Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (471)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Šíleně moc neslučitelných barev, spousta ne moc povedených představení a kýčovitých kostýmů. Dětské obsazení je v mých očích bída největší. Holčička ani chlapeček moc hereckého talentu totiž nepobrali. Celé to potom vypadá uměle a trapně. Hafo známých jmén na jedné kupě také zázraky neudělá. Na place máme totiž nepřirozené antiherce a poměrně dobrýmé herce, kteří zase nemají šanci pořádně hrát. Neladí to..vůbec. Při životě to drží snad jen zpěv Lucky Bílé. 1*. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

.. a protože tohle je něco strašnýho, pojďme si raději povědět mnohem méně děsivou pohádku. Pohádku od Martina McDonagha s názvem Polštářník: Bylo nebylo, žil byl jeden pán, který ale nevypadal jako obyčejní páni. Měl přes tři metry na výšku a byl celý z naducaných růžových polštářů: polštáře měl místo rukou, polštáře místo nohou, i břicho měl z jednoho velkého polštáře; z malinkatých polštářků měl prsty a i místo hlavy měl velikánský kulatý polštář. A na téhle hlavě měl dvě kukadla z knoflíků a velkou usměvavou pusu, kterou se tak na všechny culil, že mu byly neustále vidět zuby, které měl také z polštářků. Malých bílých polštářků. Polštářník takhle vypadat musel - musel se zdát měkounký a neškodný, a to kvůli své práci. Vykonával totiž velmi smutné a těžké řemeslo… Kdykoliv někde žil nějaký převelice smutný pán nebo paní, co si zakusili tak těžký a strastiplný život, že ho jednoduše chtěli ukončit, že s tím vším prostě chtěli skoncovat a učinit tak přítrž veškeré té bolesti, inu, přesně ve chvíli, kdy už se k tomu odhodlávali, kdy se už už chtěli podřezat, vystřelit si mozek nebo se udusit plynem, Polštářník za nimi přišel, přisedl si k nim, zlehka je objal a řekl: "Posečkejte ještě chviličku." Načež se čas začal tak prazvláštně zpomalovat a jak plynul pomaleji, Polštářník se vrátil v čase do dob, kdy ten pán nebo ta paní byli ještě malé děti, do dob, kdy ještě tak docela neokusili všechny své pozdější životní hrůzy. Polštářník pak měl před sebou velmi smutný úkol, protože jeho posláním bylo tyhle děti přesvědčit, aby spáchaly sebevraždu a vyhnuly se tak těm rokům útrap, které by pro ně beztak skončily úplně stejně: s hlavou v troubě, pohledem do hlavně brokovnice, na břehu jezera... Pokračování překladu Davida Korandy s jeho laskavým svolením zde. ()

Reklama

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Snaha se cení... většinou. Ve filmu V peřině je k ocenění především to, že se snaží vypadat světově, že se snaží funkčně využívat 3D. A že je tak pozitivní a vlezlý, že se nedá odeslat do odpadu. A není tak bolestně nudný jako Brabcův předchozí Máj. Neustále se tam něco děje, někdo zpívá, tančí, poletuje, oko zaměstná. Jak už napsal ve své recenzi František Fuka, scénář a fungování fikčního světa to má složitější než Nolanovo Inception, ale narozdíl od něj se neřídí žádnými zákony logiky nebo pravidelností. A taky se tam hodně zpívá a u toho divně rýmuje, vlastně to dost choreografiemi a oduševnělostí písniček připomíná HSM - ale v USA hrají v pofidérních muzikálech Vanessa Hudgens nebo Zack Effron, u nás Karel Roden a Bolek Polívka. ()

RelaxMan 

všechny recenze uživatele

Dávám tomu 3 hvězdy a to z těchto důvodu: 1) Soundtrack se opravdu povedl a je mi jedno, že J. Mádl, N. Divišková a E. Balzerová neumí vůbec zpívat, 2) Choreografie se také povedla, herci a tanečníci předvádí vtipné kousky, 3) Barvy a vůbec celá vizualizace tohoto filmu, 4) První české 3D, které je na české poměry velice dobré a hlavně místy dobře funguje, na rozdíl od jiných 3D. 5) F.A. Brabec je šílený režisér a kameraman, což tomuto filmu hrozně pomohlo. Co k tomu ještě dodat? Je to hudební film, určený především pro děti a hlavně pro nenáročné diváky, kteří na tom nebudou hledat chyby. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Po hudební stránce poněkud rozpačitý film (jedna melodie a několik desítek různých variací této jediné melodie - zní mi ještě v uších), ale obsazení je sympatické, děj sice primitivní, ale tak to v pohádkách bývá. Mně se rozhodně líbí víc podobný žánr než české pseudopohádky, jaké poslední dobou chrlí naši rádobyrežiséři. Chtělo to ubrat na stopáži, přidat na hudební stránce a mohla z toho být pohádka, který by v televezi běžela každé Vánoce. Takhle na jedno zhlédnutí dobré, ale podruhé už to asi nemá co nabídnout. A ještě bych chtěla zmínit Jiřího Mádla, ze kterého se postupně stává rozhodně zajímavý herec a sympaťák. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Doslova románový příběh se váže ke vzniku ukolébavky, kterou dětem ve filmu zpívá Lucie Bílá. Vznikla totiž velmi krátce poté, co se na filmu V peřině začalo v roce 2004 pracovat. Jako skladatel tehdy na projektu spolupracoval legendární Karel Svoboda. „Zavolal mi, ať k němu přijedu, že pro mě něco má“, vzpomíná F. A. Brabec. „Když jsme dorazili, sedl ke klavíru a zahrál nám skvělou melodii.“ Scenárista Miroslav Adamec, který tehdy F. A. Brabce doprovázel, celou hudební momentku duchapřítomně natočil na mobilní telefon. Tehdy ještě oba tvůrci netušili, že tento krátký rozmazaný záznam se stane jediným a zcela unikátním dokumentem o spolupráci Karla Svobody na tomto filmu. (Taninaca)
  • Texty pro část písniček filmu byly už součástí původního scénáře. Jejich autorem byl Miroslav Adamec, který hudbu skládal přímo na text. Další část písní vznikala přesně naopak. Skladatel dostal jen zadání o náladě a místu písně ve filmu a až na hudbu, která vznikla podle potřeby scénáře, byly dotvářeny texty, kterých se chopil František Moravec. (Beastmaster4)
  • Ve filmu V peřině zazní 22 původních skladeb. Hudbu k filmu a většinu písní složil René Rypar, skladatelskou sestavu ale doplnilo i několik unikátních hostů. Dvě skladby s názvem "Schody" a "Peří, prach a broky" z alba Banditi di Praga složila přímo pro film skupina Kabát a několik let po smrti Karla Svobody zazní ve filmu melodie, které pro „Peřinu“ exkluzivně složil. Skladby otextoval scenárista filmu Miroslav Adamec a František Moravec. (POMO)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama