Reklama

Reklama

Hra na oliheň: Výzva

(pořad)
  • Velká Británie Squid Game: The Challenge
Soutěžní / Reality-TV
Velká Británie / USA, 2023, 41–57 min

Režie:

Liz Oakes

Účinkují:

Bryton Constantin
(další profese)

VOD (1)

Obsahy(1)

456 skutečných hráčů vyrazí do světa Hry na oliheň, aby v náročné zkoušce schopností i charakteru zabojovali o výhru 4,56 milionu dolarů, která jim úplně změní život. (Netflix)

Recenze (97)

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Faktže respect tvorcom. Aj hlúpu hru o šťastí, ktorú hráči taker nemôžu ovplivniť, dokázali transformovať na 50 minút napätia (a strašných kecov o tom, ako sa kto považuje za podceňovaného a pritom najstatočnejšieho a najmúdrejšiu aj keď vyrastajúcich bez otca). Je jasné, že vidíme zanedbateľný zlomok rozhovorov medzi hráčmi, no kamera sa perfektne zameriava na tých, čo sa práve snažia falošne tváriť ako neviniatka, alebo si rýchlo zachraňovať tvár, takže divák má pocit, že sleduje skutočnú psychologickú etudu vypovedajúcu o chovaní rôznych ľudí v pre nich zjavne veľmi stresových situáciách. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Kde původní seriál Squid Game byl spíše satirický a měl trochu jiné poselství, tady je vidět, že většinou jsou lidé dobří (když zrovna není příběh podle scénáře a nejde jim v něm o život), takže jako dodatek k původnímu seriálu sledující hodně sociologický aspekt se mi to líbilo (ostatně i v mém komentáři k původnímu seriálu jsem hodně o reality shows psal). Ale nic není sluníčkové celé. Stejně jako v jiných reality shows jsou různí "záporáci" (jak moc z toho dělá edit musí posoudit každý sám), i tady se jich pár najde - nejvíce mi utkvěly v paměti pán 432 a dvě pokrytecké dámy - jedna soudící člověka, že si vzal 2 jídla místo jednoho a následně kradoucí hamburger, který obdržel jiný hráč a druhá respektující domluvená pravidla na skleněném mostě až v momentě, když z toho má benefit. Bylo tak smutné pozorovat lidi, kteří na to doplatili - nikdo z ostatních se jich nezastal a naopak jako kdyby ti ostatní utrpěli selektivní ztrátu paměti. To je asi má jediná větší výtka - možná to tam všechno bylo, ale v prostoru 10 epizod na řadu se to ztratilo. Ironicky jsou tam momenty, které jsou dojeny nad rámec logiky a pak jsou tam momenty, kdy někdo do té doby po těžkém boji vypadne na náhodu a nedostane ani confession cam nebo chování postav nesourodé s tím, co se stalo. Klidně by se dalo natáčet/koukat dál, Netflix nemusí tolik řešit vysílací časy ani délku epizod. Podíval jsem se na making-of a evidentně tomu věnovali hodně času, tak proč ne i tomuto? Všude jinde ta odvedená práce vidět je - na podobě lokací, kostýmů, technickém zpracování i testování her. Jejich složení (her) i složení testů se mi líbilo (i ty nové), zejména flow dalgona-battleships-marbles. ()

Reklama

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

Neskutečná sračka. Ne, nebojte, nehodnotím tuto ubohost odpadem jen proto, že se tam neumírá, byť tím totálně doslovné kopírovaní stejnojmenného seriálu úplně ztrácí smysl. Hlavní problém je jinde. Tohle totiž NENÍ reality show. Nedovedu si představit, jak moc velký degeš musí být divák (čti pěti a čtyřhvězdičkář), aby hned během první hry nepoznal, že toto celé je jen nahrané divadýlko. Ty vole, obrovská prázdná hala, kde jsou hladké zdi, hladký strop, prostě široko daleko ŽÁDNÁ kamera/kameraman a přesto je během akce milion záběrů ze všech možných i nemožných úhlů, protagonisté zabíráni zblízka v detailu uprostřed davu, což samozřejmě není ani fyzicky možné, protože i kdyby byly kamery zabudovány ve zdech, nezvládly by tak kvalitní zoom a ještě by jim výhled blokovali ostatní "soutěžící". Schválně se podívejte třeba hned na první tři střihy úvodního rozběhu "soutěžících". Záběr č.1 - z dálky celá hala, záběr č.2 - najíždí proti běžcům (nájezd je viditelně fyzický, tzn. na kolejích nebo závěsném rameni), záběr č.3 opět celá hala z dálky. Správně by tedy v záběru 1 a 3 měla jít vidět pohyblivá kamera, která točila ten druhý záběr, samozřejmě po ní není ani vidu. A aby to nebylo málo, udělal jsem si několik screenů za sebou z další fáze hry a lidi se na nich prostě teleportují na úplně jiná místa. Ubohá šaráda, která je bez nadsázky na stejné úrovni jako Soudkyně Barbara či Nebezpečné vztahy s Honzou Musilem. Nebo Wrestling. Připomíná to taková ta současná prank videa, kde se jakože nachytává pár lidí na skrytou kameru, ale namísto 1-2 statických kamer někde v křoví, jsou protagonisté zabíráni taktéž z 10ti různých úhlů i zblízka bez jakékoliv autenticity (i na tohle se bohužel hloupí lidi nachytávají). Něco, co se prezentuje jako realita, ale je to jen prachsprostě sepsaný, zahraný, naaranžovaný produkt, si nezaslouží ani jednu ušmudlanou hvězdu a nechápu, že tenhle PODVOD není v černých číslech. Tfuj. ()

JamesSi

všechny recenze uživatele

Netflix asi nepochopil o čem byl původní seriál a že ty, co pořádali tu Hry na oliheň nebyly úplně kladáci. A navíc je to prostě strašná nuda a všichni se chovají neuvěřitelně falešně jako ve většině sračkoidních reality show. Nemluvě o podivném střihu se spoustou kontinuálních chyb, což je u reality show zvláštní. ()

Olík 

všechny recenze uživatele

465 hráčů, u kterých za deset epizod prakticky nezaregistrujete jejich existenci. Úkoly s kterými by tvůrci, stejně tak jako s visuální stránkou, mohli ještě pohrát – bavily lodě nebo visutý most – ostatní soutěže a především ty, které lámaly chleba, slabota. Produkce jako z YouTube kanálu. O nějakém navození sounáležitosti mezi divákem a hráči se ani nedá bavit. Jak mne příliš neoslovit původní seriál, tak s jeho převedením do soutěžní reality-show jsme na tom podobně. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (2)

  • Ve 2. epizodě 1. série s názvem The Man With The Umbrella, konkrétně ve 26. minutě, postupuje hráč číslo 344. V českém dabingu je však místo něj řečeno číslo 334. (Zix.)
  • První kolo soutěže se konalo v Cardington Studios v anglickém Bedfordu. Na place byly velmi nízké teploty. Lze vidět, že soutěžící měli často ruce v kapsách, právě kvůli zimě. (kateisgreat)

Reklama

Reklama