Obsahy(1)
Geniální skladatel Jára Cimrman a jeho opereta. U příležitosti zahájení provozu slavného vídeňského "Riesenradu" byla vypsána soutěž o nejlepší operetu. Odeslal ji také Čech - Jára Cimrman, a to rozmáchlým sedmihodinovým dílem "Proso". Díky své snad jediné záporné vlastnosti - drobnému škudlilství - nepodal zásilku s partiturou doporučeně, což umožnilo Franzi Lehárovi, Johannu Straussovi, Oskaru Nedbalovi a dalším členům poroty, aby si geniální operetní fresku doslova rozebrali. Vědecký tým českých cimrmanologů dokazuje po mnoha desetiletích, že autorem světově proslulých melodií z Netopýrů, Polských krví a mnoha dalších operet je zapomenutý Pojizeřan Cimrman. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (221)
Saprment! Celý roky nic a najednou zájezd!!! Tohle se podle mě musí vidět - zde přímo excelující Miloň Čepelka jako "sexuální štvanec, spermon a erektik" Ferdinand von Zeppelin (ty letecké brýle jsou fakt luxusní:-), parádní Zdeněk Svěrák a naprosto dokonalý Ladislav Smoljak jako vězeň Kulhánek... Skvělá sestava a skvělý výsledek. Moje velmi velmi velmi oblíbená hra. ()
Génius schovaný ve Zdeňku Svěrákovi a Ladislavu Smoljakovi (tím nechci ostatní členy souboru nijak shazovat, ale tito dva mistři jsou přeci jen nejzasloužilejší cimrmanologové) se nejvíce projevuje právě při představeních DJC, protože u Cimrmana je dovoleno vše! Každý seminář a každá hra jsou jedním slovem GENIÁLNÍ! Neexistovalo, neexistuje a ani nebude existovat lepšího, vtipnějšího a inteligentnějšího humoru! ()
Slabší kousek... Premiéra v den rezignace Důbčeka 17.4.1969...normalizace startuje...a divadlu začíná krušných 20 let...😢 Při přípravě stejnojmenného divadelního představení v roce 1969, z kterého je tento záznam, byli přizváni režisérem Smoljakem jako hudební konzultanti skladatel Jan Klusák a dirigent Pavel Vondruška, za odměnu jim bylo dovoleno si zahrát pár představení. Jan Klusák nakonec v divadle uvízl do roku 1975 a Pavel Vondruška hrál až do své smrti. Smoljaka to dost štvalo, protože Jan Klusák nebyl u režimu dobře zapsán a tak mě strach o existenci souboru. ()
Tentokrát DJC zpracovalo géniovu operetu. Některé písničky jsou opravdu nezapomenutelné (To je směšné cha cha cha, tuze směšné cha cha cha). Ale i seminář stojí za to např. "Zatajili nám, že Karel Hynek Mácha byl sexuální maniak. Jako by na tom bylo něco špatného." Zdeněk Svěrák dokáže říct repliku takovým tónem a s takovou grimasou, že se prostě smát musíte. ()
"Na takový návaly tady nejsme zařízený", "Růženka, která se před týdnem vypravila - "děvenka moje starostlivá" - pro šafrán a trochu toho zázvoru.", "Pij! To že řekla? To musí být ženská.", "Naše staré hodiny bijí čtyři hodiny", "Neříkej, že je zde s tebou něžné pohlaví!? Nejen pohlaví! ", "Dobro je prisjetiti se da prividno prav prut prema cilju predstavja u stvari pravodlivo krivudanje...které zapomněl".................... moje hodnocení = 10 z 10. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (23)
- Árie „Tuláka“, kterou zpívá Hostinský (v tomto případě Zdeněk Svěrák), byla původně delší. Zpívala se na dvě sloky. Text byl shodný s původní Árii „Tuláka“ od Rudolfa Piskáčka, konkrétně s poslední slokou. (mnaucz)
- Árie „Vás, ženy jsem líbal rád“, kterou zpívá Hrabě Zeppelin (v tomto případě Miloň Čepelka) měla na konci původně trošku jiná slova. Po slovech: „Já jen vím,“ tehdy následovalo: „že líbat smím... ženy vás,“ a konec byl stejný jako dnes. Původní verzi můžete slyšel na LP Hospody na Mýtince. (mnaucz)
- S nápadem napsat Hospodu Na Mýtince přišel Ladislav Smoljak po zájezdu Divadla Járy Cimrmana do Vídně. Když totiž viděl tamní soubory a orchestry, jak hrají operetu, oslovil Zdeňka Svěráka s tím, že chce napsat operetu a zda by se s ním nespojil. (mnaucz)
Reklama