vyvolávač deště, Dobrý Will Hunting, Hráči). Tom Ripley je v jeho podaní falošný sympaťák, v ktorom bez prestávky bublá závistivý a emočne nestabilný zmrd. Jude Law bol dokonalou voľbou pre boménskeho krasavca z bohatej rodiny. Výborne medzi nimi fungovala chémia s plnou paletou emócií. Dokonca mi sadla aj Gwyneth Paltrow, ktorú ak zrovna nepríde o hlavu dvakrát nemusím. Ako bonus v tom čase neznáma Cate Blanchett a správne arogantný Philip Seymour Hoffman. Za mňa nedocenený film, v ktorom si precvičíte opovrhovanie vyššou triedou. ()

pivo 

všechny recenze uživatele

SKvelo natočený film od oscarového režiséra. Matt Damon je vynikajúci. Na začiatku milý, dobrý a pomaličky sledujeme jeho premenu v totálneho hajzla. Aj napriek si však stále zachováva svoje čaro. Jude Law by si zaslúžil za svoj výkon Oscara a nie len nomináciu. Moja najobľúbenejšia Cate Blanchet je milá postava na doplnenie a je mi ľúto, že nehrá viac. Výborná hudba, ktorá skvelo podfarbuje napínavý thriller. Skvelá práca s kamerou a režisérsky kvalitný film. Toto jednoducho musíte vidieť. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Brilantní, netradiční, pod kůži deroucí se thriller s psychologií jak vyšitou od Dostojevského. Ještě teď mi je trochu špatně. Trochu mi unikla vyhrocená pointa závěru, kdy asi vystupňovaný způsob řešení problému se zdá být tak přijatelný, stereotypní, tudíž nevyhnutelný. Film zaručuje podmanivé napětí po celé délce. Nuda stranou. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (24)

  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
  • Natočeno podle novely Patricie Highsmith se stejným názvem. Má další čtyři pokračování. (don corleone)
  • První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama