Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (512)

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KVIFF 2010 - SPECIAL EVENTS - Zvláštní uvedení (The Talented Mr. Ripley / THE TALENTED MR. RIPLEY / Talentovaný pan Ripley) - Hooooooooodně nudný thriller s pro mne nepochopitelným (né nepochopeným :-) ) závěrem. Skvělé herecké výkony všech hlavních představitelů, v menší roli září Philip Seymour Hoffman. - Viděno 1x + 2009 - 50% ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Slibný námět, nadějný úvod. Pak se děj chvíli bincá v Itálii, ale cca první hodina mě bavila. Pak ale začala nuda. Děj se tahnul a navíc mi přišel nepravděpodobný. On příliš riskuje, takhle by se rozumný člověk nechoval. A hlavně nechápu, proč to dělá. SPOILER: možná, že za nudou stála i homosexualita, kvůli které jsem pochopil, že už asi nic nebude. Fakt mě to mrzí, protože začátek byl hodně slibný. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Toto je veľmi dobré, priam vynikajúce, filmové spracovanie románu americkej spisovateľky Patricie Highsmithovej. Kniha bola vydaná v roku 1956. Páči sa mi ako autor tejto filmovej verzie, režisér Anthony Minghella, prispôsobil príbeh dnešnému divákovi a pritom zachoval podstatu pôvodnej literárnej predlohy. Som vrcholne spokojný aj s hereckým odsadením. Objavila sa tam celá plejáda prvotriednych hercov. No a titulnú rolu Toma Ripleyho výborne stvárnil Matt Damon. Podľa môjho názoru je to jeho životný herecký výkon. V úlohe tohto nebezpečného psychopata sa predviedol vskutku bravúrne. **** ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Nevidel som zatiaľ TRULY, MADLY, DEEPLY, ale odhliadnuc od toho ostáva pán Ripley najrafinovanejším videným kúskom vo filmografii A.Minghellu. Toma Ripleyho mi bolo ľúto, štval ma, obdivoval som ho, nenávidel - a táto zvláštna ambivalentnosť je tak príťažlivá a filmársky zaujímavá, že každým jedným pozretím objavím vo filme niečo nové - a to mi príde ako obrovský kompliment smerom práve k režisérovi. Mimochodom, dokazom, že menej vie byť viacej, je herecký priestor a prejav G.Paltrow vs.C.Blanchett. Katka je jednoducho dokonalá. Na všetky zmysly zaberajúca vecička. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Neřekli byste do něj, že dokáže být i něčím jiným než mladým vzdělaným blonďáčkem s chlapeckým obličejem, vždycky je tak usměvavý, sympatický a se vším souhlasí. Je přesně takový, jak si přejete, aniž byste si všimli, že je to až podezřelé. Talentovaný chlapík Tom Ripley má totiž výjimečnou schopnost splynout s prostředím natolik, že za chvíli zapomenete, že se zjevil odnikud a vy jste jej nikdy předtím neviděli... a pokud se jej pokusíte vyhodit, mohou nastat potíže. Výměnou za neuvěřitelné herecké nadání a pohotové improvizační reflexy totiž přišel o svědomí... Perfekcionistický režisér Anthony Minghella se po úspěchu s Anglickým pacientem vrhnul na první ze série populárních románů Patricie Highsmithové a narozdíl od starší francouzské adaptace s Alainem Delonem v hlavní roli se spíš než na kriminálně-dobrodružný podtext příběhu zaměřil na pomalý a děsivý vývoj hlavní postavy od nadaného mladíčka po chladnokrevného vraha, na jeho schopnosti, které nejdříve slouží k pobavení přátel, když perfektně hlasově i pohybově imituje společné známé, ale postupně nachází uplatnění i v jiných oblastech. Minghella se spíš než na akční příběh a efektní scény zaměřil na skvěle gradovaný scénář, perfektně napsané postavy a především na herecké výkony, které svěřil do rukou Matta Damona, Juda Law, Gwyneth Paltrow, Cate Blanchett nebo Philipa S. Hoffmana, kde se sice někteří objeví jen v několika málo scénách, ale vydají ze sebe maximum. Výsledkem je sice fascinující a podmanivý film, který ale vyžaduje vaši plnou pozornost, ochotu nechat se jím pohltit a podřídit se jeho tempu. Anthony Minghella natočil film v dlouhých a pečlivě prokomponovaných záběrech, plných všemožných kulturních odkazů, které jej udělají pro fajnšmekry ještě zajímavějším a bohatším, a třebaže v závěru další a další konce trošičku kazí celkový dojem, závěrečná pointa je natolik mrazivou tečkou, že to Minghellovi ze srdce rádi odpustíte... ()

Galerie (62)

Zajímavosti (26)

  • Matt Damon dostal roli po svém výkonu ve filmu "Dobrý Will Hunting", kterým nadchnul Anthony Minghellu. Ten chtěl do té doby obsadit Toma Cruise. (don corleone)
  • Jude Law se naučil kvůli filmu hrát na saxofon a Matt Damon zase na piano. Ani jeden z nich ve filmu však na nástroje skutečně nehraje. (don corleone)
  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama