Režie:
Roy William NeillScénář:
Curt SiodmakKamera:
George RobinsonHudba:
Hans J. SalterHrají:
Ilona Massey, Patric Knowles, Lionel Atwill, Bela Lugosi, Maria Ouspenskaya, Dennis Hoey, Lon Chaney Jr., Dwight Frye, Jeff Corey, Lance Fuller (více)Obsahy(1)
Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()
Skvělá zábava. Film je nabitý dějem od samého začátku a úplně postrádá unylost prvního Wolf Mana. Autoři doslova nacpali film všemožnými béčkovými ingrediencemi ze světů obou titulních postav. Hrdinové a i ti vedlejší jsou dost nejednoznační. Nenajdete tady typicky zápornou ani typicky kladnou postavu. Dokonce se některé charaktery, ovlivněné okolními podněty, vyvíjí, což bych v takovémto filmu vůbec nečekal. Vše je podřízeno tomu, aby se divák královsky bavil a já si to královsky užíval. Vrcholem potom byly kulisy a triková stránka. A těmi triky nemyslím je vlkodlačí přeměnu, ale hlavně hrátky s miniaturami staveb. Krása. ()
Na začátku je to tak skvělé! Lepší, než původní The Wolf Man. Kdyby to zůstalo v té mysteriózní rovině v Cardiffu, tvůrci by udělali mnohem líp. Od okamžiku, kdy se začne hrát se jménem Frankenstein, to jde totálně do kopru. To, že hrál zrovna v tomto filmu Monstrum Bela Lugosi, je vzhledem k předchozímu Frankenstein filmu logické a správné. Vždyť je to Ygor! Ale nechápu, proč tedy nemluví? Proč to tvůrci vystřihli? Proč tam není zmínka, že je slepý? Díky tomu, co z toho nakonec zbylo a díky tomu, že ve většině scén hraje monstrum stejně dablér, je to fakt nešťastně zahrané. A ten konec, to je fakt stupidita...aneb jak ukončit film během dvou vteřin kdykoliv se vám zamane. ()
Podobně jako v předchozím universalovském filmu o vlkodlakovi, i tady je tím nejlepším výkon Lona Caneyho. Jeho lidská stránka plná emocí je lepší než neohrabané Lugosiho monstrum i než jeho vlastní výkon ve vlkodlačí masce. Film už jen recykluje nápady z předchozích filmů, a zdaleka nedosahuje jejich kvalit. I tak je to stále celkem příjemně nostalgická záležitost. ()
Je to vydařené dílko kombinující dva velikány své doby - Frankensteina a Vlčího muže. Určitě příjemná, pro někoho třeba i nostalgická podívaná se sympatickým Lonem Chaneym Jr. v hlavní roli vlkodlaka a Belou Lugosim, opět namaskovaného až k nepoznání v roli Frankensteinova monstra. Škoda jen, že závěr je stejný jako vždy - hrady prostě padají. Ale bavil jsem se. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (10)
- První snímek Frankensteinovské série, kde se nevyskytuje žádný Dr. Frankenstein. Lawrence Talbot po něm sice pátrá, ale nesetkává se s ním. Nachází pouze jeho dceru, baronku Elsu Frankensteinovou. (liquido26)
- Původně měl Lon Chaney v plánu hrát obě monstra - Vlčího muže i Frankensteinovo monstrum. Vzhledem k době, po jakou trvalo namaskování na jedno z těchto monster nakonec producenti od tohoto záměru upustili a byl obsazen Lugosi jako Monstrum. V pozdějších rozhovorech včak Chaney tvrdil, že obě monstra hrál. (liquido26)
- Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
Reklama