Reklama

Reklama

Hra na oliheň: Výzva

(pořad)
  • Velká Británie Squid Game: The Challenge
Soutěžní / Reality-TV
Velká Británie / USA, 2023, 41–57 min

Režie:

Liz Oakes

Účinkují:

Bryton Constantin
(další profese)

VOD (1)

Obsahy(1)

456 skutečných hráčů vyrazí do světa Hry na oliheň, aby v náročné zkoušce schopností i charakteru zabojovali o výhru 4,56 milionu dolarů, která jim úplně změní život. (Netflix)

Recenze (97)

tomik99 

všechny recenze uživatele

Má se jednat o reality show a podle toho to tak vypadá. Já s tím nemám naprostý problém. Je to věrné původnímu seriálu a zpracování se mi líbí. Možná ne všichni soutěžící jsou dostatečně zajímaví, ale na druhou stranu se jedná o první řadu a musí si to sednout. Je to nový formát, na který diváci (a i soutěžící) nejsou zvyklí. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

v rámci "žánru" reality show celkem příjemné překvapení kde se sice neumírá (jak překvapivé), ale emoce tu slušně fungují a absence jasně daných pravidel dala tvůrcům možnost si dělat prakticky cokoliv a i když je to mnohdy extrémně nefér sem to prostě zapadá a nikomu to nepřijde zvláštní. Vlastně mi to ve vši své neférovosti a sázce na náhodu přišlo mnohem přirozenější než jakákoliv jiná reality show...70% ()

Reklama

Olík 

všechny recenze uživatele

465 hráčů, u kterých za deset epizod prakticky nezaregistrujete jejich existenci. Úkoly s kterými by tvůrci, stejně tak jako s visuální stránkou, mohli ještě pohrát – bavily lodě nebo visutý most – ostatní soutěže a především ty, které lámaly chleba, slabota. Produkce jako z YouTube kanálu. O nějakém navození sounáležitosti mezi divákem a hráči se ani nedá bavit. Jak mne příliš neoslovit původní seriál, tak s jeho převedením do soutěžní reality-show jsme na tom podobně. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Kde původní seriál Squid Game byl spíše satirický a měl trochu jiné poselství, tady je vidět, že většinou jsou lidé dobří (když zrovna není příběh podle scénáře a nejde jim v něm o život), takže jako dodatek k původnímu seriálu sledující hodně sociologický aspekt se mi to líbilo (ostatně i v mém komentáři k původnímu seriálu jsem hodně o reality shows psal). Ale nic není sluníčkové celé. Stejně jako v jiných reality shows jsou různí "záporáci" (jak moc z toho dělá edit musí posoudit každý sám), i tady se jich pár najde - nejvíce mi utkvěly v paměti pán 432 a dvě pokrytecké dámy - jedna soudící člověka, že si vzal 2 jídla místo jednoho a následně kradoucí hamburger, který obdržel jiný hráč a druhá respektující domluvená pravidla na skleněném mostě až v momentě, když z toho má benefit. Bylo tak smutné pozorovat lidi, kteří na to doplatili - nikdo z ostatních se jich nezastal a naopak jako kdyby ti ostatní utrpěli selektivní ztrátu paměti. To je asi má jediná větší výtka - možná to tam všechno bylo, ale v prostoru 10 epizod na řadu se to ztratilo. Ironicky jsou tam momenty, které jsou dojeny nad rámec logiky a pak jsou tam momenty, kdy někdo do té doby po těžkém boji vypadne na náhodu a nedostane ani confession cam nebo chování postav nesourodé s tím, co se stalo. Klidně by se dalo natáčet/koukat dál, Netflix nemusí tolik řešit vysílací časy ani délku epizod. Podíval jsem se na making-of a evidentně tomu věnovali hodně času, tak proč ne i tomuto? Všude jinde ta odvedená práce vidět je - na podobě lokací, kostýmů, technickém zpracování i testování her. Jejich složení (her) i složení testů se mi líbilo (i ty nové), zejména flow dalgona-battleships-marbles. ()

kukkik odpad!

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem viděl adaptaci této fiktivní soutěžní Hry na oliheň od tvůrce Mr.Beast na Youtube a upřímně, nijak zvlášť překvapivě, v porovnání s tímhle Netflix korporátním bizárem, byla tamta verze výrazně zajímavější. Že Netflix produkoval původní pořad v tomto případě nehraje téměř žádnou roli v jeho prospěch, není to nijak zvlášť znát. Je samozřejmě vrcholně ironické, když tvůrci z platformy, která dala vzniknout původnímu pořadu, takto prokáží, že absolutně nepochopili pointu celého příběhu, díky které byla Hra na oliheň tak úspěšná po celém světě. Obludný korporát tady donutí partu zoufalých lidí naprosto se znemožnit před kamerami pro částku, kterou byl gigant typu Netflix hravě vykázal jako účetní chybu, zatímco těm samým lidem v době finanční krize ruší sdílené účty, zvyšují ceny předplatného a tak podobně; zkrátka ukázka šíleného pokrytectví. Tenhle pořad samozřejmě působí neuvěřitelně prkenně, trapně, nuceně, stupidně - jinými slovy, moderním výrazem řečeno je to čistý cringe. Lidé se tu "hroutí" a přehrávají co to jde ze strachu, že zemřou jako v seriálové předloze, zatímco samozřejmě dobře vědí a vidí, že co se jim skutečně stane při vyřazení bude, že dostanou paintballovou kuličkou, pár stovek dolarů za účast a jízdenku domů.  Asi většinu diváku při sledování Hry na oliheň napadlo, zda by měla úspěch v reálném světě, ale snad každý se s touto myšlenkou zastavil na tom, že bez vražd by to celé ztratilo smysl, pointu a morbidní zábavnost a tím pádem, že zkoušet natáčet něco takového by byl nesmysl. Inu, tvůrci tohoto pořadu si to zřejmě nemysleli. Na tom se s nimi neshodnu, já jsem se při sledování této soutěže nijak nebavil a nemít zrovna Covid, horečku a spoustu volného času, nevěnoval bych tomu ani minutu, což bych radil i ostatním zdejším potenciálním divákům. odpad! ()

Galerie (105)

Zajímavosti (2)

  • První kolo soutěže se konalo v Cardington Studios v anglickém Bedfordu. Na place byly velmi nízké teploty. Lze vidět, že soutěžící měli často ruce v kapsách, právě kvůli zimě. (kateisgreat)
  • Ve 2. epizodě 1. série s názvem The Man With The Umbrella, konkrétně ve 26. minutě, postupuje hráč číslo 344. V českém dabingu je však místo něj řečeno číslo 334. (Zix.)

Reklama

Reklama