Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poslední film Charlie Chaplina je rozkošná romantická komedie plná chytrých gagů, kterými se proslavil. Chaplin je tentokrát podepsán pod režií, scénářem i hudbou. Příběh filmu se točí kolem krásné ruské emigrantky, hraběnky Nataši (Sophia Loren), která byla proti své vůli přinucena k prostituci v Hong Kongu. Aby z něj unikla, skryje se v osobní kajutě bohatého Američana Ogdena (Marlon Brando) a jako černá pasažérka si vynucuje cestu do Ameriky. Ogden ale není z těch, kteří s sebou nechají manipulovat a hravě odolává útokům Natašina profesionálního šarmu. Otázkou je, jak dlouho? Vedle obou hvězd uvidíme ve filmu i řadu známých herců. Chaplinův syn Sydney hraje Brandova společníka na výletní plavbě. Tippi Hedren ztvárnila jeho ledově chladnou manželku. Patrick Cargill se představí jako příkladný komorník a Margaret Rutherford jako bláznivá stará dáma. Chaplin sám se objeví jako lodní stevard! Všudypřítomné gagy a ztřeštěné situace nezapřou Chaplinovu mistrnou ruku a jeho herci si je užívají s famózní lehkostí a grácií. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (76)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Docela dobrá práce, a zajímalo by mě, jaký by film byl v originále, viděno totiž v dabingu (režie Marie Fronková, Studio Bär pro TV Premiéra 1993, Pavel Trávníček, Eva Hudečková, Pavel Soukup). Celé si to umím představit na divadelních prknech, trochu pokrátit děj, nahustit gagy a docela dobře by se to hrálo, jak tam pořád někdo vstupuje do kajuty a osazenstvo ve zmatku prchá. Škoda, že film vznikl cca 10 let po nejlepších Sophiiných letech. A Brandon už vypadá ještě hůř. Edit: V prvním dabingu je to moc dobré (Vránová, Munzar), zvyšuji hodnocení na 4*. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Poslední Chaplinův film o kterém jsem kdysi četl někde (Cinema?) že šlo o velký průšvih. Nebylo to tak špatné, ale ani žádný velký zázrak. Mladá žena s hraběcím původem prchá na lodi z Hongkongu, kde byla nucena k prostitutci. Snaží se dostat do USA a tak se schová se kajutě mladého magnáta, který se ji marně pokouší zbavit. A cestou se pochopitelně zamilují. Luxusní načinčané lokace, pár vedlejších postav (sluha, kamarád, exmanželka, otravná dívka na lodi) a celé to působí, jak natočené ve stylu 30. let. Brando a Lorenová jsou fajn, občas je to vtipné jak jim do kajuty neustále někdo leze, občas natahované zejména finále a několikeré falešné manželství. Stařičký Chaplin se mihne v cameu jako lodní stewart. Celkově neurážející starosvětská romantická komedie. ()

Reklama

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Takových legend stříbrného plátna a přitom tak jalové vystupování herců. Hlavně ústřední duo je otřesné. Do dramat to byli možná dobří herci, ale do grotesek opravdu ne. A ač nejde vyloženě o grotesku, snahu místy jít touto cestou Chaplin měl. Kdykoliv Sophia vykulila oči, vzpomněl jsem si na feministickou otravnou učitelku hudebky ze základky. Hrozná to představa a věřím, že zrovna jí by se tyto scény moc líbily. Potom tu jsou ale herci, kterým prvky grotesky vyloženě svědčí. Pár scén Patricka Cargilla jsou hodně parádní a syn Chaplina Sidney také ukázal, že po otci toto nadání zdědil. Jinak se ale na filmu nejspíš podepsal hojně zmiňovaný Chaplinův despotismus. A snaha herců film se zdravou kůží a rozumem dokončit. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb jak zvučná jména ještě nedělají dobrý film. Poslední Chaplinův snímek s Marlonem Brando a Sophii Loren není ničím jiným než velmi slabou romantickou komedií. Opakovaný "vtip"  v podobě neustálého pobíhání po třech místnostech lodní kajuty měl zřejmě odkazovat na éru němé grotesky, ale působí tu spíš jako deska, kterou si stále dokola přehrává nostalgií přemožený starý velikán a všichni kolem si ji musí vyslechnout  a ocenit, tedy jen a pouze otravné s příchutí skrývaného pocitu trapnosti. Zasmál jsem se paradoxně nikoliv situačním gagům, ale  skutečně vtipným scénám s Angelou Scoular a jejím tatínkem, založeným na konverzaci. Jinak pohádkový příběh o bohatém muži a chudé dívce, nejlépe kurtizáně z donucení, aby jako erotický nádech, klišé staré jako nejstarší řemeslo. V romantickém filmu pochopitelně odpustitelné  a nutno říct, že Brando a Lorenová se činili, seč jim slabý scénář dovolil, tedy zejména pozdější Kmotr byl rozhodně fajn a na Lorenovou se vždycky pěkně kouká. Přítomná společenská kritika pak spíš jen probublává v pozadí a výrazněji se projeví jen v proklamaci prázdných hesel o míru či v chování netečné  a skvělé Tippi Hedren.  Celkově ale promarněné téměř dvě hodiny, je spousta lepších filmů, poslední film skvělého komika mohl dopadnout lépe (i hůř).  Víc než dvě hvězdy ze sebe bohužel nedostanu, velmi slabý průměr. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Rodinný film v inom zmysle, Chaplinova herecká rodina v jeho poslednom filme vyznieva ako pocta majstrovi, ktorú si pripravil sám. Z nemej grotesky naskočil na vlnu konverzačných komédií a priniesol si aj niečo svoje. Vznikol z toho ale celkom priemerný film založený na zámenách a zmätkoch v niekoľko málo interiéroch. Ústredná dvojica je bezchybná, Gina sa okrem hrozných prevlekov predvedie aj tak, ako jej to najviac pristane, v jednoduchých bielych šatách s veľkým výstrihom alebo v plavkových havajských šatách. Film však odrazu skončí, akoby v ňom chýbalo ukončenie viacerých zápletiek. –––– Hudsone, váš rozum se dostal na zcestí. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (8)

  • Jediný film režírovaný Chaplinem, který byl uveden v širokoúhlém formátu (který neměl rád). (everlong)
  • Marlon Brando o spolupráci s Charlie Chaplinem ve své biografii prohlásil: ,,Odhalil jsem ho jako patrně toho nejsadističtějšího člověka, jakého jsem kdy potkal. Byl to egoistický tyran a lakomec. Vozil se po lidech, kteří náhodou přišli pozdě, a nemilosrdně na ně štěkal, aby pracovali rychleji. Nejhorší bylo, jak krutě zacházel se svým synem Sydneym, který hrál mého mladšího kumpána. Přede všemi ho bez ustání ponižoval." (Cimr)
  • Film nevyšel na VHS až do roku 1996. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama